2023-03-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAFOgeneral
Du skakar så att du knappt kan formulera orden du skriver

Precis som din idol, den lille psykotiske dvärgen i Kreml. Nu sitter han där intryckt i hörnet av sin bunker och suger på tummen. Iförd blöja då han inte vågar gå på muggen av rädsla att bli avrättad av sina egna
Du verkar inte ha alla hästar hemma. Jag är anti-Putin.
Citera
2023-03-29, 14:53
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Ett totalt kärnvapenkrig är slutet för civilisationen. Kanske för mänskligheten.

De allra flesta kommer att svälta och/eller frysa ihjäl.

Möjligen kan stenåldern göra en comeback.

Fattar folk vilket hot kärnvapnen är?

Hur gick det för Japan?
Citera
2023-03-29, 14:55
Medlem
NAFOgenerals avatar
Citat:
Du verkar inte ha alla hästar hemma. Jag är anti-Putin.

Du är anti-Putin säger du. Du är säkert "neutral" till kriget också. Ska vi gissa att du vill att Ukraina lägger ner vapnen och "förhandlar" på ryZZlands villkor
Citera
2023-03-29, 14:58
Medlem
Citat:

Du är anti-Putin säger du. Du är säkert "neutral" till kriget också. Ska vi gissa att du vill att Ukraina lägger ner vapnen och "förhandlar" på ryZZlands villkor
Nej. Jag önskar att Ukraina vinner och att väst plockar av Putin hans kärnvapen. Samt ställer honom inför rätta.

Du har bara en paddel i vattnet va? Ja, din kanot verkar gå runt, runt . . .
Citera
2023-03-29, 14:59
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Egentligen har jag ingen lust att diskutera med någon som tramsar om bunkertsar osv .. det slutar troligen med påhopp om rysstroll om man har en avvikande åsikt.
MEN -
Håll till godo med faktalänk om påståendet från Polens sida - därefter avslutar jag denna diskussion om Polen som borde höra hemma i shitshowforumet om Ukraina.:
"Speaking to LCI on Saturday, Ambassador Jan Emeryk Rościszewski, stated that
"If Ukraine fails to defend its independence, we will have no choice but to enter the conflict," he added, saying: "our fundamental values, which are the cornerstone of our civilization, our culture, will be in fundamental danger, so we don't have a choice." Polish parliamentarians from the left accused the ambassador of being irresponsible and incompetent and of dragging Poland into a war with Russia."
https://www.memri.org/reports/russian-columnist-karaulov-poland-poses-threat-its-european-neighbors (siten drivs av israeler bl.a.)
Polen hade redan tidigt i konflikten efterlyst en internationell fredsbevarande trupp i Ukraina (vilket jag anser vore en bra idé) men det föll på att det blir svårt att skilja på "boots on the ground" om Natostater deltar. https://www.geopoliticalmonitor.com/the-case-for-international-humanitarian-intervention-in-ukraine/
IMO borde det vara länder som Kina, Österrike, Schweiz, Indien m.fl som skulle delta i ett sådant upplägg.

Man får ont i magen av din usla läsförståelse. På riktigt SNÄLLA sluta skriv och sprid saker du inte begriper.

En polsk ambassadör har sagt att Polen kan tvingas in i konflikten. En av Polens hundratals ambassadörer. Talar alltså inte för parlamentet.

”Will be Forced” är inte riktigt samma som kommer gå in, eller hur?

Sen behöver du inte oroa dig. Ryzzland kommer inte vinna.
Citera
2023-03-29, 15:01
Medlem
NAFOgenerals avatar
Citat:
Nej. Jag önskar att Ukraina vinner och att väst plockar av Putin hans kärnvapen. Samt ställer honom inför rätta.

Du har bara en paddel i vattnet va? Ja, din kanot verkar gå runt, runt . . .

Så varför vill du då att väst ska vika sig för Putin? Han kan hota hur mycket han vill med kärnvapen avfyrar han ett endaste ett så ska hela RyZZland förvandlas till aska.

Man har vanligtvis bara en paddel, svårt att ha flera i vattnet. Hade du otur när du tänkte där?
Senast redigerad av NAFOgeneral 2023-03-29 kl. 15:03.
Citera
2023-03-29, 15:03
Medlem
Citat:

Så varför vill du då att väst ska vika sig för Putin? Han kan hota hur mycket han vill med kärnvapen avfyrar han ett endaste ett så ska hela RyZZland förvandlas till aska.
Du är helt OT.

Jag har inte påstått att väst ska vika sig för Putin. Jag undrar bara om folk fattar vad ett kärnvapenkrig innebär.

Du verkar inte riktigt hundra . . . . .
Citera
2023-03-29, 15:14
Medlem
Effekten av ett kärnvapen krig är överdrivna vist skulle världen förändras men jorden skulle inte gå under. Sedan är det inte speciellt troligt att man börjar utrota städer med kärnvapen militärt vinner man inget på det.

Det skulle sättas in taktiska kärnvapen i första hand det skulle ochså eskalera stegvis inte allt på en gång.

Sedan har vi i väst ett enormt övertag i ett krig där kärnvapen sätts in. Vi har bättre flyg och luftvärn och skulle plocka ner dom flesta ryska kärnvapen innan dom når fram. Ryssland skulle bli utplånas direkt.
Citera
2023-03-29, 15:25
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Tråden avser inte att diskutera sannolikheten för att ett totalt utbyte sker (den är troligen ganska liten) utan om debattörer inser följderna av ett sådant utbyte.

Det verkar vara lite si och så med stringensen i vad som debatteras.

Frågan går inte att besvara även om det finns olika teorier. Kärnvapenvinter är ju en teori men bygger ju enbart på modellering i klimatmodeller. Dessa brukar vara extremt känsliga för felaktiga antaganden så jag är skeptisk till dom som uttalar sig tvärsäkert. Vi vet inget om effekten och vetenskapliga experiment är av naturliga skäl svåra att genomföra.

Som jag förstår det så är det inte heller själva detonationerna som ska orsaka kärnvapenvintern utan efterföljande bränder. Då borde ju utfallet till stor del också bero på årstid för kärnvapenkriget?
Citera
2023-03-29, 15:28
Medlem
Citat:
I väst har vi en tradition.
Vi sjunger:
Ingen rädder för ryZZen är, ryZZern är, ryZZen är.
Samtidigt som vi pissar på en bild av den lilla bunkerdvärgen

Det är kul, du kan pröva.
Hur gör man om man är rädd för Biden också?
Sjunger man: "Ingen rädder för peddot här"?
Ska man pissa på stjärnbanéret då?

Är det på denna tramsiga nivå vi har hamnat?

ärligt talat.....
Citera
2023-03-29, 15:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Fetade: Ja och det är därför det finns risk för att de plockar fram kärnvapnen.
Nej, tvärtom, de kan inte gå till anfall och har därför inget behov av att använda kärnvapen heller. Kärnvapen är till för avskräckning eller möjligen som förstaslagsinsats vid ett större anfall. Det finns ingen vinst för Ryssland att använda kärnvapen då det skulle sluta med ett svar med kärnvapen mot ryska mål.
Citera
2023-03-29, 15:30
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Effekten av ett kärnvapen krig är överdrivna vist skulle världen förändras men jorden skulle inte gå under. Sedan är det inte speciellt troligt att man börjar utrota städer med kärnvapen militärt vinner man inget på det.

Det skulle sättas in taktiska kärnvapen i första hand det skulle ochså eskalera stegvis inte allt på en gång.

Sedan har vi i väst ett enormt övertag i ett krig där kärnvapen sätts in. Vi har bättre flyg och luftvärn och skulle plocka ner dom flesta ryska kärnvapen innan dom når fram. Ryssland skulle bli utplånas direkt.
Ja men då så. Då startar vi ett kärnvapenkrig med Ryssland så får vi se vad som händer, det verkar ju inte så farligt enligt er pajas experter här på Flashback. Rätt underhållande att läsa egentligen, hur vissa tar kärnvapenkrig med en klackspark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in