2023-03-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Men jag förstår inte

Spelar det här med ev kräk så stor roll i det hela ?

Tove har avlidit på J:s badrumsgolv efter att J tagit stryp-grepp på henne

Är det då inte J som är skyldig till Toves död oavsett om Tove har kräkt vid strypningen el inte ?

De menar väl att om det var kräks som stoppade andningen så var det inte uppsåt. Alltså meningen utan då blir det fråga om dråp istället för mord.
Citera
2023-03-29, 23:24
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag förstår inte riktigt hur C menar och om hon missförstår utlåtandet, för rättsläkaren har konstaterat magsäcksinnehåll i luftstrupe med dess större förgreningar, inget om innehåll i de mindre förgreningarna och lungblåsorna.

Citerar:
"Akut luft-, blod- och vätskestockning i lungorna utan förekomst av magsäcksinnehåll. "
"Inget mikroskopiskt synligt inandat magsäcksinnehåll."

Clea påstår att det finns ett äldre protokoll ifrån RMV, det finns inte med I FUPn.

Möjligtvis finns det i slasken.
Citera
2023-03-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ibland talas det om att MH i badrummet höll fast Toves armar, ibland Toves ben. Var det både och?
Det är ju två olika ändar på en kropp, kan inte vara lätt att byta sida så. Är det någon annan som förstår?
enligt JJ version bara armarna. Men dom ändrar läge på tt när hon sparkar i väggen
Citera
2023-03-29, 23:26
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Yes.. men om du kollar i hörnet dit denna kvinna med rosa byxor är på väg så kommer en färgad kvinna gående, och om du sen vrider sig bakåt igen mot killen och tittar är där en rödhårig kvinna som cyklar på en mörk cykel

Du får nog länka. Detta segmentet är det enda jag hittar på hon i rosa byxor.
Citera
2023-03-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
De menar väl att om det var kräks som stoppade andningen så var det inte uppsåt. Alltså meningen utan då blir det fråga om dråp istället för mord.

Det som stoppade mordoffrets förmåga att syresätta sig var att mördaren satt på mordoffrets lungor samtidigt som mördaden ströp de vitala blodflödena i halsen.
Citera
2023-03-29, 23:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Tänk om MH bara hade varit smart nog att lägga sig ned på marken efter de lyft in Toves kropp i bilen. Bara vägrat följa med på den hemska resan och sedan bett nån i huset om hjälp eller ringt 112 efter JJ åkt. Jag fattar inte hur hon vågade kliva in i den bilen med ett lik och en mördare. Jag hade varit så rädd så mina ben hade inte burit mig vid det tillfället.

Det finns mängder med saker med M:s historia som är extremt kontraintuitiva. Den enda rimliga förklaringen är att hon helt enkelt ljuger om sin del i det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Jag funderar på hur de har kunnat bära ut kroppen utan att någon har sett något???
Det måste bara ha varit ren tur
Vid den tiden de bar ut kroppen sov nog grannar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Men jag förstår inte

Spelar det här med ev kräk så stor roll i det hela ?

Tove har avlidit på J:s badrumsgolv efter att J tagit stryp-grepp på henne

Är det då inte J som är skyldig till Toves död oavsett om Tove har kräkt vid strypningen el inte ?

Jo, just misshandel som försvaret vill få det till är nog inte aktuellt, men kanske inte rätten går så långt som till mord, ev stannar vid vållande till annans död eller så.
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Jag funderar på hur de har kunnat bära ut kroppen utan att någon har sett något???

Gissar på att i princip hela Vetlanda sov…
Citera
2023-03-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Om du är vittne så talar du under ed, ljuger man då för att som exempel få sin kompis friad så kan man dömas för mened.

"Misstänkta och målsägande samt vissa vittnen talar inte inför ed."

https://www.aklagare.se/ordlista/e/ed/

Oklart vilka vissa vittnen är. Men antagligen familj osv.
Citera
2023-03-29, 23:34
Medlem
Citat:
Tänk om MH bara hade varit smart nog att lägga sig ned på marken efter de lyft in Toves kropp i bilen. Bara vägrat följa med på den hemska resan och sedan bett nån i huset om hjälp eller ringt 112 efter JJ åkt. Jag fattar inte hur hon vågade kliva in i den bilen med ett lik och en mördare. Jag hade varit så rädd så mina ben hade inte burit mig vid det tillfället.
Tänk om bara JJ varit smart nog, att säga: ”Tove levde när jag körde till Donken men var död när jag kom hem”
JJ har varit häpnadsväckande korkad genom hela utredningen! Om det nu spekuleras i om hon är Psykopat, faller hon på att vara kalkylerande iaf. Hela utförande av brottet och efterspelet har varit genom korkat utfört!
Citera
2023-03-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hon köpte på en affär ihop med bensin ?
Anser du att det inte var planerat ?
Inget lustmord ?
Vad pratar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera