2023-03-29, 23:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det finns tummen och vitala blodkärl i halsen är skadade!!!!!! Mördaren har dessutom erkänt!!!!!

Jag hoppas verkligen att det blir en rättsvis och bra rättegång.
Jag gillar inte riktigt när det inte blir så sakligt utan det balanserar till att vädja till känslor, måla upp bilder. Fulspel. Clea måste veta vad som är tillåtet och inte under en rättegång. Gick hon över en gräns medvetet?

Här handlar det om mycket viktiga saker, och ingen vill att det ska bli en orättvis dom. För alla är det viktigt att rättvisa skipas, utifrån FAKTA, INDICIER, och annan bevisning.
Citera
2023-03-29, 23:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
...och så talar en riktig Untermensch! Med lite av dina dyrkade nassars metoder kan man få dig att erkänna att du mördade Tove, korsfäste Jesus och att förintelsen faktiskt ägt rum.
Vill inte påstå att M är ett helgon och är 100% sanningsenlig, men vad hon påstår är inte orimligt.

Att du är efterbliven är konstaterat sedan tidigare... orkar egentligen inte ens svara på dina lågtbegåvad inlägg men du bör läsa på lite om vad en nasse är ditt infantila jävla homo innan du slänger dig med ord du hört från svetsaren...

Jo det är jävligt orimligt det hon påstår... då det endast verkar vara när det är till hennes nackdel hon sover... annars är hon klar vaken... men du har ju varit väldigt mån om dessa brottslingar och nästan blivit en apologet för dem...
Citera
2023-03-29, 23:14
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det här är det enda jag hittar: https://i.imgur.com/YmBMPsi.png

Tove knuffar till henne när hon går ut och det är därefter hon fäller. Vet inte om hon ändrat på den biten.

T. kommer ju aldrig ut, och hon vänder knappast ryggen mot sin angripare för att inbjuda till att bli knäad.
Citera
2023-03-29, 23:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Inte enligt SR. De säger att M frågade efter att J kom tillbaka, se själv:

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=3028621&Page=4&overlay=false

I förhör uppgav MH att hon frågade innan JJ åkte till donken, finns i FUP. Det är också det rimliga förloppet. MH vaknar, går till toan, ser JJ, undrar var Tove är. De pratar om donken.

Vi vet att de pratade om donken innan JJ åkte. Rimligt att MH då också undrar var Tove är. Å andra sidan kan det mycket väl vara så att hon inte tänkte på Tove först, om hon var sömndrucken, och insåg efter att JJ åkt till donken att Tove inte syns till, och ställer frågan när JJ kommer tillbaka. återigen så kan det vara en sammanblandning av minnesbilder som ger upphov till att en beskrivning av ett visst skeende hamnar vid två olika tidpunkter.
Citera
2023-03-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det här är det enda jag hittar: https://i.imgur.com/YmBMPsi.png

Tove knuffar till henne när hon går ut och det är därefter hon fäller. Vet inte om hon ändrat på den biten.

Konstigt att jag inte ser det på min.
Citera
2023-03-29, 23:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja där är den. Tack!

Ja eller inte? Det är ett högt spel hon spelar. Är det på det sättet Clea påstår så börjar man ju faktiskt undra. Men att gå i strid med en sakkunnig på deras egen hemmaplan ska man akta sig för. Det är ett högt spel hon spelar. Det kan vara skillnaden på livstid och 4-6 år.

Jag tror Clea åker på en knock imorgon. Men en fight värd att ta, då hon är låst till sin klients historia.
Jag förstår inte riktigt hur C menar och om hon missförstår utlåtandet, för rättsläkaren har konstaterat magsäcksinnehåll i luftstrupe med dess större förgreningar, inget om innehåll i de mindre förgreningarna och lungblåsorna.

Citerar:
"Akut luft-, blod- och vätskestockning i lungorna utan förekomst av magsäcksinnehåll. "
"Inget mikroskopiskt synligt inandat magsäcksinnehåll."
Citera
2023-03-29, 23:16
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Om du är vittne så talar du under ed, ljuger man då för att som exempel få sin kompis friad så kan man dömas för mened.

Okay då är jag med.

Mina kunskaper om lag och juridik är lika med NOLL - ZERO...

Så nu kan dessa två individer ljuga så det står härliga till.

Allt ligger alltså på vad åklagaren kan lägga fram som vederhäftiga och bevisade fakta/bevis.
Citera
2023-03-29, 23:17
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Det borde även (i mitt huvud) rimma bra med tidsstämplar/rörelse med koppling till förhören avseende hur JJ och MH placerar varandras fysiska person i lägenheten under perioden 01:52-02:49.

TT som pluggat en termin på läkarprogrammet kommer nog snabbt till badrummet för att hjälpa MH i nöd (som endast luras).

Ja, det skulle faktiskt räta ut lite frågetecken gällande de rörelser som MHs telefon registrerat. För det handlade väl om cirka 60-70 steg va?
Och ja, känns absolut som ett scenario som skulle få TT till att snabbt agera behjälplig.
Citera
2023-03-29, 23:17
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Om hon vetat om vad Johanna hade gjort skulle man förväntat sig att Maja borde ha ringt efter någon alternativt åkt därifrån medan Johanna var på McDonalds

Jag fick också en tanke gällande MH:s svar på JJ:s sms. Det betyder självklart varken det ena eller andra att hon enbart skickade en 👍 som svar MEN spontant känns det som att det hade varit lätt att försäga sig och varit panikslagen i en sån situation om hon var medveten om vad som skett. Typ: "Skynda dig tillbaka jag vet inte vad vi ska göra, har panik".
Citera
2023-03-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Tror jag inte. Hon har vart med och hjälpt till att flytta på kroppen. Läs nedan ur lagen

"Den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik eller avlidens aska, öppnar grav eller eljest gör skada eller ofog på kista, urna, grav eller annat de dödas vilorum eller på gravvård, döms för brott mot griftefrid till böter eller fängelse i högst två år."

Tänk om MH bara hade varit smart nog att lägga sig ned på marken efter de lyft in Toves kropp i bilen. Bara vägrat följa med på den hemska resan och sedan bett nån i huset om hjälp eller ringt 112 efter JJ åkt. Jag fattar inte hur hon vågade kliva in i den bilen med ett lik och en mördare. Jag hade varit så rädd så mina ben hade inte burit mig vid det tillfället.
Citera
2023-03-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Han menar inte att sanningen är att hon har dött av inre kvävning, han tycker väl mer det är rätt att man ska få argumentera för det och undersöka det närmare.

Men jag förstår inte

Spelar det här med ev kräk så stor roll i det hela ?

Tove har avlidit på J:s badrumsgolv efter att J tagit stryp-grepp på henne

Är det då inte J som är skyldig till Toves död oavsett om Tove har kräkt vid strypningen el inte ?
Citera
2023-03-29, 23:19
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
T. kommer ju aldrig ut, och hon vänder knappast ryggen mot sin angripare för att inbjuda till att bli knäad.

På väg att gå ut, då.

Varför skulle hon vända ryggen? Alltså, inte knä som att köra in ett knä i nån utan som i att JJ har benet bakom Toves ben (tänk att Toves ansikte tittar mot dörrposten) och sen knuff i bröstet.

Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Konstigt att jag inte ser det på min.

Du måste vara på exakt rätt punkt i korsningen. Troligen har man tagit just det segmentet och lagt till eller något för det är i enda sekvensen jag ser den personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in