2023-03-30, 00:31
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speakbitch
En sak jag funderar över.
Utöver att storyn inte håller. Obduktionsrapporten visade ju på kvävning pga kräk.

I tidigare förhör har ju både JJ och MH uppgett att ”MH var så full så hon ramlade och spydde på toaletten”
De har också framgått i förhör att golvet var blött. Tveksamheter på om det var urin eller något annat.

En ”skicklig” lögnare använder sig av sanning i lögnerna, men som förvrids något. Detta just för att minnas detaljerna
Fel
"Kvävning till följd av manuellt yttre våld mot halsen, sk. manuell strypning" är döds orsak.

kvävning pga kräk är något som advokat Clea.S har påstått.
Citera
2023-03-30, 00:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vadå bakifrån? Ska Tove ha backat ut från badrummet? JJ säger att hon står i dörren eller utanför badrummet när Tove trängde sig ut. Eller missförstår jag?

Nä pratar rent generellt...

För så som JLJ påstår hur hon gjort finns inte en sportkeps att Tove ramlat på rygg!
Citera
2023-03-30, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag började kvällen inna rättegångens första dag att kolla lite från förhören, allt för att se varför JJ plötsligt sätter Maja som sammördare.

Och jag ser att Maja tänker precis som jag misstänker själv, att hon vill hämnas på Maja (om det nu stämmer att Maja är sokyldig till mordet vill säga), för att Maja har berättat en massa som JJ nu får presenterat för sig efer att Maja erkänt.

Det kan också vara så att JJ inte vill ta på sig hela dödsfallet själv, visa på att de var två och hon kunde inte kontrollera allt.

Ja, JJ verkar allt annat än panikslagen.
Rädd för att bli ertappad, ja. Stressad för att hon har ett lik i sin lägenhet och vet att anhöriga kommer snart att sakna Tove, ja.

Stressad av att hantera Maja, samtidigt som hon hanterar grannen som undrar vad som står på, ja.

men inte mer än att hon kan hatera detta på ett riktigt effektivt sätt. Lugnar Maja med meddelande och ser till att granne även han blir lugnad. Helt cool tjej, tror inte många hade fixat det.

Sedan är jag inte lika övertygad om Majas oskyldighet. Men hon kan också vara helt oskyldig.

Kanske lutar mest åt att hon sett mordet, vetat om det, men inte ingripit. Lojal, rädd, van att sticka huvudet i sanden och avtrubbad av allt hon fått höra av JJ. Det har blivit liksom en del av hennes vardag att hör om våld och vad man kan göra med sina fiender. Ändå har hon ju inte gjort något åt detta.

Om hon blir dömd, tycker jag att man ska ta hänsyn till hennes utsatthet gentemot en riktigt otäck hjärntvättning, psykisk beroendeställning som man nog kan se som sjukligt osjälvständig. JJ har ju förstört henne och gjort henne till "sin".

Japp. Det är inte ovanligt att tjejer faller för män som mördar och våltar.

Dom vet givetvis inget om deras mörka personlighet i början, och när det väl visar sig, då har com redan blivit hjärntvättade. Då är det försent.
Då kan kvinnorna typ kidnappa sexslavar åt sina män och tortera och mörda tilsammans med dom. Helt sjukt. Men jag tror att JJ är psykopat, och att hon har haft M som sin ägodel.
Citera
2023-03-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Exakt. Så specifikt vad är ditt problem med min beskrivning? Jag återger ju bara vad M själv har sagt?
M har verkligen trasslat in sig med sina lögner
Vi får hoppas att rätten genomskådar henne
Citera
2023-03-30, 00:36
Medlem
Aureuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
JJ fick frågan om T kunde försvara sig under tiden hon blev strypt.
Då svarade hon att T kunde väl sparka typ.
Så det är väl svaret på dunsarna.

Vittnet ifråga uppger att dom hörde 4-5 dunsar, sonen går då upp till grannen och plingade på dörren och då hörde han sparkar mot väggen inifrån toan (sonen vet var toaletten ligger då han har varit på visning av lägenheten ifråga).
Tämligen makabert att han förmodligen stod någon meter ifrån när Tove blir strypt, men det är dom initiala dunsarna som gör mig nyfiken då det inte lirar med JJs berättelse och MHs "story" är skrattretande i sammanhanget.
Citera
2023-03-30, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
I början av tråden var det någon som gick till Johannas hus och fotade mot balkongen då stod där stora vita skåp, kan hon ha tänkas ha dragit ut henne på balkongen inlindad i lakanet, måste varit en baggis att göra det inomhus dra alltså utan att det lät

Det var väl grannen unders balkon?
Citera
2023-03-30, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Dem är ganska laid back i rättssalen
Kanske på inrådan av advokaten
Det gynnar dem oavsett
Citera
2023-03-30, 00:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Själv tror jag bara J kommer fällas, tyvärr. Bevisningen håller nog inte för M.

Jag är nog 50/50 just nu. M har iaf helt klart försämrat sina chanser under dagen skulle jag säga.
Citera
2023-03-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nä pratar rent generellt...

För så som JLJ påstår hur hon gjort finns inte en sportkeps att Tove ramlat på rygg!
Det tänkte jag också på men det ser inte ut som förhörsledare eller rätten ser det som något konstigt
Ingen ifrågasätter det
Citera
2023-03-30, 00:40
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon har ingen aning och gissar på klädgarderoben. För någonstans måste ju T finnas då hon dyker upp på hallgolvet en stund senare.

Glöm inte att hon var insvept i lakan. Som antingen måste ha hämtads från smutstvätten (står vid sovalkoven, där fanns resten av sängkläderna) eller från en låda under sängen. Där JJ förvarade sina lakan.

Hon släpade alltså kroppen förbi sängen, in i garderoben, köpte en burgare, kom hem väckte MH som åt en burgare och somnade direkt och då släpades T ännu en gång förbi MH, JJ rotade lite i allt som fanns att rota i runt omkring sängen, gjorde en snabb liksvepning i hallen, som man gör ibland, väckte MH som fick en chock men höll sig vaken för att frakta ut kroppen.

Vad är det som händer? Blir de förhörda igen undrar jag!?
Citera
Medlem
Citat:
Jag är nog 50/50 just nu. M har iaf helt klart försämrat sina chanser under dagen skulle jag säga.
På vilket sätt har M försämrat sin chanser, menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Det kan vi hoppas på men jag är tveksam
Jag ser inte att hon blir tillräckligt ifrågasatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in