2023-03-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Tycker snarare att det tyder på att dom aldrig med ord sagt vad som skulle göras. Men att båda har agerat i samförstånd.
Min uppfattning och försöker .

Har MH varit med och hållt i , tryckt ned T eller gjort våld mot T . Så har hon väl inte bara försökt . Utan då har hon har hjälpt T . Och det borde väl J veta även om de inte kommunicerar med ord .
Men J har väl låtit väldigt vag ang vad M har gjort och vart hon har varit i badrummet .
Tror J var helt manisk och helt inne i att ha makten över T och plåga henne så hon har inte ens reflekterat över M . Tror inte det har varit något tyst samarbete med talande blickar vad som ska göras .
Citera
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Möjligheten finns absolut, eller ja. Redan imorgon eftersom de är sista dagen, men tror inte dom kommer tillåta de utan att dom får stanna i häktet tills dom faller

Åtminstone JJ har ju uttryck att hon ämnar begå självmord om hon riskerar fängelse, så hon lär i vilket fall som helst bli kvar i häktet.

/AI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
Är nog bäst att hon stannar i häktet… när typ hela Vetlanda hatar henne
Höhö är verkligen Vetlanda lika stort som hela Sverige?
Citera
2023-03-29, 14:04
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Från SVT

"18-åringen säger att 20-åringen påstår att hon varit delaktig när Tove dog på grund av hämnd.

- Det var nog för att jag började berätta i förhören. Hon är väldigt hämndlysten."

Ja fast Johanna vet ju inte om då att Maja sagt något. Herregud så dum

Johanna har fått ta del av vad som sagts under Majas förhör jo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Du läser uppenbarligen inte alla live-uppdateringar från MH:s förhör i rätten nu? Det har framkommit utan rimligt tvivel att hon ljuger. Domstolen kommer inte finna henne trovärdig alls. JJ:s berättelse tillsamman med annan bevisning lär räcka för fällande dom för båda.

Har läst precis allt, och om jag ska jämföra Majas berättelse med Johannas så tror jag mer på Majas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Höhö är verkligen Vetlanda lika stort som hela Sverige?

Nä okej hon får väl gömma sig då eller flytta utomlands
Citera
2023-03-29, 14:05
Medlem
Känns som att MH försöker sig på en rövare att slänga JJ helt framför bussen.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Helt friande dom är ju helt orimligt, de erkänner ju rakt upp och ner att de har flyttat kroppen och tänt eld på den. Knäckfrågan är om det går att avgöra vem som är ansvarig för själva mordet. Antingen om det är båda, bara den ena, eller om det inte går att avgöra. Jag gissar på att iaf 20-åringen kommer få skuld för det.

Ja helt fria var en överdrift... men typ vållande istället för mord osv bla bla bla... riktigt provocera läsning att han drog upp det där med spya i lungorna
Citera
Medlem
Citat:
Möjligheten finns absolut, eller ja. Redan imorgon eftersom de är sista dagen, men tror inte dom kommer tillåta de utan att dom får stanna i häktet tills dom faller
Ja då får familjen en två veckor på sig att sälja av det dom har och sätta sig i campingbilen mot fjärran mål.
Citera
2023-03-29, 14:06
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja helt fria var en överdrift... men typ vållande istället för mord osv bla bla bla... riktigt provocera läsning att han drog upp det där med spya i lungorna

Det finns dock en risk att båda "bara" döms till brott mot griftefriden, om man inte direkt kan bevisa att de har bragt Tove livet.

/AI
Citera
2023-03-29, 14:06
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Har läst precis allt, och om jag ska jämföra Majas berättelse med Johannas så tror jag mer på Majas

I början av förhöret innan lunch sa MH att hon inte var på toaletten förrän JJ kom tillbaka från McDonald's. Nu ändrade hon sig at hon visst hade gått in i toaletten innan McDonald's.

Om du talar sanning behöver du inte ha ett gott minne som det heter.
Citera
2023-03-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Åtminstone JJ har ju uttryck att hon ämnar begå självmord om hon riskerar fängelse, så hon lär i vilket fall som helst bli kvar i häktet.

/AI

Johanna kommer få runt 18 år, där har jag inga problem alls, hade givetvis velat ha livstid. Men man får gå efter de som kommit fram, sen vad hon gör under dom åren i fängelset skiter jag fullständigt i, hon får gärna ta livet av sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in