2023-03-29, 19:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det bli inga fler spekulationer om andra ev potentiella GM eftersom vi nu vet att BW är huvud-GM.

Hur vet du det? CL är glömd nu? Liksom Bröderna O?
Citera
2023-03-29, 19:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Det här med att Helena kan ha gått hem verkar vara något alldeles hemskt för några användare. Förklaringen torde stå att finna i att då faller sannolikt den så önskade BW som gärningsman - i vart fall som "bilburet sällskap" redan från centrum. (Huruvida BW sedan ändå skulle vara gärningsmannen är en annan diskussion.)

När jag tidigare refererade till BW och Ulrika som två personer som Helena hade sagt till att hon skulle hem, fick jag höra att de två personerna var de sämsta och falskaste att referera till. För dem som verkligen engagerar sig i fallet med ett objektivt sinne (!) är det på så sätt att Helena hördes fråga inne på Stadt vid stängning om det var någon som skulle "" åt hennes håll. (Avsnitt 1: https://sverigesradio.se/fallethelena) Detta ger oss att BW har sagt sanningen om vad Helena hade sagt till honom på torget. Detta ger oss också att Helena hade sagt precis samma sak till Ulrika. De andra som hörde Helena säga just detta inne på Stadt, blir därmed vittnen (garanter) till det som BW och Ulrika har sagt. Det blir svårt även för de mest faktaresistenta att blunda för detta faktum.

Om iakttagelsen utmed Österlånggatan (den som bland andra Pudelfrillan föga överraskande inte hade koll på från ovan nämna radioinslag) skulle vara korrekt på så sätt att den skulle ha pekat ut Helena och en man, ökar givetvis sannolikheten för att "Brovittnet" skulle ha sett samma par - det par som alltså rörde sig bort från torget strax efter 02:00 enligt iakttagelsen på Österlånggatan. När vi nu också vet att inte bara BW och Ulrika har sagt att Helena hade sagt att hon skulle gå hem - utan att samma uppgift kom från folk inifrån Stadt! - bör det mest sannolika ha varit att Helena just började att gå hem.
Citera
2023-03-29, 19:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Varför detta överdrivna engagemang och intresse för vad vi har på Mi*kael Kje*llquist?

MissPissråttan har inte ens svarat på frågan om vad han tror om MK som BW's med-GM. Trots att jag har ställt frågan två gånger nu, märkligt.

MissPeeRat är väl inte direkt en källa till kunskap?

Jag är faktiskt fullkomligt ointresserad av MiKj. Den som är intresserad av MiKj är du.

Så vitt jag förstår så började ditt intresse för MiKj i samband med ett foto på MiKj:s respektive BW:s hemsida plus en text om att MiKj och BW varit sambos under EM. Jag tror att jag inte var aktiv i tråden för jag minns inte den diskussionen och minns inte heller Highlander22:s inträde i tråden. Däremot minns jag Ebeneezer22:s inträde.

Mitt intresse för MiKj har väckts sedan Hinc avslöjade Ebeneezers lögner. Jag kunde acceptera teorier kring MiKj så länge jag funderade över om Ebeneezer var fågel eller fisk, ja att han var fisk viste jag men jag tänkte snarare fisk i betydelsen lätt tokig än fisk i betydelsen lögnare. Jag kan nu inte se något som helst skäl att misstänka MiKj.

Mitt intresse för MiKj är helt enkelt orsakat av att du inte släpper MiKj när Ebeneezer står med byxorna neddragna. Du är inte dummare än att du läser mellan raderna att MiKj inte är en verklig favorit hos IB03. Jag är övertygad om att ni alla kommer att släppa honom för att intresset för honom faktiskt väckts av en bedragare.
Citera
2023-03-29, 19:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hur vet du det? CL är glömd nu? Liksom Bröderna O?

Läs Skvagg's inlägg från idag så får du veta det.
Eftersom du uppenbarligen inte har läst mina senaste inlägg - där jag svarat på det här tre gånger - så får du inget svar!
Citera
2023-03-29, 19:50
Medlem
Man kan ju fundera på varför det blir ett jäkla liv i tråden när BW och MK tas upp och synas ordentligt. Speciellt en fågel blir ju direkt otrevlig och väldigt märklig? Jag tror att BW och MK ligger jäkligt nära sanningen om vad som hände denna natt.
Citera
2023-03-29, 20:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
MissPeeRat är väl inte direkt en källa till kunskap?

Jodå, han slog ju om på två röda nyligen och ändrade helt personlighet, var som förbytt. MissPeeRat är uppenbarligen en roll han spelar.

Citat:
Jag är faktiskt fullkomligt ointresserad av MiKj. Den som är intresserad av MiKj är du.

Ok då tycker jag du ska sluta fråga oss om vad vi har på MK.

Citat:
Mitt intresse för MiKj är helt enkelt orsakat av att du inte släpper MiKj när Ebeneezer står med byxorna neddragna. Du är inte dummare än att du läser mellan raderna att MiKj inte är en verklig favorit hos IB03. Jag är övertygad om att ni alla kommer att släppa honom för att intresset för honom faktiskt väckts av en bedragare.

Jodå, IB03 har BW som huvud-GM och MK som med-GM. Men IB är även öppen för att det kan vara Sh*ane eller HMJ (tror jag hans tredje alt. var).

Ok det återstår att se då, vem som har rätt och vem som har fel.
Citera
2023-03-29, 20:01
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Det här med att Helena kan ha gått hem verkar vara något alldeles hemskt för några användare. Förklaringen torde stå att finna i att då faller sannolikt den så önskade BW som gärningsman - i vart fall som "bilburet sällskap" redan från centrum. (Huruvida BW sedan ändå skulle vara gärningsmannen är en annan diskussion.)

När jag tidigare refererade till BW och Ulrika som två personer som Helena hade sagt till att hon skulle hem, fick jag höra att de två personerna var de sämsta och falskaste att referera till. För dem som verkligen engagerar sig i fallet med ett objektivt sinne (!) är det på så sätt att Helena hördes fråga inne på Stadt vid stängning om det var någon som skulle "" åt hennes håll. (Avsnitt 1: https://sverigesradio.se/fallethelena) Detta ger oss att BW har sagt sanningen om vad Helena hade sagt till honom på torget. Detta ger oss också att Helena hade sagt precis samma sak till Ulrika. De andra som hörde Helena säga just detta inne på Stadt, blir därmed vittnen (garanter) till det som BW och Ulrika har sagt. Det blir svårt även för de mest faktaresistenta att blunda för detta faktum.

Om iakttagelsen utmed Österlånggatan (den som bland andra Pudelfrillan föga överraskande inte hade koll på från ovan nämna radioinslag) skulle vara korrekt på så sätt att den skulle ha pekat ut Helena och en man, ökar givetvis sannolikheten för att "Brovittnet" skulle ha sett samma par - det par som alltså rörde sig bort från torget strax efter 02:00 enligt iakttagelsen på Österlånggatan. När vi nu också vet att inte bara BW och Ulrika har sagt att Helena hade sagt att hon skulle gå hem - utan att samma uppgift kom från folk inifrån Stadt! - bör det mest sannolika ha varit att Helena just började att gå hem.

Nu har jag nog missat något! När har Ulrika sagt att Helena hade sagt att hon skulle gå hem?
Citera
2023-03-29, 20:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Skitsnack! Du formulerar i vanlig ordning om saker till min nackdel för att det ska framstå som att jag har nollkoll. Patetiskt. Jag har givetvis bra koll på iakttagelsen utmed Österlånggatan, inte minst tack vare att du har ältat om den till leda. Jag ser den inte som avgörande på något sätt.

Det enda jag undrade över var källan till uppgiften vilket jag frågade Sculley om.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-29 kl. 21:16.
Citera
2023-03-29, 21:11
Medlem
GW sammanfattar det hela perfekt. ”Att hon skulle ha gått hem..det stämmer inte”. Det är alltså två killar i hennes bekantskapskrets, i hennes egen ålder som inte var inne på Stadt. De har erbjudit henne skjuts hem från stan. De har tillgång till bil och båt och lokalkännedom på Ekudden. De har inte varit frihetsberövade i ärendet och Dalgaard har inte gett de uppmärksamhet i sin bok. Nu är det nog bara ugglan, thord o råttan som inte förstår att det är BW som åsyftas här.

Och för sista gången. Hon pratade med ulrika och andra om att eventuellt gå hem eller ta taxi INNAN möjligheten med skjuts kom upp. Den enda som ljuger är
BW. Och han är så illa tvungen för att inte åka fast. Redan här började han sina 30 år av lögner och manipulation.
Citat:
Skitsnack i vanlig ordning. Du formulerar i vanlig ordning om saker till min nackdel för att det ska framstå som att jag har nollkoll. Patetiskt. Jag har givetvis bra koll på iakttagelsen utmed Österlånggatan, inte minst tack vare att du har ältat om den till leda. Jag ser den inte som avgörande på något sätt.

Det enda jag undrade över var källan till uppgiften vilket jag frågade Sculley om.
Citera
2023-03-29, 21:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Läs Skvagg's inlägg från idag så får du veta det.
Eftersom du uppenbarligen inte har läst mina senaste inlägg - där jag svarat på det här tre gånger - så får du inget svar!

Så Skvagg styr dig? Har du inget eget tänkande?
Citera
2023-03-29, 21:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Nej, du har inte koll. Du försökte lura i tråden att uppgiften om Systembolaget var en av mig planterad trådsanning. Då bevisade jag varifrån den uppgiften hade kommit. Det kallas fakta.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fsverigesradio.se%2Ffalle thelena

Citat:
Vart hittar man källan till den påstådda vittnesuppgiften vid Systembolaget? Har det blivit en trådsanning?

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Källan till den påstådda vittnesuppgiften vid Systembolaget känner jag inte till.

Citat:
Ok, det förklarar varför Ugglan ständigt hänvisar till detta vittne.

Citat:
Skitsnack! Du formulerar i vanlig ordning om saker till min nackdel för att det ska framstå som att jag har nollkoll. Patetiskt. Jag har givetvis bra koll på iakttagelsen utmed Österlånggatan.

Citat:
Nu är denna örfil inte menad till dig, Sculley, utan bara till den evigt okunnige och opåläste Pudelfrillan - som dessutom anser att det är något misstänkt med mig (alla) som har den jobbiga förmågan att komma ihåg saker från olika mediala sammanhang, saker som måste kunna betraktas som fakta eftersom de finns i förundersökningen och förmedlas just i media!

Så: Uppgiften om att en person gjorde en iakttagelse av en man och kvinna på Österlånggatan i höjd med gamla Systembolaget gående i riktning FRÅN torget (!!!) finns i det första avsnittet i radiodokumentären från 2017. Det är bara att lyssna efter cirka sex minuter!

Sedan sägs också innan uppgiften om iakttagelsen på Österlånggatan att Helena hördes fråga inne på stadshotellet om det var någon som skulle GÅ (!!!) åt hennes håll. Ser man på, detta hemska !

Jag är ledsen Pudeln, men du är alltid sjua eller åtta på bollen. Eller inte med i matchen överhuvudtaget ...

Börja vid cirka sex minuter, alltså: https://sverigesradio.se/fallethelena
Citera
2023-03-29, 21:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
GW sammanfattar det hela perfekt. ”Att hon skulle ha gått hem..det stämmer inte”. Det är alltså två killar i hennes bekantskapskrets, i hennes egen ålder som inte var inne på Stadt. De har erbjudit henne skjuts hem från stan. De har tillgång till bil och båt och lokalkännedom på Ekudden. De har inte varit frihetsberövade i ärendet och Dalgaard har inte gett de uppmärksamhet i sin bok. Nu är det nog bara ugglan, thord o råttan som inte förstår att det är BW som åsyftas här.

Och för sista gången. Hon pratade med ulrika och andra om att eventuellt gå hem eller ta taxi INNAN möjligheten med skjuts kom upp. Den enda som ljuger är
BW. Och han är så illa tvungen för att inte åka fast. Redan här började han sina 30 år av lögner och manipulation.

Min fetning: Nej, Helena pratade INTE om att ta taxi hem - det gjorde Ulrika!

Och hur menar du att BW ljuger om att Helena skulle gå hem när Helena hade frågat folk på Stadt om någon skulle åt hennes håll? Det visste väl inte BW?! De här personerna ger ju BW rätt när han sa att Helena skulle gå hem! De här personerna blir ju BW:s vittnen!
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-29 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in