2018-08-29, 23:53
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jaså det får vi, ok?
"Vi får snart se" skriver nu även du - men NÄR?
Även Freija21 påstod häromdagen samma sak: "Alla i tråden ska snart få veta", så återigen Freija - NÄR??

Vi var minst 4 som ställde frågan: "NÄR?" till Freija direkt efter hens senaste "sensationella avslöjande" men hen ignorerar medvetet frågan, hen vägrar helt enkelt att svara - hur trovärdig är man då?

För övrigt så kan man aldrig vara fejk bara för att man ifrågasätter saker och ting, att ifrågasätta är raka motsatsen till fejk.
Den som är fejk far med osanning och ljuger medvetet.

Alltså Freija...tror dom flesta fattar hur det ligger till där....och väljer man tro på hen så varsågod......

Vad tror du om BW och denna Mikael?
Jag letar jag letar ju efter en nära vän han i mina ögon mkt möjligt gjort dådet med.
El är han helt Mikael ointressant?
Tänkte,onödigt dra in någon som ej har skvatt med detta att göra.
Vore intressant få veta hur buddisar dom var,dom bodde ju ihop.
Senast redigerad av Donnabella6 2018-08-30 kl. 00:18. Anledning: stavade för fort as usual
Citera
2018-08-30, 00:44
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Ok - jag tillhör inte "lilla armen" haha. Har haft ett öppet sinne ang alla teorier - så även dina. Tråden saknar väl för tillfället någon av alla vittne som varit på förhör - varför pratar man inte här - att man orkar gå o "bära" på fakta. Polisen har ju lagt ner ändå.

Ja,systrarna har MAKT,polisen i m-stad ger jag inte mkt för....milt utryckt.
UA och HA ,ta Hardbecks tidigare råd!
Citera
2018-08-30, 04:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Alltså Freija...tror dom flesta fattar hur det ligger till där....och väljer man tro på hen så varsågod......

Vad tror du om BW och denna Mikael?
Jag letar jag letar ju efter en nära vän han i mina ögon mkt möjligt gjort dådet med.
El är han helt Mikael ointressant?
Tänkte,onödigt dra in någon som ej har skvatt med detta att göra.
Vore intressant få veta hur buddisar dom var,dom bodde ju ihop.

Jag vet inte mycket om MK men han bodde iaf på Prebendegatan i juni -92, dvs hyfsat nära BW.
Rent hypotetiskt skulle någon av dom kunna vara den man som sågs parkera en vit bil på sjukhus parkeringen kl. 04:20 och som sedan sågs springa därifrån i riktning mot Lockerud. En annan lite intressant sak som MK har gemensamt med BW är att dom båda flyttade från Mariestad redan -95.
Fotot med BW, MK och MO som divadnil hittade på fb är taget hemma hos MK på Prebendegatan 14, någongång mellan den 10-26 juni 1992, dvs precis vid tiden för Helenas försvinnande. Personen som tog kortet är okänd men ska enligt kommentarer till bilden ha varit betydligt smalare på den tiden än vad personen är i dagsläget, frågan är vem det passar in på?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 04:11.
Citera
2018-08-30, 07:02
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Nu kom radioprogrammet på tals igen, inte konstigt alls.
Jag laddade ner chatten efter programmen och plockade bort c:a hälften så det blev lite mer läsbart.
Tog bort allt intetsägande som "Vi har bestämt oss för att inte svara..." , "Tack för..." , plus alla omfrågningar (tror jag).
Det blir 2 "avsnitt" p.g.a antal tecken

Dags att lägga in detta igen efter diskussionerna om vad PW har sagt (eller inte)
Citera
2018-08-30, 07:03
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Del 2
Del 2
Citera
2018-08-30, 07:34
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Jag vet inte mycket om MK men han bodde iaf på Prebendegatan i juni -92, dvs hyfsat nära BW.
Rent hypotetiskt skulle någon av dom kunna vara den man som sågs parkera en vit bil på sjukhus parkeringen kl. 04:20 och som sedan sågs springa därifrån i riktning mot Lockerud. En annan lite intressant sak som MK har gemensamt med BW är att dom båda flyttade från Mariestad redan -95.
Fotot med BW, MK och MO som divadnil hittade på fb är taget hemma hos MK på Prebendegatan 14, någongång mellan den 10-26 juni 1992, dvs precis vid tiden för Helenas försvinnande. Personen som tog kortet är okänd men ska enligt kommentarer till bilden ha varit betydligt smalare på den tiden än vad personen är i dagsläget, frågan är vem det passar in på?

Så BÅDA ,Björn V(Wallberg och Mikael flyttar 95......
Sänker ju inte mitt intresse direkt.

Tack för infon,du kämpar på,det är hedersvärt,plus att du delade med dig här öppet.Inte i pm.

Denna Bw och Mikael.....
Citera
2018-08-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Så BÅDA ,Björn V(Wallberg och Mikael flyttar 95......
Sänker ju inte mitt intresse direkt.

Tack för infon,du kämpar på,det är hedersvärt,plus att du delade med dig här öppet.Inte i pm.

Denna Bw och Mikael.....

Ja dessa herrar kvalar ju ganska bra in på LGWP gärningsmanna profil 🤔
LGWP har långt ifrån alltid rätt ?
Men som har skrev i sin bok .... jag har ägnat 1000 tals timmar åt detta fall. Han brukar ju vara tjurig och inte ge upp . Sedan har han ju haft tillgång till alla förhör och annat utrednings material på den tiden han var tillsatt på fallet .
Tror att dessa ” herrar kan behöva granskas mer 🤔
Citera
2018-08-30, 14:07
Medlem
Är de som checkar vänlista FB vänner med ex BW utan att ens be om hans åsikt? Spännande. Han borde se över sin vänlista helt klart.
Senast redigerad av Svanunge 2018-08-30 kl. 14:13.
Citera
2018-08-30, 15:04
Medlem
GW är insatt i de som figurerade tidigt i fallet. Han hävdar att Helena var på dåligt humör när hon lämnade statt! Det kanske är en fingervisning om att det finns någon som ljuger?
Jag har aldrig tidigar sett den uppgiften att hon skulle varit på dåligt humör...
Snarare tvärtom. UA berättar vad glad Helena var när hon ringde och att hon till och med ringde enbart för att tala om vad roligt hon hade....
Sedan BW som också talar om att hon var glad och var nykter och så fick han tom en kram.
GW kanske bara antog det om hon blivit nobbad?

Tänker att hon måste varit spralligt glad när hon ändå gjorde sej besväret att ringa utan pengar.....bara för att tala om sin sinnesstämning. Eller skiftade hennes humör drastiskt senare?

Att BW var den sista som känt talat med Helena, bekräftar han själv.
PWs svar i chatten bekräftar direkt att hon förstod vem som åsyftades (fanns det fler att välja på skulle hon svarat annorlunda). Därmed är detta befäst som riktigt. Sedan kan man spinna vidare varför hans uppgifter inte var värda att nämna, det var fler målande beskrivningar som inte direkt var av värde för utredningen i jämförelsevis med en vittneskontakt med Helena innan hon lämnade statt...

Det verkar som pilotspåret är fel....Efter alla turer händer inget mer.
Systrarna vet vem den senast misstänkte är (pilot). Undrar om de i och med det också förkastar GWs teori? Eller vet de vilka två han har som gm? Han erbjuder utredarna uppgifterna om de är intresserade. Tänkte om familjen har intresse för hans påstådda gm?
Är det fortsatt så att GW står själv med detta?
Har han rätt så spelar det ingen som helst roll vem pilot är. Även hans uppgifter efter statt är av ringa betydelse pga fylleminne..
Eller händer det något nytt bakom kulisserna, Freja mfl som tyder på att GWs spår är fel? Skulle vara intressant om ni delger här.....
Citera
2018-08-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
GW är insatt i de som figurerade tidigt i fallet. Han hävdar att Helena var på dåligt humör när hon lämnade statt! Det kanske är en fingervisning om att det finns någon som ljuger?
Jag har aldrig tidigar sett den uppgiften att hon skulle varit på dåligt humör...
Snarare tvärtom. UA berättar vad glad Helena var när hon ringde och att hon till och med ringde enbart för att tala om vad roligt hon hade....
Sedan BW som också talar om att hon var glad och var nykter och så fick han tom en kram.
GW kanske bara antog det om hon blivit nobbad?

Tänker att hon måste varit spralligt glad när hon ändå gjorde sej besväret att ringa utan pengar.....bara för att tala om sin sinnesstämning. Eller skiftade hennes humör drastiskt senare?

Att BW var den sista som känt talat med Helena, bekräftar han själv.
PWs svar i chatten bekräftar direkt att hon förstod vem som åsyftades (fanns det fler att välja på skulle hon svarat annorlunda). Därmed är detta befäst som riktigt. Sedan kan man spinna vidare varför hans uppgifter inte var värda att nämna, det var fler målande beskrivningar som inte direkt var av värde för utredningen i jämförelsevis med en vittneskontakt med Helena innan hon lämnade statt...

Det verkar som pilotspåret är fel....Efter alla turer händer inget mer.
Systrarna vet vem den senast misstänkte är (pilot). Undrar om de i och med det också förkastar GWs teori? Eller vet de vilka två han har som gm? Han erbjuder utredarna uppgifterna om de är intresserade. Tänkte om familjen har intresse för hans påstådda gm?
Är det fortsatt så att GW står själv med detta?
Har han rätt så spelar det ingen som helst roll vem pilot är. Även hans uppgifter efter statt är av ringa betydelse pga fylleminne..
Eller händer det något nytt bakom kulisserna, Freja mfl som tyder på att GWs spår är fel? Skulle vara intressant om ni delger här.....

Nånting verkar ju hänt efter det systrarna Andersson skulle anlita Tore Brandtler. Kan det var så att även deras radar fångade BW och hans agerande? Om det är som Freija säger så har ju KM varit inne på fler förhör. Intressant vore att få reda på om fler varit på förhör? Som det verkar har ju både KM och BW förändras efter händelsen - från "glada" festprisare till nåt helt annat.
Citera
2018-08-30, 15:54
Medlem
Citat:
Intressant att även MK flyttar -95. Även intressant att fokus direkt hamnade på bröderna O istället för MK...
Kanske betyder det ingenting eller så gör det faktiskt det. GM var troligtvis inte ensam. GW GM är några nära vänner i samma ålder.
Citera
2018-08-30, 16:13
Medlem
Laste ikapp lite i traden.....herrejosses vilken pajkastning. Foljt av sjuttielvatusen miljoner initialer och andlosa diskussioner om vem som nu ar den senaste "flavor of the month" i stralkastarljuset.
People, people, people. Fokusera pa det viktiga och namnet/namnen loser sig sjalvt. Jag vet inte om nagon klurat pa de sma fragestallningar jag stallt har till Mariestadsfolket, sa jag testar igen.

For det forsta, ett fordon MASTE vara inblandat. Sa vem/vilka agerade fyllechaffisar den natten och till vilka personer ? Jag var med pa 90-talet nar mobiltelefonerna inte fanns, vi visste alltid vems pojkvanner/flickvanner/foraldrar/syskon/kompisar inom varan "krets" som skulle hamta upp nagon eller liknande. Det holl man koll pa av enkla orsaker, skjuts hem och kanske ett matstopp pa vagen. Hitta fordonet. Det finns en forare nagonstans som (ja, det stammer perfekt med GW's teori) har en hel del att beratta.

For det andra, HA's tjejkompisar som var med den kvallen. Tjejer snackar och vet allt om alla. Inte minst en utekvall pa sommaren med partyhumoret pa topp. Det ar span hit, hugg dit och vem som ar dar, vem som ar intresserad av vem. Tjejskvallret under kvallens gang ar guld vart for en erfaren spaningsmordsutredare. I detta fall (forumsnack) sa blir det intressant darfor att tjejkompisar vet pa ett ungefar vem/vilka HA skulle hoppa in i en bil med och ta skjuts hem. Aterigen, fordonet.

For det tredje, vittnen ar bra men teknisk bevisning ar battre. Utga fran den tekniska bevisningen och ga darifran till vittnen. Forutsatt att det inte finns flertalet vittnen med 100% samstammiga uppgifter, sasom den sista sakra observationen av HA. Borja dar och bygg en tidslinje som slutar med klar teknisk bevisning i en skogsdunge/hage/lekplats eller vad det nu ar. Lagg pusslet fran tva hall med de tva referenspunkterna som utgang. Ifragasatt ALLA ensamma vittnesmal. Bygg alternativa tidslinjer baserat pa olika vittnesuppgifter.

For det fjarde, fokusera pa den absolut viktigaste personen, namligen HA sjalv. Pa nagot satt sa har hon varit en part i en situation som eskalerat bortom kontroll. Darom rader inget tvivel. Men tank nu pa omstandigheterna. HA ar pa "hemmaplan", hon kan omgivningarna utantill och hon var tydligen berest vilket automatiskt for med sig en sorts "street smarts". Dessutom (mitt antagande) en fullt frisk ung tjej som kan saga ifran, springa, slass och ge hals utan problem. Det ar manga fordelar att ha i en krissituation. Vad/vem paverkade sa att det initialt tog bort hennes "innebyggda varningssignal" tills det var for sent ? Dar kan man utesluta manga, manga personer med lite enkel logik och personkannedom.

For det femte, i en krissituation, tank rent fysiskt. En garningsman MASTE ha haft tillracklig fysisk styrka for att kunna lyfta en kropp, alternativt fa in en fullt kampande person i en bil forutsatt att inte det skedde under vapenhot. Alternativt tva personer, vilket ar mycket mer sannolikt. Alla har som gjort militartjanst vet vilket sabla elande det ar (tank sjukvardsovningarna/skadesimulation) att baxa in och/eller lyfta en kropp en langre stracka eller in i en ambulans. Oavsett vikt. Och det ar nar personen i fraga kan hjalpa till lite och flytta armar/ben sjalv. Sa ta vetenskaplig enkel fysik med i bilden ocksa. Dar gar det enkelt att utesluta personer som helt enkelt inte har styrka/ar nyktra nog att kunna utfora handlingar.

Nog fran mig for denna gang, hoppas detta ger lite nya infallsvinklar och satter tankebanor igang hos de personer som mojligtvis kan sitta pa detaljer som ar viktiga. Borja utesluta personer baserat pa sannolikhet, motiv och/eller formaga. "Mudslinging" ar valdigt sallan en effektiv metod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in