2023-03-30, 00:22
Medlem
Tror ni att bägge blir fällda för mord, eller bara J?
Citera
2023-03-30, 00:23
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Frågan är ju också varför hon först skulle gömma liket för kompisen, för att sen plocka fram det en halvtimme senare och be om hjälp att frakta ut det ur lägenheten?

Väldigt snurrigt och jävlar vad hon måste då ha svettats dessa några få minuter hon hade på sig innan hon sprang ut och träffade på grannen.

Varför kan inte bara MH berätta som det är? Kan JJ ha gjort något ännu vidrigare än det som framkommit som MH har tvingats bevittna eller vara delaktig i som hon har svårt att prata om?

Varför var JJ så nervös när MH förhördes idag?
Citera
2023-03-30, 00:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vadå? M nämnde ju J:s walk in closet under rättegången idag som ett tänkbart gömställe under rättegången idag, inte sant? Jag ser inte problemet.
Hon har ingen aning och gissar på klädgarderoben. För någonstans måste ju T finnas då hon dyker upp på hallgolvet en stund senare.
Citera
2023-03-30, 00:25
Medlem
Hon kanske inte knuffar Tove när Tove är påväg UT från badrummet och stöter till Johanna. Johanna kanske knuffar IN Tove i badrummet och antingen fäller henne därinne.
Eller står och blockerar dörren och Tove vill gå förbi och ut, och då blir hon fälld. Alltså inte håller för dörren, men liksom täcker dörröppningen med sin kropp på ett sådär lite hotfullt sätt. Fast då borde ju Tove ramlat ut i hallen.
Men jag tror inte att Tove har knuffat till henne med flit. Mer att hon försökt tränga sig förbi Johanna pga känns hotfullt att vara i ett litet rum utan flyktväg och nån står i dörren.
Eller så tittar Tove bara in genom dörren och Johanna ser sin chans och knuffar in henne.

Men jag tror som en del andra att det är små nyansskillnader i sanningen och lögnen.
Citera
2023-03-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Tror ni att bägge blir fällda för mord, eller bara J?

Själv tror jag bara J kommer fällas, tyvärr. Bevisningen håller nog inte för M.
Citera
2023-03-30, 00:26
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ganska lätt att fälla någon bakifrån... sparka på ena foten så fäller personen sig själv ifråga som blir sparkad...

Vadå bakifrån? Ska Tove ha backat ut från badrummet? JJ säger att hon står i dörren eller utanför badrummet när Tove trängde sig ut. Eller missförstår jag?
Citera
2023-03-30, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
För att hon kommer på i bilen till McDonalds hur hon ska kunna se till att även Maja blir indragen i detta 🤷🏻‍♀️

Detta tror jag också, med MH indragen så blir det en hållhake på MH, och om dom åker dit så kan hon skylla på MH.

Jag tror att JJ är psykopat, och att hon inte har några riktiga känslor, allt har ett motiv bakom.
MH har blivit kär i en farlig person helt enkelt. Hon gör vad JJ säger av någon sorts "kärlek."
Citera
2023-03-30, 00:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon har ingen aning och gissar på klädgarderoben. För någonstans måste ju T finnas då hon dyker upp på hallgolvet en stund senare.

Exakt. Så specifikt vad är ditt problem med min beskrivning? Jag återger ju bara vad M själv har sagt?
Citera
2023-03-30, 00:29
Medlem
I början av tråden var det någon som gick till Johannas hus och fotade mot balkongen då stod där stora vita skåp, kan hon ha tänkas ha dragit ut henne på balkongen inlindad i lakanet, måste varit en baggis att göra det inomhus dra alltså utan att det lät
Citera
2023-03-30, 00:30
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Frågan är ju också varför hon först skulle gömma liket för kompisen, för att sen plocka fram det en halvtimme senare och be om hjälp att frakta ut det ur lägenheten?

Words.
Citera
2023-03-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Vi vet inte alls att de pratar om Donken innan hon åkter, det är en efterhandskonstruktion! Som hela hänger på hur jävla full MH var hur hon spytt och bankat med ben osv!
JJ springer i trapphuset efter mordet! Ska flytta cykeln, slänga mobil OCH köra fram bilen. Vf skulle hon köra fram bilen om det inte var dags för att köra lik?
Ojdå hon springer på grannen i trappen olyckligt nog. Eftersom historien om den fulla kompisen redan är igång sen det knackade på dörren, är det lika bra att köra på det. Eftersom grannen undrar vart hon ska mitt i natten. Då passar det lägligt med att säga att den fulla kompisen behöver fylle mat. Men hon glömde kortet visst, hon måste bara springa upp!
Där sitter MH redo att lasta lik, men JJ måste snabbt säga det är ändrade planer, grannen kom ivägen hon måste snabbt till Donken först bara!

När de har sin romantiska stund dagen efter i bilen, blir det MYCKET viktigt att köra på det här med fyllet, spyorna, trilla i badrummet OCH Donken! Eftersom det finns vittnen kopplade till detta!

En gång för alla! De pratade inte om Donken uppe i lägenheten, JJ skulle inte dit från början, hon skulle ut göra sig av med bevis och köra fram bilen!

Precis Donken var en nödlösning
Citera
2023-03-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aureus
Har inte hängt med i alla svängar men har JJ eller MH uppgett någon anledning till varför grannarna under hör 4-5 dunsar?

Det enda jag minns från förhören var att MH påstår att hon ramlade omkull i omgångar när hon spydde medan JJ påstår att hon fällde Tove så hon föll baklänges, vilket jag tänker mig borde innebära maximalt en duns.

Ingen av dom känns som sanningen direkt...

JJ fick frågan om T kunde försvara sig under tiden hon blev strypt.
Då svarade hon att T kunde väl sparka typ.
Så det är väl svaret på dunsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in