Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Ms försvarsadvokat borde anställa dig. Jag tror du är i stort sett den enda i tråden som försökt visa på att Ms story kan vara möjlig. (även om vissa trott att hon bara sett på) Vi får se hur rätten bedömer åklagarens bevisning.
Tack. Ja, jag tror på att hon sov och är oskyldig till mordet. Hon hade sovit ett par timmar natten innan och inget ätit under dagen. Finner inget märkligt alls i att hon lägger sig ner i J:s säng mitt i natten; vad hade hon att göra i köket tillsammans med T och J.
Vad som är beklagligt att se, är att hennes försvarare inte läser igenom de sista förhören med M ordentligt för att få en sammanhängande bild av natten och hur de två mobilrörelserna hänger ihop med M:s redogörelse för kvällen. Detta ökar hennes trovärdighet, inte tvärtom.
Istället föreslår hennes försvarare att någon annan, dvs J, har använt mobilen. Dumt, för det står att läsa i de sista förhören att hon hämtar sin mobil vid det andra tillfället vilket betyder att gärningen utförs någonstans mellan 02:20-02:40, snävar man in det borde det röra sig om 02:25-02:35. Vid den tidpunkten säger sig M ligga i sovalkoven. Åklagaren sätter själv tiden för gärningen till 02:30.
- Så, vad är problemet med att lita på M:s ord om att hon går in i badrummet två gånger; vid första tillfället (02:19) sitter T och J i köket, andra gången (02:43) är T borta?