2023-03-29, 22:02
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Patetiskt, vidrigt och ett gravt och korkat tjänstefel!!!!!
Det blir spänning De Luxe imorgon.

Med tanke på att JJs granne dessutom ska vittna imorgon.
Han lär ju vara Jävligt härsken på fd. grannen ovanför som försökt att skylla saker på honom.

Tack för hjälpen med skjuts till Donken och psykopaten JJ visat sitt rätta jag...
Citera
2023-03-29, 22:02
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enrundost
Det var väl plastmatta i hela badrummet, inte kakel? Hård smäll oavsett.

Ah! SÅN plastmatta! Då blev det mer förståeligt varför jag missat den uppgiften - jag hade för mig att det var kaklat badrum. Tack för info 😊
Citera
2023-03-29, 22:03
Medlem
Jag såg Majas advokat Svegfors i en filmsekvens från idag där han bedyrar att Maja berättar sanningen
Men frågan är vilken
av alla hennes berättelser är sanningen? Det framkom inte
Jag har funderat över motivet
Och nu äntligen kom jag fram till att ett vettigt motiv finns inte och har aldrig funnits till detta fruktansvärda brott
Majas delaktighet i brottet o lojalitet-in-i-döden till JJ är skrämmande och en anledning till att hon varken larmade 112 eller sa något till sina föräldrar efter brottet
Citera
2023-03-29, 22:05
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Vad skulle J vinna på att mörda T, Strulman? Du har inget motiv till mordet, oviktigt enligt dig. Det visar att J inte behöver ett motiv, hon hämnas för varje förment oförrätt. J är en ytterst farlig, manipulativ person.
Fullständigt livsfarlig enligt mig.
Citera
2023-03-29, 22:06
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Teoretiskt är det möjligt att hon inte hört dunsarna. Jag kan t ex höra fotsteg ibland från grannen ovanför men inte när någon går i vår lägenhet, om de inte går i samma rum förstås,
Samma sak när min granne tappar något på golvet. Det jag menar är att grannarna under kan uppfattat ljudet som högre än om de varit Js lägenhet.

Jag tänkte precis samma sak förut. Tydligen var JJ:s lägenhetshus otroligt lyhört, så att grannen hört dunsar extremt tydligt än inte konstigt.

I övrigt är det väl lika troligt att MH sovit sig genom dunsarna eller inte som i vilken lägenhet som helst. Kan såklart inte uteslutas, folk har sovit sig genom konstigare saker.
Citera
2023-03-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag blir inte riktigt klok på M. Vi börjar här: Hennes historia idag är ju uppenbart påhitt. J ska alltså först ha flyttat Tove från badrummet till garderoben. Därefter åkt iväg till McDonalds och via SMS ha sagt till M att Tove inte är kvar i lgh bara för att senare flytta Tove till hallen, väcka M och kräva hjälp med liket. Därefter ska M ha drabbats av minnesförlust som lägligt försvann efter att J pekat ut henne som deltagande i bilresan. Morsning, liksom

Hur som helst. Jag får ändå från förhören inte riktigt känslan av att J:s påstående kring fasthållningen stämmer, M tycks reagera helt annorlunda kring de uppgifterna än andra saker som M uppenbart ljuger om. Men då infinner sig frågan: Varför ljuger hon om att hon sov? Om hon inte var delaktig i mordet, varför komma med en rövarhistoria? Griftefrid åker hon ju på oavsett, så varför ljuga och förstöra sin trovärdighet ytterligare? Om J kan ljuga om M, varför kan inte M ens berätta sanningen om J? Den enkla förklaringen är att hon ljuger för att hon var delaktig. Det känns alltså som om hon faktiskt var inblandad i mordet och inte bara hade vetskap om att det skulle ske. Men jag vet fan inte hur.

Tycker inte heller någon version stämmer helt, sanningen ligger säkert någonstans emellan deras versioner. Kanske har MH sett alltihop utan att ingripa och vill bara ta bort sig själv helt från händelsen.
Citera
2023-03-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag blir inte riktigt klok på M. Vi börjar här: Hennes historia idag är ju uppenbart påhitt. J ska alltså först ha flyttat Tove från badrummet till garderoben. Därefter åkt iväg till McDonalds och via SMS ha sagt till M att Tove inte är kvar i lgh bara för att senare flytta Tove till hallen, väcka M och kräva hjälp med liket. Därefter ska M ha drabbats av minnesförlust som lägligt försvann efter att J pekat ut henne som deltagande i bilresan. Morsning, liksom

Hur som helst. Jag får ändå från förhören inte riktigt känslan av att J:s påstående kring fasthållningen stämmer, M tycks reagera helt annorlunda kring de uppgifterna än andra saker som M uppenbart ljuger om. Men då infinner sig frågan: Varför ljuger hon om att hon sov? Om hon inte var delaktig i mordet, varför komma med en rövarhistoria? Griftefrid åker hon ju på oavsett, så varför ljuga och förstöra sin trovärdighet ytterligare? Om J kan ljuga om M, varför kan inte M ens berätta sanningen om J? Den enkla förklaringen är att hon ljuger för att hon var delaktig. Det känns alltså som om hon faktiskt var inblandad i mordet och inte bara hade vetskap om att det skulle ske. Men jag vet fan inte hur.

Strålande reflektion i första stycket.

Andra stycket: För att om hon inte "sov" så borde hon ha ingripit och /eller ringt efter någon eller tagit sig därifrån medan Johanna var på McDonalds.
Senast redigerad av SthlmHolmes 2023-03-29 kl. 22:09.
Citera
2023-03-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheforest
Något jag har svårt för att greppa utifrån vad JJ uppger i förhör (både i FUP och under rättegång) är det här med att alla tre skulle ha varit i badrummet samtidigt. Det för mig är inte helt logiskt..
För oavsett om överfallet (där TT fälls av JJ) nu skett vid en visning av bostaden eller genom en attack mot TT på väg till/från toaletten - tre personer på en så pass liten yta, och med snedtak, som dessutom är ett badrum. Det hade varit mer logiskt om det var JJs walk in closet det handlade om, men ett badrum..? "MH har redan varit här många gånger innan men kläm nu in er här båda två, för här är mitt nyligen renoverade badrum!" (obs: påhittat citat).

Utgå från att det är en lögn. Det går inte ihop med tidsmässigt med ankomsten till lägenheten och dunsarna.

Nånting har hänt en halvtimme innan mordet som ingen av tjejerna vill berätta.
Citera
2023-03-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Vad skulle J vinna på att mörda T, Strulman? Du har inget motiv till mordet, oviktigt enligt dig. Det visar att J inte behöver ett motiv, hon hämnas för varje förment oförrätt. J är en ytterst farlig, manipulativ person.

Extremt farlig!

"Jag kan liksom inte ha en död person i min lägenhet, hon måste bort"

"Jag ville inte TT skulle ligga där ensam i skogen... "

1. Mördaren har innan mordet googlat på "Mörda någon diskret", "Bränna inne någon smidigt"

2. Mördaren har försökt döda tidigare

3. Mördaren har agerat hotfullt

4. Mördaren har uttryckligen sagt att hon vill mörda TT

5. Mördaren har skrivit hattexter

6. Många är rädda för mördaren
Citera
2023-03-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjalla
Att han ringer på och att de/hon inte öppnar grusar ju också idén om att det var ngt som bara hände dvs dråp. Hon måste varit målmedveten vilket i min värld är mer mord?

Vänta nu. De där håller inte. Så du menar att om man planerar det i förväg så öppnar man dörren om det ringer på?
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Nej eftersom MH blandar bara ihop sådant som sker i bostaden. Inte vad som hänt på Nöjet, promenaden, dumpning av kroppen et cetera.

Men plötsligt blir MH förvirrad av berusning och/eller diagnoser när hon ska redogöra för vad hon har gjort i lägenheten? Omöjligt.

Antingen är man förvirrad angående hela perioden efter den påstådda berusningen eller så minns man allt tydligt och klart. Man kan inte blanda och välja att komma ihåg de bitar som gynnar sig själv.

Fast det är inte som du påstår. Det är inte alls så att MH minns allt klart och tydligt från tidigare på kvällen/natten. Inte heller vet vi vad som är eller kan vara sammanblandat eller inte. Vi vet heller inte när MH drack alkohol, om hon hade ett stort intag strax innan de lämnade nattklubben kan fyllan ha kommit en stund senare.

Det finns på en punkt information som förefaller vara motsägelsefull, men som inte behöver vara det.

Det är också viktigt att tänka på att JJ skulle åka till donken med grannen. Men innan det så går hon tillbaka in i lägenheten en stund. Det kan mycket väl vara så att hon gömde Tove då hon själv skulla åka iväg, och lämna MH i lägenheten. Då ville hon så klart inte att MH skulle upptäcka Tove. Men då har MH vaknat, kanske av stöket när JJ gömmer Tove. MH går på toa och på väg dit säger JJ hon ska till donken och undrar om MH vill ha något. Nej säger MH, går på toa och sen tillbaka till sängen. Hon får sen ett sms, vaknar av det, svarar, och somnar om. Det är inget orealistiskt i det.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
TVÅ obducenter som förvanskar ett protokoll - låter otroligt.
Visst gör det! Vi lär väl få svar i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in