2023-03-29, 13:32
Medlem
Nu först slår det mig, det handlar om gravfridsbrott och inte grovt gravfridsbrott, Maja kan släppas ut ur häkte i väntan på dom redan denna vecka.
Vad gulligt hon kan smaska påskägg hemma i sängen och öva gängtecken i flickrums spegeln.
Citera
2023-03-29, 13:32
Medlem
Har svårt att tro på någon av MGM, men det som talar mest emot MH tycker jag är att hon är knäpptyst i förhör i flera månader innan hon väljer att berätta? Varför inte bara säga som det var direkt och framstå som betydligt mer trovärdig och ev kunna komma undan väldigt lindrigt. Hoppas verkligen hon får denna frågan snart.
Citera
2023-03-29, 13:34
Medlem
Från SR
Citat:
"Antingen var det samma dag eller dagen innan att (20-åringen) berättade sina planer, att hon ville bränna inne (...) Tove."
"Hur blev det med de planerna?"
"Det utfördes."

Stabilt, hon har försökt bränna henne inne tidigare.
Citera
Medlem
cidertiders avatar
Inga problem för M att snacka , kommer som ett rinnande vatten allt som J har gjort, trots att hon sitter 2 meter ifrån !
Citera
Medlem
"Världen vore en bättre plats om Tove försvann, ska 20-åringen ha sagt, enligt 18-åringen."

- SR.
Citera
2023-03-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nu först slår det mig, det handlar om gravfridsbrott och inte grovt gravfridsbrott, Maja kan släppas ut ur häkte i väntan på dom redan denna vecka.
Vad gulligt hon kan smaska påskägg hemma i sängen och öva gängtecken i flickrums spegeln.
Är hon alltså bara åtalad för gravfridsbrott? Dvs inte grovt.
Citera
Medlem
Citat:

Nä, dom kommer om 2-3 veckor, men midsommar kan hon nog garanterat fira
Citera
Medlem
Citat:

Nog kan det handla om grovt brott:

”Numera finns ett grovt brott som kan ge längre straff och som bland annat ska kunna användas om en gärningsman försöker dölja ett mord genom sin hantering av kroppen.”
Citera
2023-03-29, 13:36
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Lilla Svarta Maja är en riktig sömntuta: mellan klockan 2 och klockan 5 faller hon i sömn vid ett halvdussin tillfällen - ofta då det är något riktigt dramatiskt eller avgörande som sker.

Så behändigt att sova sig igenom alla vidrigheter men hamburgaren, den, kunde hon tugga i sig mellan tupplurarna…
Citera
2023-03-29, 13:37
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Från dagens förhör:

Om det står Oskyldig i en text får det ju katastrofala följder om man missar en speciell bokstav
.

Men nu gäller det nästa brand

Samma brand?
Annan brand?

Punkt tre i stämningsansökan.
Skadegörelse.

https://delafil.se/022cbd2093c461b2/Eksjö_TR_B_1877-22_Aktbil_151.pdf

Nu Skrev Inte Jag Oskyldig, Utan JH när det skulle vara JJ!

Att Du inte förstår Skillnaden är inte det minsta förvånade!

Gripa efter halmstrån...
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Då var det klart.

JJ säger:
Min uppfattning är att när Tove tar tag i min hals försöker MH hjälpa mig.

"Min uppfattning" innebär nog i det här läget att det är en ren lögn.

Antingen vet man eller så vet man inte.

JJ ljuger!

Tycker snarare att det tyder på att dom aldrig med ord sagt vad som skulle göras. Men att båda har agerat i samförstånd.
Citera
Medlem
aa sure att hon somnar och inte hör något av bråket. Hahaha Maja hör inte själv hur dumt detta låter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in