2023-03-29, 21:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så Skvagg styr dig? Har du inget eget tänkande?

Du och Thord har ett maniskt kontrollbehov, ni vill styra och dominera andra till skillnad från oss övriga "normala" som vill samarbeta.
Har du hört talas om samarbete? Det är en bra metod för att komma framåt.

Dina frågor är så infernaliskt, urbota korkade så egentligen borde jag inte ha svarat.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-29 kl. 22:17.
Citera
2023-03-29, 22:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
[b]Nej, du har inte koll. Du försökte lura i tråden att uppgiften om Systembolaget var en av mig planterad trådsanning. Då bevisade jag varifrån den uppgiften hade kommit.

Nej, det är så DU väljer att tolka det.
Jag jävlades bara lite med dig eftersom jag inte litar ett dugg på dig och dina intentioner. Det har egentligen inget att göra med iakttagelsen i sig. Du förtjänar lite payback, och nu rök framtänderna! (endast en metafor) 😉
Citera
2023-03-29, 22:17
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Det är inte Hen*rik jag syftar på.
Vad jag tänker är att BW och den person jag fått dessa uppgifter ifrån avslutade resan med att kolla om det var något att se nere vid hotellet. Man brukade göra så.
Denna person hävdar även att BW var den sista att se Helena i livet. Var han fått det ifrån vet jag inte, om det är hörsägen eller något han själv faktiskt VET.
De skulle ha kommit hem sent den kvällen hur som.
Min otäcka känsla är att han faktiskt talar sanning i gåtor. Därför tog jag upp det.
Han och BW kan mycket väl skjutsat Helena hem dem kvällen. Minst en var nykter och körde.
Denna person spårade ut lika mycket som BW gjorde åren efter försvinnandet.
Jag vet inte om han talar sanning. Det är det jag försöker att få fram här. Därför ställde jag frågor jag önskar svar på i mitt tidigare inlägg, om upphovsmännen bakom det på parken samt om man kan gå tillbaka i tiden i bilregister?

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
OK Då återstår medgärningsman. Har du något att fylla på i listan rörande MiKj:

1. MiKj placerar sig själv vid Stadt aktuell kväll, dock vid lite oklar tidpunkt. (Källa: Bratis #36440)
2. MiKj "gick ned sig" några år efter Helenas försvinnande. (Källa: Bratis #36440)
3. MiKj har drabbats av mental ohälsa. (Källa: Skvagg #52773)

Avfärdade indicier, som inte uppfyller kravet för ett indicim (=ej utpekande)
a) MiKj är en feg råtta som inte vågar stå för vad han gjort. (Källa: Skvagg #52773)
b) MiKj är underlägsen BW och därför en perfekt medhjälpare till BW. (Källa: Skvagg #52773)

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
MissPeeRat är väl inte direkt en källa till kunskap?

Jag är faktiskt fullkomligt ointresserad av MiKj. Den som är intresserad av MiKj är du.

Så vitt jag förstår så började ditt intresse för MiKj i samband med ett foto på MiKj:s respektive BW:s hemsida plus en text om att MiKj och BW varit sambos under EM. Jag tror att jag inte var aktiv i tråden för jag minns inte den diskussionen och minns inte heller Highlander22:s inträde i tråden. Däremot minns jag Ebeneezer22:s inträde.

Mitt intresse för MiKj har väckts sedan Hinc avslöjade Ebeneezers lögner. Jag kunde acceptera teorier kring MiKj så länge jag funderade över om Ebeneezer var fågel eller fisk, ja att han var fisk viste jag men jag tänkte snarare fisk i betydelsen lätt tokig än fisk i betydelsen lögnare. Jag kan nu inte se något som helst skäl att misstänka MiKj.

Mitt intresse för MiKj är helt enkelt orsakat av att du inte släpper MiKj när Ebeneezer står med byxorna neddragna. Du är inte dummare än att du läser mellan raderna att MiKj inte är en verklig favorit hos IB03. Jag är övertygad om att ni alla kommer att släppa honom för att intresset för honom faktiskt väckts av en bedragare.

Då så Thord, visst har jag MK som Med-GM nummer ett. Jag har en stark känsla för honom som detta.
Vi går till listan då, som du påbörjat. Ser du vad Bratis skriver i sitt inlägg, där jag fetat. Det är alltså Bratis själv då som tänker sig detta att MK och BW kan ha kört fram till hotellet Stadt efter sin resa. Det kommer inte från MK själv. Vi ska inte fuska nu, jag vet att det inte var medvetet från din sida...

Men jag tror också som Bratis faktiskt, att de båda kunde ha kört fram till Stadt, helt klart frestande för dessa unga killar. Om de båda är där så ansluter de sent och är utanför givetvis med bil.

4. De passar in båda på GWs gubbar , båda gamla vänner som kände Helena och hennes syster, fanns i bekantskapskretsen som GW säger. Är i Helenas ålder BW(f. 1968) , MK(f. 1970).

5. Han som alltid kör och är nykter-MK. Han som nästan alltid bestämmer och sitter bredvid- BW. Jag kan ju misstänka att MKs bil används för brottet. Han som kör.

6. Man kör åt det håll man bor, MK på Prebendegatan 14 och BW hos sin far på Gärdesgatan 6, dessa adresser ligger ju rätt nära varandra.

7. Att han och BW skall ha varit "EM-sambos" den sommaren, antingen i något "EM-hus eller kanske i MKs lägenhet rent av. Av facebook-fotot av döma skall i alla fall BW och MK haft tät kontakt denna sommar.

8. Både BW och MK lämnar stan under 1995.

Jag skall försöka få fram mer om MK. Någon annan som kan komplettera med vad han kan ha haft för bil då, båt ?, yrke eller läste han ? m.m.

När han var uppe i Stockholm från 1995-2018 så kan ju ha studerat, han skall tror jag jobbat med data och it tidigt. WM-data uppe Stockholm bl a enligt hans Linkdin har jag för mig.
Citera
2023-03-29, 22:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej, det är så DU väljer att tolka det.
Jag jävlades bara lite med dig eftersom jag inte litar ett dugg på dig och dina intentioner. Det har egentligen inget att göra med iakttagelsen i sig. Du förtjänar lite payback, och nu rök framtänderna! (endast en metafor) 😉

Ok, så nu är försvaret att du bara tyngde tråden med onödiga inlägg för att "jävlas"? Jaja, det säger allt. Ertappad och överbevisad rent av?
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-29 kl. 22:24.
Citera
2023-03-29, 22:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Min fetning: Nej, Helena pratade INTE om att ta taxi hem - det gjorde Ulrika!

Och hur menar du att BW ljuger om att Helena skulle gå hem när Helena hade frågat folk på Stadt om någon skulle åt hennes håll? Det visste väl inte BW?! De här personerna ger ju BW rätt när han sa att Helena skulle gå hem! De här personerna blir ju BW:s vittnen!

Herregud, det här är ju beviset för att hissen inte går ända upp!

Du ger dig inte, du SKA hitta fel i allt som skrivs, till varje pris!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-29 kl. 22:32.
Citera
2023-03-29, 22:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ok, så nu är försvaret att du bara tyngde tråden med onödiga inlägg för att "jävlas"? Jaja, det säger allt. Ertappad och överbevisad rent av?

Det är inget försvar det är fakta.
Om du inte hade varit så snarstucken hade vi besparat tråden ett par inlägg.
Citera
2023-03-29, 22:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Herregud, det här är ju beviset för att hissen inte går ända upp!

Du ger dig inte, du SKA hitta fel i allt som skrivs, - till varje pris!

Jag anmärker gärna på faktafel, ja.
Citera
2023-03-29, 22:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det är inget försvar det är fakta.
Om du inte hade varit så snarstucken hade vi besparat tråden ett par inlägg.

Och om du hade agerat smartare och inte medvetet "jävlats"? Sanningen är att du blev överbevisad.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-29 kl. 22:37.
Citera
2023-03-29, 22:31
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Jag vet inte mycket om MK men han bodde iaf på Prebendegatan i juni -92, dvs hyfsat nära BW.
Rent hypotetiskt skulle någon av dom kunna vara den man som sågs parkera en vit bil på sjukhus parkeringen kl. 04:20 och som sedan sågs springa därifrån i riktning mot Lockerud. En annan lite intressant sak som MK har gemensamt med BW är att dom båda flyttade från Mariestad redan -95.
Fotot med BW, MK och MO som divadnil hittade på fb är taget hemma hos MK på Prebendegatan 14, någongång mellan den 10-26 juni 1992, dvs precis vid tiden för Helenas försvinnande. Personen som tog kortet är okänd men ska enligt kommentarer till bilden ha varit betydligt smalare på den tiden än vad personen är i dagsläget, frågan är vem det passar in på?

Här är även då ett intressant inlägg av Pudelfrillan att begrunda då och ta med sig. Vi har ju snackat lite om teorin om bröderna O som jag drev jättehårt ett tag (lite väl häftigt kan jag medge, sorry för det) då i min teori hade jag ju med BW, så de var tre i den. Inte heller då så sannolikt nu i efterhand. Pudelfrillan däremot har alltid vad jag kan minnas tryckt på med MK.
Citera
2023-03-29, 22:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Fotot med BW, MK och MO som divadnil hittade på fb är taget hemma hos MK på Prebendegatan 14, någongång mellan den 10-26 juni 1992, dvs precis vid tiden för Helenas försvinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Här är även då ett intressant inlägg av Pudelfrillan att begrunda då och ta med sig. Vi har ju snackat lite om teorin om bröderna O som jag drev jättehårt ett tag (lite väl häftigt kan jag medge, sorry för det) då i min teori hade jag ju med BW, så de var tre i den. Inte heller då så sannolikt nu i efterhand. Pudelfrillan däremot har alltid vad jag kan minnas tryckt på med MK.

Är det säkert att kortet är taget på Prebendegatan 14? Eller menar du att Prebendegatan 14 skulle vara "EM-huset" på "berget"?
Citera
2023-03-29, 22:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag anmärker gärna på faktafel, ja.

I det här fallet "skapade du" ett faktafel som inte fanns.

Du är så manisk i din iver att hitta fel hos andra så det får motsatt effekt. Läs om, läs rätt, lär dig att inte tolka allt bokstavligt, försök vara lite mer smidig och flexibel.
Citera
2023-03-29, 22:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
I det här fallet "skapade du" ett faktafel som inte fanns.

Du är så manisk i din iver att hitta fel hos andra så det får motsatt effekt. Läs om, läs rätt, lär dig att inte tolka allt bokstavligt, försök vara lite mer smidig och flexibel.

Du försökte få tråden att tro att jag ville plantera en trådsanning om iakttagelsen på Österlånggatan. Då bevisade jag att du hade fel genom att bifoga en länk från radiodokumentären 2017. I den länken sägs det att det finns en iakttagelse av en kvinna och en man som rör bort från torget och som skulle ha kunnat vara Helena och en man. Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in