2023-03-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Jag fick också en tanke gällande MH:s svar på JJ:s sms. Det betyder självklart varken det ena eller andra att hon enbart skickade en 👍 som svar MEN spontant känns det som att det hade varit lätt att försäga sig och varit panikslagen i en sån situation om hon var medveten om vad som skett. Typ: "Skynda dig tillbaka jag vet inte vad vi ska göra, har panik".

Ja, eller passat på o fly från J som hon var så rädd för, när hon hade chansen
Citera
2023-03-29, 23:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
I förhör uppgav MH att hon frågade innan JJ åkte till donken, finns i FUP.

Och? I rätten sa hon något annat. Så varför rätta mig?

Citat:
Det är också det rimliga förloppet. MH vaknar, går till toan, ser JJ, undrar var Tove är. De pratar om donken.

Vi vet att de pratade om donken innan JJ åkte. Rimligt att MH då också undrar var Tove är. Å andra sidan kan det mycket väl vara så att hon inte tänkte på Tove först, om hon var sömndrucken, och insåg efter att JJ åkt till donken att Tove inte syns till, och ställer frågan när JJ kommer tillbaka. återigen så kan det vara en sammanblandning av minnesbilder som ger upphov till att en beskrivning av ett visst skeende hamnar vid två olika tidpunkter.

Eller så är det så enkelt som att M visste mycket väl vad som hänt och båda historierna helt enkelt är lögner. M har noll trovärdighet, det finns inget som är rimligt i hennes historia. Vill du tro på henne, så varsågod.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Säg till mig hur man hoastar bilder och jag lägger upp!

Du kan lägga upp på www.imgur.com/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Kan man tänka sig att även armbågarnas skador tillkommit EFTER mordet i badrummet? Tex om man drar ut en kropp ur ett bagageutrymme, då kan både huvud och armar skrapas. Och både M och J har ju sagt att de drog T's kropp över grusväg. Visserligen hade de virat in henne i ett lakan, men var lakanet helt? Ett nytt lakan tydligen. Det där får jag inte heller ihop, de säger att de virar in T i ett gammalt lakan på natten? Varför köper då J ett nytt dagen efter???

Möjligt. Men kanske svårt för JJ och MH att uppfatta att T fått skador på armarna. Jag gissar att JJ köper ett nytt lakan för att hon är ett lakan kort. Hon vill kunna visa på att hon hade lika många lakan före som efter helgen. Men hon hann inte slutföra den delen.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Mened

Den som avlagt vittnesed inför domstol och sedan i sitt vittnesmål ljuger på ett sådant sätt att målets utgång påverkas kan dömas för mened.
Påföljden för mened är normalt fängelse. Det är skillnad på mened och på att vägra besvara en fråga under huvudförhandling. Den som vägrar att svara på frågor kan bli häktad.

Den som ljuger i en rättegång utan att ha avgivit ed men under sanningsförsäkran gör sig skyldig till brottet osann partsutsaga.

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/berord-av-brott/vittne/mened/

Tack för ditt svar. Nu vet jag lite mer om detta...
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Om du är vittne så talar du under ed, ljuger man då för att som exempel få sin kompis friad så kan man dömas för mened.

Som närstående så avlägger du inte heller någon ed
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
jo håller med. Men det underlättar för JJ att mörda när hon håller fast armarna. Så MH bidrar till hennes död. Och gör inget för att hjälpa precis som jj. Och är med på att locka dit henne när vet att JJ velat försöka mordbränna tt och hennes syster. Kanske hon dessutom var med och gjorde det. Man vet aldrig.

Ibland talas det om att MH i badrummet höll fast Toves armar, ibland Toves ben. Var det både och?
Det är ju två olika ändar på en kropp, kan inte vara lätt att byta sida så. Är det någon annan som förstår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det här är det enda jag hittar: https://i.imgur.com/YmBMPsi.png

Tove knuffar till henne när hon går ut och det är därefter hon fäller. Vet inte om hon ändrat på den biten.
Yes.. men om du kollar i hörnet dit denna kvinna med rosa byxor är på väg så kommer en färgad kvinna gående, och om du sen vrider sig bakåt igen mot killen och tittar är där en rödhårig kvinna som cyklar på en mörk cykel
Citera
2023-03-29, 23:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Men jag förstår inte

Spelar det här med ev kräk så stor roll i det hela ?

Tove har avlidit på J:s badrumsgolv efter att J tagit stryp-grepp på henne

Är det då inte J som är skyldig till Toves död oavsett om Tove har kräkt vid strypningen el inte ?

Jo, men då kan det landa vid dråp eller vållande, dvs lägre straff.
Citera
2023-03-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tänker detsamma
Hur ska de kunna reda ut ord mot ord
i det allra viktigaste frågan i det här fallet?
Varför gjordes ingen rekonstruktion?
Det blir ju bara en gissning
Känns som att det gynnar brottslingar i vissa fall att komma undan

Vill minnas att jag läst tidigt i tråden, att man tagit JJ till bostaden. Vad man gjort framkom inte, men någon vittnade om att man sett henne och poliser där. Någon mer som kan minnas detta?
Citera
2023-03-29, 23:23
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja det är bara rena lögner ifrån MH, givetvis var hon med när Tove blev strypt.

JJs "walk in closet" som är hälften så stort som toaletten ligger i vardagsrummet och därmed måste hon ha släpat Tove typ 40cm ifrån MHs huvud medans hon "sover".

"förrådet" i trappuppgången har jag svårt att hyresgästerna har tillgång till eftersom det enbart är fastighetsägaren som behöver tillgång till vindsutrymmet, det är troligtvis bara krypvind eftersom JJs lägenhet är fastighetens ursprungliga vind från början som sedan byggdes om till lägenheter.

Balkongen kan vi utesluta helt, hon har ingen balkong.

Där har du rätt med sparkar osv, att grannarna hör sparkar och dunsar tyder ju på att det borde vara ett jävla liv inne i lägenheten, knappast något man sover igenom om man druckit 3 glas vin och 2st 6or på krogen fördelat på väldigt många timmar.

Skulle säga att MH var nog mer eller mindre spik nykter runt 02-03.

Klockrent inlägg! Instämmer i allt. M är skyldig så det skriker om det
Citera
2023-03-29, 23:24
Medlem
Jag funderar på hur de har kunnat bära ut kroppen utan att någon har sett något???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in