2023-03-30, 11:45
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Från expressens liverapportering

"Vi väntar på att få komma in igen – då kan vi ta del av vad rättsläkaren sagt.
Just nu har jag pratat med grannen. Vad ville han ha sagt när han avbröts av rättens ordförande?"

Fortsättning

"Grannen som körde 20-åringen till McDonald's känner sig "diskriminerad" över att inte ha fått tala till punkt i rättssalen.

Hans syfte med att tillägga något ytterligare var att 20-åringen i förhören, vid några tillfällen, säger att hon tror att grannen kan ha något med Toves död att göra. Hon planterar – felaktigt har det ju visat sig – en teori om att han kan ha utsatt Tove för något. Detta ville grannen adressera och samtidigt fråga varför han inte fick veta, före det att utredningen var klar."

Jahopp

Amen, han får väl upprätta en egen förtalsanmälan och ta det därifrån. Detta fall handlar ju inte om honom kontra JJ.

/AI
Citera
2023-03-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Han satt alltså och lyssnade på när 20-åringen klev ut från lägenheten för att själv direkt komma ut och erbjuda att köra henne? Han låter lagom sugen på att ligga..

Under bilfärden till och från McD försöker han flera gånger gräva i vad som hänt, hur det är med ”kompisen som ramlat” osv, både enligt honom och enligt JJ. Det låter inte som ett raggningsbeteende i min bok. Han verkar snarare genuint oroad för vad som hänt i lägenheten och för vad JJ håller på med (han misstänker direkt att hon ljuger om att hon ska få skjuts av sin mamma till McD, det är därför han erbjuder sig köra så att hon inte ska köra full)

Utan hans vittnesmål hade polisen inte kommit på rätt spår så tidigt. Finns det någon ”hjälte” i den här berättelsen så är det han, skulle jag säga.
Citera
2023-03-30, 11:46
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Från SR,

" ”Du är ju läkare och jag advokat, så jag förstår att du tycker att jag har fel här", säger Sangborn.”

Jadu Clea… tycker och tycker, det är inte så mycket att tycka något om. Lämna den medicinska biten åt läkarna och fokusera på att göra ditt jobb som advokat.

Hon borde lämna även juridiken åt andra och söka jobb som... Ja, influencer kanske.
Citera
2023-03-30, 11:47
Medlem
vivamamas avatar
Borde inte MH om hon nu är så rädd för JJ även vara rädd för att JJ ska göra henne något illa när hon kommer ut från finkan om nu MH ljuger? Hämnden är ändå ljuv och folk som sitter inne kan nog sitta på många mörka tankar om den ena får lägre straff trots att den varit lika delaktig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Från grannen

@Nelly - Jag pratade med grannen i pausen och det han ville tillägga var att han mår väldigt dåligt över att 20-åringen skyllde på honom i förhör. När polisen pressar 20-åringen om att hennes mobiltelefon positionerat i skogen där Tove hittades, säger hon: "Jag tycker att det är konstigt att det inte finns några mer misstänkta för det här." och "Grannen måste vara inblandat på något sätt. Han är misstänkt i mina ögon eftersom att han stod med dörren öppen då jag kom ned för trapphuset." Grannen har läst om det här i kvällstidningarna efter att åtalet kom och reagerat väldigt starkt på det.

Reagerar på att rättens ordförande "skrek" åt grannen att han inte skulle berätta mer.. kändes skumt och otillfredsställande då grannen är viktig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Från SR,

" ”Du är ju läkare och jag advokat, så jag förstår att du tycker att jag har fel här", säger Sangborn.”

Jadu Clea… tycker och tycker, det är inte så mycket att tycka något om. Lämna den medicinska biten åt läkarna och fokusera på att göra ditt jobb som advokat.

Men Clea´s tama försök att rädda JJ hade jag definitivt inte velat ha Clea som förvsvarasadvokat.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
""Du är ju läkare och jag advokat, så jag förstår att du tycker att jag har fel här", säger Sangborn."

Herre min skapare.... vad håller hon på med?
Dryga kossa...
Citera
2023-03-30, 11:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Precis vad vi behövd höra!!!

Svt, direktrapportering:

Rättsläkaren i rätten (mina fetningar):

"Hon beskriver att det är mjukdelsblödningar i halsmuskulaturen som gör att hon menar att dödsorsaken är kvävning."

SR:
"Nu uttalar hon sig generellt om strypning. Det tar en dryg minut innan personen får kramper och allt som allt tar stypningen normalt några minuter. Men man kan förlora medvetandet betydligt fortare."

Svt:

"Hon berättar också om syrebristskador i hjärnan.

- Fokalt anbringat tryck på halsen, säger hon.

Hon menar att för att åstadkomma de skadorna som Tove har på halsen, krävs det kraftigt, långvarigt tryck.
"
//
"- Det finns inga tveksamheter vad som orsakat döden. Vi har utrett brett.

- Vi har utrett eventuell inandning av maginnehåll. Det finns inte stöd för någon annan dödsorsak än strypning.
"

I N G A TV E K S A M H E T E R
Jag kan höra hur Clea gnisslar tänderna nu
Citera
Medlem
MHs inblandning kommer kanske men känns som det är lite fokus på Maja
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Clea verkar inte komma långt med sina invändningar.

Rättsläkaren säger att det står i det preliminära utlåtandet att det kan komma att ändras och att det var olyckligt att det stod i den preliminära rapporten att det fanns magsäcksinnehåll i lungorna. Det är dock det slutgiltiga svaret som är korrekt. (SR)

SR (min fetning):

"20-åringens försvarare frågar om inte den luftbubbliga vätska som fanns i lungorna talar för att Tove aktivt andats in magsäcksinnehåll.
- Det är ett fynd som kan tala för aspiration (kräkning), men man måste bekräfta det med mikroskopisk undersökning, säger rättsläkaren.

I mikroskopet såg rättsläkaren inget magsäcksinnehåll.
"
Citera
2023-03-30, 11:49
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
""Du är ju läkare och jag advokat, så jag förstår att du tycker att jag har fel här", säger Sangborn."

Herre min skapare.... vad håller hon på med?
Haha! Ja det kan man ju undra, har tidigare undrat om hon går på droger för så här korkad får en försvarsadvokat inte vara.
Citera
2023-03-30, 11:49
Medlem
euromixerss avatar
Undra om JJ nu sitter och tänker "Men mamma, jag menar Clea, tyst nu, du är pinsam och skämmer ut mig!"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in