2023-03-28, 10:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Kära lilla pudel. Du fantiserade om ClLe:s bror på Stadt. Spaltmeter upp och spaltmeter ner med rena rama fantasier utan något som helst stöd i fakta eller något polisen sagt. På samma sätt fantiserar du om en biltur tvärs över en fotbollsplan som BW sedan skall ha kört sönder inför en massa åskådare. Personer med en IQ +100 inser hur befängd din idé är.

Jag spekulerade kring ett scenario.
Inte värre än dina fantasier om knarkspåret som du skriver spaltmeter upp och spaltmeter ner om.
Det finns dock en väsentlig skillnad:
Min spekulation om CL är 2 år gammal och ett avslutat kapitel. Till skillnad från dig som aldrig slutar fantisera om danskar och knarkslödder. Du kommer fortsätta att mata tråden med dessa villfarelser.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-28 kl. 11:24.
Citera
2023-03-28, 10:52
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men nyss sa du ju att det inte var en fotbollsplan, hur ska du ha det? Folk kan väl inte bli förbannade på att BW river upp en fotbollsplan som inte finns? Vidare säger du att detta är något som folk med ett IQ på 100+ med lätthet inser
Om du själv hade haft ett IQ på 100+ hade du insett ditt klavertramp innan du postade ditt obegåvade inlägg.
Mer ordsallad i vanlig ordning alltså

Folk har nog tröttnat på dina "missförstånd" vid det här laget.

Man kan inte få alla att förstå, men de flesta inser nog att det finns något som heter "Bäckens fotbollsplan"(=singularis). Det finns alltså en och endast en plan och Judaland har upplyst tråden om var den finns. Jag har sedan lagt in en länk där tidningen tagit foto på Bäckens fotbollsplan och fotot är taget på samma plan som Judaland pekade ut. Vidare har jag lagt ut en dokument från Mariestads kommun där den andra platsen kallas för en "klippt gräsplan med fotbollsmål". De som vill förstå inser att fotbollsplanen ligger på en helt annan plats än den som Pudeln pekat ut. Om mördarna skulle köra Helena till hamnen skulle de inte ha något som helst skäl att köra över denna fotbollsplan. Helt onödigt arbete och alltså finns det inget skäl för BW att köra på den för att dölja spår.

Därmed avslutar jag diskussionen.
Citera
2023-03-28, 11:01
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag , kan inte se något i de ovanstående SLA- länkarna av Thord någonting om att " kamrater" inne på Stadt då, hade hört Helena att hon skulle gå hem. I så fall är jag blind. Men att hon kunde ha sagt detta till dem där inne det kan vara mycket möjligt, då hon kanske inte hade hittat någon vid det laget som hon kunde bli hemskjutsad av. Denna misstanke stöds kraftigt då av:

1. De kompisar som sagt i baren om Helena att hon skulle ha sagt: "Är det ingen som skall åt mitt
håll".

2. Det stöds av även då varför Ulrika hade sagt att Helena skulle "ta taxi", för hon hade inte fått syn på någon där inne på Stadt, som hon kunde bli hemskjutsad av.

När Helena kommer ut sen från Stadt efter stängning så slutar spåren efter Helena säger Polisen. Jenven säger ju i "Att lösa ett mord", del 1 att :

"Det man vet det är ju vad som skedde innanför entre väggarna här, men så fort hon har gått ut utanför här , så tappar ju utredningen kontakten med vad hon gjorde. Åh, vi vet ju att här ute har man ju hört en väldigt massa människor som inte kan beskriva vad hon gör".

Det kanske inte framkom ser jag nu vad exakt jag frågade efter egentligen och det är ju då hela grejjen då med BWs påstådda möte med Helena utanför Stadt. VARFÖR I HELA FRIDEN BERÖRS EJ DETTA MÖTE MERA ÖVERHUVUDTAGET I NÅGON ANNAN MEDIA ELLER POLISEN, EFTER SLA ARTIKELNS PUBLICERING.

Att Jenven säger så att : "utredningen tappar kontakten med vad hon gjorde när hon kom ut", därför är man också så desperat från Skövde-Polisens sida att man ville ha en GM med utgångspunkt inne på Stadt och sedan så kunde man arbeta sig utåt. En sorts tvångsmall. Därför ville man ju också knyta "brovittnets" observation till att vara samme "pilotman" inne på Stadt som på bron. Vilket jag definitivt inte tror.

Men går vi då igen till det jag sade om BW och han då kanske ville så ett frö i huvudet på folk i denna SLA-artikel att Helena skulle gått hem. Det kan nog vara så att när Helena är på väg ut från Stadt så kan hon då vid det laget fått förbereda sig på att hon får gå hem själv, i och med punkt 1 och 2 ovan.

När hon träffar BW utanför säger hon kanske allt detta, att hon pratat med Ulrika och hon sade att hon skulle ta taxi samt att Helena då säger att hon skall gå hem till BW. Allt detta så långt kan vara sant. Fortsättningen då får vi tänka oss att Helena börjar att gå över torget ensam, men sedan efterhand kanske blir upphunnen av en man, som slår följe från Österlånggatan och en bit framåt. En bil tillhörande denne man eller kompis med bil behöver ju komma in i bilden i alla fall senast någon gång efter Marieholmsbron och då de tre åker vidare tillsammans in på Ekuddenvägen.

Jag kollar lite på det citat av BW som återges i SLA-artikeln. "Jag fick till och med en kram av henne innan hon gick. Hon hade talat med sin syster om att åka taxi hem, men Helena ville få luft och valde därför att promenera till Ekudden"

Nu har jag lite på förhand färgade "glasögon" här också gällande BW, så allt han säger/sagt kan då tolkas till nackdel för honom. Detta är en risk som man då bör se upp med. I detta återgivna citat så kan man antingen tolka det som inget konstigt alls, eller kanske några saker som man kan fundera över. Det här med kramen har ju diskuterats förut. Man kan tolka det då som han vill göra sken av att de var vänner det sista han såg av henne och innan hon gick. Han säger då även "Promenera till Ekudden", alltså inte hem. Han vill understryka att hon skulle gå ända hem till Ekudden. Som jag sade så är denna sista del spekulativt tänkande och det bygger också på att reportern har citerat BW korrekt och ordagrant.

Nej, det står inget i SLA- länkarna av Thord någonting om att " kamrater" inne på Stadt. Det står i SLA- länkarna, Helena Andersson lämnade Stadshotellet vid tvåtiden natten till söndagen och sa till kamraterna att hon skulle gå hem.

Sedan finns det väl även uppgifter i media från en bartender att Helena sagt att hon skulle gå hem?

Det är alltså inte bara BW som uppgett att Helena tänkte gå hem.
Citera
2023-03-28, 11:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Källan till den påstådda vittnesuppgiften vid Systembolaget känner jag inte till.

Ok, det förklarar varför Ugglan ständigt hänvisar till detta vittne.
Citera
2023-03-28, 11:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Folk har nog tröttnat på dina "missförstånd" vid det här laget.

Man kan inte få alla att förstå, men de flesta inser nog att det finns något som heter "Bäckens fotbollsplan"(=singularis). Det finns alltså en och endast en plan och Judaland har upplyst tråden om var den finns. Jag har sedan lagt in en länk där tidningen tagit foto på Bäckens fotbollsplan och fotot är taget på samma plan som Judaland pekade ut. Vidare har jag lagt ut en dokument från Mariestads kommun där den andra platsen kallas för en "klippt gräsplan med fotbollsmål". De som vill förstå inser att fotbollsplanen ligger på en helt annan plats än den som Pudeln pekat ut. Om mördarna skulle köra Helena till hamnen skulle de inte ha något som helst skäl att köra över denna fotbollsplan. Helt onödigt arbete och alltså finns det inget skäl för BW att köra på den för att dölja spår.

Därmed avslutar jag diskussionen.

1. Håll dig till sanningen för en gångs skull och skippa ordsalladen.
2. Dina länkar och dokument från Mariestads kommun är fullständigt ointressanta i det här fallet eftersom dom i sig inte kan ge oss svaret på vilken fotbollsplan som åsyftades.

Märk väl: Judaland var noga med att påtala att han själv inte visste vilken av dessa fotbollsplaner som Pepparkakemannen avsåg.

Men du vet, du var på plats, eller?

Klokt av dig att avsluta diskussionen
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-28 kl. 11:26.
Citera
2023-03-28, 11:16
Medlem
Edit: skvagg vet att han har löst GWs gåta. Det är en betydande skillnad. Jag har inte använt mig av inkainkas uppgifter alls. Jag saknar kunskap att kunna bedömma dessa uppgifter.

Citat:
Ser man krasst på laguppställningen nu så har vi
1) Pudelfrillan, som klipper i citat så att obehagliga fakta döljs
2) Skvagg som fantiserar fritt och tror att han har löst GW:s gåta
3) Ebeneezer som är bundis med Leif GW och Kalla fall, men som har uppenbara problem med sanningen
4) InkaInka som fabulerar helt fritt och som inledningsvis fick med sig IB03. Fortfarande tror InkaInka att han har IB03 med sig för InkaInka inser inte att de andra ignorerar honom.
5) ZOrro18790 kör på exakt samma modell som InkaInka. Kastar ur sig några namn, ser om någon nappar och spinner sedan vidare på det: "när de åker till det här huset för att hämta brännvinet så kan det ha varit så att T*m var med, och fick gång på gång mäkla fred,tror det började redan vid statt hållet,jag tror att det är när hon ska lugna KM som hon blir dragen i håret han ger sig på henne därav blodet, man åker nog ifrån det här stället,det går i 100 kM på de smala vägarna hon ber om att de ska stanna,det är grymt dålig stämning" Hur står det till i huvudet när man faller för "info" från Zorro eller InkaInka som de omöjligen kan ha om de inte själva är gärningsmän?
6) IB03... Ja, att Pudeln och Skvagg faller för Zorros och InkaInkas dravel förvånar mig inte, men det är en rejäl plump i IB03:s protokoll att han ställde upp på InkaInka. Men kanske är det så att IB03 först måste lära sig att känna igen mytomanerna (InkaInka och Zorro), därefter måste han lära sig att känna igen dem som är tragiska offer för sin egen fantasi (Pudelfrillan och Skvagg).
Citera
2023-03-28, 11:22
Medlem
Nu motsäger du dig själv Thord. Det är alltså sannolikt att BW inte körde på den ”riktiga” fotbollsplanen närmast Bäcken? Då kan han alltså ha kört på den lilla gräsytan som inte är en riktig fotbollsplan alltså närmast hamnen.
Citat:
Kära Pudelfrillan. Det är Pepparkakemannen som säger att BW åkte "fram och tebax". Om han åkt fram och tillbaka och rivit upp en fotbollsplan hade många blivit förbannade. Det är något som folk med ett IQ på 100+ med lätthet inser. Folk med ett IQ 100+ inser också med lätthet hur osannolikt det är med en fotbollsplan som det går en väg tvärs genom.

Alla minns även hur bergsäker du var på att CL med bror var Helenas mördare. Ditt agerande då är exakt likadant som nu. Om du hade haft lite självkritik hade tråden besparats många spaltmeter.
Citera
2023-03-28, 11:22
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag spekulerade kring ett scenario.
Inte värre än dina fantasier om knarkspåret som du skriver spaltmeter upp och spaltmeter ner om.
Det finns dock en väsentlig skillnad: Min spekulation om CL är 2 år gammal och ett avslutat kapitel. Till skillnad från dig som aldrig slutar fantisera om danskar och knarkslödder.
Du kommer fortsätta att mata tråden med dessa villfarelser.

Snälla du, du förstår inte skillnaden mellan en seriös iakttagelse och en ren fantasi. Du och Skvagg fantiserar om vem som besökt UA, t.ex., det finns inget stöd i underlaget för att det skulle vara just ChEr. Ert påstående är inte falsifierbart och därför ointressant.

https://en.wikipedia.org/wiki/Falsifiability

Jag däremot undersöker en möjlighet där en vit bil rest från Kohagen via Radbyn ned till Bråten och där en passagerare sedan gått upp till PeNi, eventuellt PeNi själv. Två av iakttagelserna är omvittnade i tidningen och den tredje är omvittnad av en person i tråden samt en person på Facebook, som jag talat med. Att försöka förstå om dessa tre iaktagelser har någon relation och om de på ett vettigt sätt kan kopplas till Helenas försvinnande är en fullt legitim verksamhet. Dock har jag, som jag skrev igår, inte lyckats rollbesätta scenariet och därför är det inte aktuellt för mig.
Citera
2023-03-28, 11:43
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Nu motsäger du dig själv Thord. Det är alltså sannolikt att BW inte körde på den ”riktiga” fotbollsplanen närmast Bäcken? Då kan han alltså ha kört på den lilla gräsytan som inte är en riktig fotbollsplan alltså närmast hamnen.

Logik är inte din starka gren, märker jag, det är väl därför du faller för dina och pudelns fantasier.

Det finns inget belägg för att BW kört på Bäckens fotbollsplan eller någon annan gräsplätt. Det enda belägg som finns är att han kört "fram och tebax" vid Bäckens fotbollsplan, som finns vid caféet.

Du försöker bara rädda en sjuk sak.
Citera
2023-03-28, 11:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Snälla du, du förstår inte skillnaden mellan en seriös iakttagelse och en ren fantasi. Du och Skvagg fantiserar om vem som besökt UA, t.ex., det finns inget stöd i underlaget för att det skulle vara just ChEr. Ert påstående är inte falsifierbart och därför ointressant.

En spekulation är en spekulation, varken mer eller mindre. Har man problem med det är nog krimtrådar på Flashback fel forum för dig. Du kan hävda att du är mer seriös, höja dig själv till skyarna och gömma dig i ordsalladen men det kvittar, du är och förblir en anonym skribent vars agenda ingen har en aning om.
Citera
2023-03-28, 12:02
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
En spekulation är en spekulation, varken mer eller mindre. Har man problem med det är nog krimtrådar på Flashback fel forum för dig. Du kan hävda att du är mer seriös, höja dig själv till skyarna och gömma dig i ordsalladen men det kvittar, du är och förblir en anonym skribent vars agenda ingen har en aning om.

Du själv förstår inte skillnaden mellan en fantasi och en faktabaserad hypotes. Jag är glad att det framkommer så tydligt.
Citera
2023-03-28, 12:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Logik är inte din starka gren, märker jag, det är väl därför du faller för dina och pudelns fantasier.

Det finns inget belägg för att BW kört på Bäckens fotbollsplan eller någon annan gräsplätt. Det enda belägg som finns är att han kört "fram och tebax" vid Bäckens fotbollsplan, som finns vid caféet.

Du försöker bara rädda en sjuk sak.

Du vet inget om BW's ev avsikter, det blir bara pinsamt och tragiskt när du ska leka besserwisser.

Å andra sidan är ditt beteende är så "awkward" nu att man nästan börjar fundera på om du faktiskt vet något som vi andra inte vet eftersom du är så obstinat och påstridig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in