2023-03-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag hoppas erkligen attt Maja åker dit för detta. Om inte mord så borde ju iallafall medhjälp till mord vara möjligt
Medhjälp är inte möjligt för att Strulman inte åtalat M för något annat än mord. Tvärsäker idiot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Det var magsäcksinnehål även i lungorna. Men det ska förklaras vidare varför hon ändå dör av strypning.
Nä förstod fel det var vad clea sagt dom åter upprepar
Citera
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Att Maja inte vill sitta med i salen, hmm
Blundar för sanningen alltså

Hade personligen inte heller velat sitta med och se bilder på en skadad, bränd, död människa som orsakats av min vän. Man märker ju tydligt att Maja inte har psyket för de, så jag fattar henne
Citera
2023-03-30, 11:11
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Håller med. Logiskt blir det först om du leker med hypotesen att J ensam hade tänkt frakta bort kroppen?

Dessutom svarar J på M:s fråga om var T är, att A*bin har hämtat henne. Baktanke från J:s håll? Självklart, om det förhåller sig så; J skyller alltid ifrån sig på alla andra och när T var försvunnen skulle J hävda att T sagt att A*bin skulle hämta upp henne.
J är extremt förslagen, hon lägger till och med skulden till T:s försvinnande på grannen nedanför och när utredarna konfronterar J med hatdikterna skyller hon på M.
Varför säger inte M, om hon varit ute efter att ljuga, att hon såg T i hallen redan kl 02:43?
Visa mig gärna där M trasslar in sig angående stegen.

Första gången hon går ut till badrummet har hon förmodligen med sig mobilen (ungdomar...), då visar hälsoappen på 02:19 med 33 steg vilket är förenligt med en tur och retur badrum-säng.
Andra gången hon mår illa möter hon J i hallen, går strax därefter och hämtar upp sin mobil i sängen och åter till badrummet (02:43, 48 steg). Även den turen förenlig med hur hon bör ha rört sig genom de olika rummen.
Det är J som är slug, M är en följare med självförakt och dåligt självförtroende som blir beroende av J:s manipulativa beteende.
Om JJ hade sagt till MH att A hade hämtat TT, så hade ju den lögnen avslöjats av A. A tog ju kontakt med både MH och JJ när TT inte kom hem. Och även om han inte hade gjort det, så hade det hela avslöjats av polisen när de hade tagit kontakt med JJ och MH. JJ förstod ju att polisen skulle komma att bli inblandad förr eller senare eftersom TT aldrig skulle komma hem. Så en lögn om att A hade hämtat TT skulle alltid komma att avslöjas.

Det är orimligt att tro att JJ skulle ljuga för MH om en sådan sak. Det där är ett påhitt och en lögn från MHs sida.

Anledningen till att MH inte vill erkänna att hon såg TT död redan innan JJ åkte till Donken är att då var hon ensam med kroppen och hon hade kunnat lämna/ringa polisen/ringa sina föräldrar etc. Att sitta ensam med kroppen en halvtimme går inte ihop med hennes berättelse att hon är så rädd för JJ, att hon var tvingad att vara med och dumpa kroppen.
Citera
2023-03-30, 11:11
Medlem
Adam Rullman frågar om det finns fler fynd som talar för kvävning.
Rättsläkaren säger att det gör det i lungorna bland annat.
– Det finns syrebrist och skador i hjärnan, säger rättsläkaren också.
Adam Rullman: hur kan skadorna i halsen uppkommit?
– Av ett fokalt (anbringat på ett och samma ställe stadigt) tryck, säger rättsläkaren.
Går det utifrån hur skadorna ser ut ha en aning om hur sett sånt grepp har tagits, på kraft och hur lång tid?
– För att åstadkomma dessa blödningar krävs det stadigt, långvarigt kraftigt tryck.
– Jag kan inte uttala mig om minuter, men inte kortvarigt i alla fall. Att man håller en kort stund och släpper. Det krävs att man trycker ordentligt på två ställen och håller ordentligt.

Rättsläkaren fortsätter och berättar hur kroppen reagerar i en sådan situation, som att man upplever panik när man får andnöd.
– Den första fasen brukar man säga kan vara cirka 20 sekunder.
Hon säger också att kroppen reagerar starkt på det.
– Den fasen brukar vara i två minuter ungefär.
Hon fortsätter därefter att gå igenom hur kroppen reagerar i en sådan situation.
Adam Rullman: Det tar några minuter alltså?
– Ja.
När tillträder medvetslöshet?
– Det kan ske redan i första fasen.

Adam Rullman: Vad händer om man avbryter det förfarandet, efter att personen blivit medvetslös?
– I tredje fasen kan man återfå medvetandet. Det finns personer som överlevt övergrepp mot halsen. Men så fort man passerat punkten i tredje fasen kan man inte överleva.
Senast redigerad av Tezz-l 2023-03-30 kl. 11:15.
Citera
2023-03-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Även jag har svårt att uppfatta det på något annat vis än att han genast drog rasistkortet.

Eller på vilka grunder menar du att "diskrimineringen" skedde?

Kan du se vart han har sagt det beror på att han är utrikesfödd?

Om en pursvensk som inte får säga det som inte är relevant i en rättssal så är det enligt denne diskrimination punkt, om en blatte gör det då är det "rasistkortet".

Vart ser ni rasistreferensen?
Citera det i Expressens text, annars är det slutdiskuterat.
Citera
2023-03-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Hade personligen inte heller velat sitta med och se bilder på en skadad, bränd, död människa som orsakats av min vän. Man märker ju tydligt att Maja inte har psyket för de, så jag fattar henne

Nä den lilla killtjejen verkar inte ha psyke för mycket, men psyke för att döda har hon konstigt nog.
Citera
2023-03-30, 11:13
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
För att hon kommer på i bilen till McDonalds hur hon ska kunna se till att även Maja blir indragen i detta 🤷🏻‍♀️
Varför väckte hon inte bara Maja efter mordet och drog in henne då?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Precis vad vi behövd höra!!!

Svt, direktrapportering:

Rättsläkaren i rätten (mina fetningar):

"Hon beskriver att det är mjukdelsblödningar i halsmuskulaturen som gör att hon menar att dödsorsaken är kvävning."

SR:
"Nu uttalar hon sig generellt om strypning. Det tar en dryg minut innan personen får kramper och allt som allt tar stypningen normalt några minuter. Men man kan förlora medvetandet betydligt fortare."

Svt:

"Hon berättar också om syrebristskador i hjärnan.

- Fokalt anbringat tryck på halsen, säger hon.

Hon menar att för att åstadkomma de skadorna som Tove har på halsen, krävs det kraftigt, långvarigt tryck.
"
//
"- Det finns inga tveksamheter vad som orsakat döden. Vi har utrett brett.

- Vi har utrett eventuell inandning av maginnehåll. Det finns inte stöd för någon annan dödsorsak än strypning.
"
Senast redigerad av notknapparen 2023-03-30 kl. 11:19.
Citera
Medlem
Citat:
Nä men är man inte helt blåst så fattar man vad han syftar till. Annars säger man att "man tycker de var dålig stil" men att bli diskriminerad, come on lixom

Jag förstår det inte alls mer än att det är du som fantiserar fram något som inte finns utifrån fördomen som lever helt och hållet i din fantasi uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Adam Rullman frågar om det finns fler fynd som talar för kvävning.
Rättsläkaren säger att det gör det i lungorna bland annat.
– Det finns syrebrist och skador i hjärnan, säger rättsläkaren också.
Adam Rullman: hur kan skadorna i halsen uppkommit?
– Av ett fokalt (anbringat på ett och samma ställe stadigt) tryck, säger rättsläkaren.
Går det utifrån hur skadorna ser ut ha en aning om hur sett sånt grepp har tagits, på kraft och hur lång tid?
– För att åstadkomma dessa blödningar krävs det stadigt, långvarigt kraftigt tryck.
– Jag kan inte uttala mig om minuter, men inte kortvarigt i alla fall. Att man håller en kort stund och släpper. Det krävs att man trycker ordentligt på två ställen och håller ordentligt.

AMANDA HÄLLSTENNu
Rättsläkaren fortsätter och berättar hur kroppen reagerar i en sådan situation, som att man upplever panik när man får andnöd.
– Den första fasen brukar man säga kan vara cirka 20 sekunder.

Snyggt jobbat Tezz du är snabbast av alla.
Citera
2023-03-30, 11:14
Avstängd
Hon (RL) menar att för att åstadkomma de skadorna som Tove har på halsen, krävs det kraftigt, långvarigt tryck.
Jaha då är det väl bara frågan om MH kan bindas till händelsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in