2023-03-29, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Jag funderar på hur de har kunnat bära ut kroppen utan att någon har sett något???
Det var mörkt och folk sov.
Citera
2023-03-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrundost
Vill minnas att jag läst tidigt i tråden, att man tagit JJ till bostaden. Vad man gjort framkom inte, men någon vittnade om att man sett henne och poliser där. Någon mer som kan minnas detta?
Jag har ett svagt minne att jag hört det???
Men varför de gjorde det i så fall har inte framkommit
Citera
2023-03-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja det är bara rena lögner ifrån MH, givetvis var hon med när Tove blev strypt.

JJs "walk in closet" som är hälften så stort som toaletten ligger i vardagsrummet och därmed måste hon ha släpat Tove typ 40cm ifrån MHs huvud medans hon "sover".

"förrådet" i trappuppgången har jag svårt att hyresgästerna har tillgång till eftersom det enbart är fastighetsägaren som behöver tillgång till vindsutrymmet, det är troligtvis bara krypvind eftersom JJs lägenhet är fastighetens ursprungliga vind från början som sedan byggdes om till lägenheter.

Balkongen kan vi utesluta helt, hon har ingen balkong.

Där har du rätt med sparkar osv, att grannarna hör sparkar och dunsar tyder ju på att det borde vara ett jävla liv inne i lägenheten, knappast något man sover igenom om man druckit 3 glas vin och 2st 6or på krogen fördelat på väldigt många timmar.

Skulle säga att MH var nog mer eller mindre spik nykter runt 02-03.

Det är sådana här saker Rullman borde tagit upp och frågat MH hur hon kan sova när någon släpar en kropp bredvid henne, det är helt enkelt inte rimligt. Varför skulle Jj ens göra sig besväret och gömma kroppen för att sedan återvända släpa kroppen ytterligare en vända förbi MH för att SEDAN väcka henne.
Citera
2023-03-29, 23:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ja, eller passat på o fly från J som hon var så rädd för, när hon hade chansen
Att försöka sig på att förstå hur dessa två individer fungerar/at gör nog ingen.

Två sk. bästisar, JJ har manipulerat MHs hjärna under flera års tid.

MH har bara EN riktig vän.

Inte en bra förklaring men kanske något åt det hållet.

Om MH var delaktig/hjälpte JJ att mörda Tove så var hon nog inte enbart rädd för JJ
utan även för konsekvenserna om familjen Pingstvänner fått reda på detta så
blev det nog mer än kortslutning i fröken sengångares skalle.
Senast redigerad av Romper 2023-03-29 kl. 23:45. Anledning: .
Citera
2023-03-29, 23:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Dum fråga kanske men hur kunde T falla med ryggen mot golv om hon blev knäad bakifrån?

Ja, precis!
Jag tänker mig att JJ måst ha hjälpt till där med att dra omkull henne.

Förhör erkännandet 30 dec A 153/1009:

"[...]och då blev jag arg och fäller Tove så att hon trillar liksom pladask ner i
backen, eh, ja på rygg då och hon jag vet att jag blir förvånad för hon hinner liksom inte ta
emot sig utan hon bara åker ner i backen och slår i huvudet rejält då och då så sparkar hon
mot mig och då så sätter jag mig grensle över Tove då på hennes mage typ. Eh, jag vet att
hon försöker liksom åla sig ur och sparkar mot väggen och så där.
"
//
/1012

"och sen säger Tove här finns ju inte så mycket att se och
ska tränga sig förbi mig och då blir det att hon puttar in mig i väggen och jag blir arg och jag
fäller omkull Tove och jag blir ganska förvånad för hon hinner inte ta emot sig utan hon
faller ju rakt ner i golvet så att hon hamnar på rygg då och slår i huvudet och då sparkar hon
mot mig och jag sätter mig på henne då liksom grensle så och ja hon försöker ta sig loss
liksom och får till en spark i väggen av något slag så vi ändrar lite plats position så.
"

//

Så blir det lite mer detaljer:
/1019

"J: Eh, ja jag står ungefär vid utgången då någonstans och sen så står Tove och Maja i
badrummet. Eh, och eftersom att jag står vid utgången och när Tove skulle gå förbi mig så
blev det liksom att hon knuffar in mig i väggen.
F: Kan du beskriva det lite grann? Vad menar du med att knuffa till dig?
J: Det var ungefär som att hon axlade till mig och det gick ganska fort så jag kommer inte
exakt ihåg men hon knuffar liksom till mig med kroppen kan man väl säga och ja då åkte jag
in i väggen helt enkelt.
F: Mmm och vad händer då?
J: Ja, hon knuffar helt enkelt in mig då och då blev jag ju arg så att då fäller jag Tove.
F: Kan du beskriva hur du fällde henne?
J: Eh, jag tog min arm runt kan man säga om hennes axlar på något sätt och sen satte jag mitt
ben bakom hennes ben så att man liksom ja fällde ner henne kan man säga.
F: Du fällde henne bakåt, är det så jag ska förstå dig?
J: Ja. Jag tog ju bakom hennes ben så att hon föll med ryggen mot golvet då?
F: Mmm hon föll pladask sa du senast.
J: Ja hon hann inte alls ta emot sig utan hon åkte rakt i golvet.
F: Okej vet du om hon slog sig på något sätt?
J: Nej jag vet inte.
A: Du måste tänka efter, du kan inte bara liksom säga jag vet inte. Försök att tänk efter.
J: Alltså hon hann ju inte ta emot sig som sagt så hon åkte med en ganska kraftig duns rakt
ner i golvet och då slog hon ju i ryggen och huvudet.
"
//
"J: Ja och sen stod Tove lite framför mig då ungefär så föll hon ju liksom rakt bakåt så hennes
huvud hamnade någonstans här och sen blev det ju så, så hon hamnade väl så då.
F: Okej så hon ligger med huvudet mot själva, ut mot hallen eller trapphuset?
J: Mmm ja det blir det ju då.
"

Jag kan inte se att Johann här säger något om knäa, utan det är väl Maja som berättar det.
Citera
2023-03-29, 23:40
Medlem
När kommer domen?
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ms försvarsadvokat borde anställa dig. Jag tror du är i stort sett den enda i tråden som försökt visa på att Ms story kan vara möjlig. (även om vissa trott att hon bara sett på) Vi får se hur rätten bedömer åklagarens bevisning.
Tack. Ja, jag tror på att hon sov och är oskyldig till mordet. Hon hade sovit ett par timmar natten innan och inget ätit under dagen. Finner inget märkligt alls i att hon lägger sig ner i J:s säng mitt i natten; vad hade hon att göra i köket tillsammans med T och J.

Vad som är beklagligt att se, är att hennes försvarare inte läser igenom de sista förhören med M ordentligt för att få en sammanhängande bild av natten och hur de två mobilrörelserna hänger ihop med M:s redogörelse för kvällen. Detta ökar hennes trovärdighet, inte tvärtom.

Istället föreslår hennes försvarare att någon annan, dvs J, har använt mobilen. Dumt, för det står att läsa i de sista förhören att hon hämtar sin mobil vid det andra tillfället vilket betyder att gärningen utförs någonstans mellan 02:20-02:40, snävar man in det borde det röra sig om 02:25-02:35. Vid den tidpunkten säger sig M ligga i sovalkoven. Åklagaren sätter själv tiden för gärningen till 02:30.

- Så, vad är problemet med att lita på M:s ord om att hon går in i badrummet två gånger; vid första tillfället (02:19) sitter T och J i köket, andra gången (02:43) är T borta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
enligt JJ version bara armarna. Men dom ändrar läge på tt när hon sparkar i väggen
.
Senast redigerad av A.Stalker 2023-03-29 kl. 23:46.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Tänk om bara JJ varit smart nog, att säga: ”Tove levde när jag körde till Donken men var död när jag kom hem”

Det hade varit lite svårt för henne att förklara varför hon hade med sig Toves telefon till donken ifs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
J kan väl inte veta vad M sagt i förhör ? Hur kan hon då hämnas ?

Hon har väl läst alla förhör i FUP:en som vi andra innan rättegången eller?
Citera
2023-03-29, 23:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Gissar på att i princip hela Vetlanda sov…

Speciellt Maja! Hon sov hela tiden vid kritiska ögonblick sedan vakna hon upp igen en liten stund innan hennes narkolepsi kickade in igen!
Citera
2023-03-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du får nog länka. Detta segmentet är det enda jag hittar på hon i rosa byxor.
https://imgur.com/a/Cpj2c8H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in