2023-03-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvardsystemet
Ur ett psykologiskt perspektiv kan man tycka att 18-åringens kroppsspråk talar ett mer genuint perspektiv känslomässigt, det vill säga, så som man bör känna efter en brutal händelse som denna. 20-åringen känns aningen mer som att hon är ledsen över att hon är påkommen och att det här händer henne just nu (psykopatiskt beteende). Tycker inte 20-åringens historia om att 18-åringen skulle pressa händerna mot golvet stämmer alls. Om det stämmer att 18-åringen inte ätit och sovit dåligt, har det en betydande faktor för hur illa man kan må av alkohol. Dessutom är man svagare. Hur skulle dom ha fått plats i toaletten om 20-åringen bara ”tröck” mot hennes hals i mindre än 10 sekunder och sen höll 18åringen armarna under den tiden medans hon höll på att kvävas i sina egna spyor? Mycket tyder på att 20-åringen agerade själv.

Försök hänga med kompisar som mördar själva så ska ni se hur högt ni kan tala efter det.

This!
Citera
2023-03-29, 12:25
Medlem
Var hittar jag fupen?
Citera
2023-03-29, 12:25
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vad är hon ledsen för egentligen ?

Vad är det som har blivit ? Att J ville ha livet ur T och att M inte håller sig till den story J har sagt till henne . Och lägger mer skuld på J ? Men J skulle väl ändå anses skyldig oavsett vad M säger ?
Låter som hon bölar och säger så bara för att manipulera och hota M .
” M ska höra att J älskar henne , hon är den bästa J vet . Och M som knappt haft en nära vän får nu höra hur tuffa J gråter för Ms skull ”
Samtidigt är det nog en underton , tråkigt att det ska bli såhär ” passa dig jävligt noga för att säga mer . Annars sätter jag dit dig och sedan tar din jag din enda vän livet av sig och du får skulden ”

Precis så är det. Men JJ:s läge är redan hopplöst, och det vet hon. Hon döms säkert för mord under alla omständigheter. Men om MH erkänner att hon hållit i T:s armar under mordet, får Rullman rätt i sitt åtal och då åker båda på livstid. Men kanske kan de träffas på Hinsan igen?
Citera
2023-03-29, 12:27
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Det lär hon knappast göra. Men inte ovanligt att den personlighetstypen hotar med självmord för att manipulera sin omgivning. Dvs få Maja att hålla tyst.
Precis så, hon vet om hur bunden M är till henne och utnyttjar denna svaghet. Underförstått: om du skvallrar för polisen tar jag livet av mig och då är det ditt fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

igår påstod du att MGMs enbart var åtalade för mord och brott mot griftefriden.
Något åtal ang. att JH även var åtalad för skadegörelse (eldande på Toves pappas hus)
existerade Inte enligt dig!

.

Är de åtalade för mer än mord och gravfridsbrott? Vem är JH?
Citera
Medlem
Jag utgår ifrån att ingen av de tilltalade talar sanning
JJ,s lögner är lättare att se/höra medans MH har hittat en ypperligt sätt att slippa de mest besvärliga runt Toves död.
-Då sov jag, bevisa något annt Rullman.
I det fallet tycker nog jag att MH är mer förslagen än JJ.
Citera
2023-03-29, 12:28
Medlem
Hamnar de i Ystad kan de bli kompis med Johanna Möller.
Citera
2023-03-29, 12:28
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzieleenia
Gissar på att MH döms för medhjälp till mord, skyddande av brottsling samt brott mot griftefriden..

JJ lär inte få några förmildrande omständigheter utan åker in livstid för mord.

Tyvärr kan det inte bli medhjälp för mord eftersom inte Rullman tagit med det i åtalsframställningen.
Det blir bara brott mot griftefriden.
Citera
2023-03-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag är oxå inne lite på samma tanke, att TT var medvetslös och inte död när de dumpade henne i skogen. Vi vet förvisso inte vad för blött som förekom på badrumsgolvet, bara att JJ satt över TT’s buk som pressades ihop. Obduktionen visade ändå på fylld urinblåsa, och med en alkoholhalt som en tjej på 65kg bör vara redlös i.

Då borde alltså det blöta på golvet vara något annat än urin. Undrar vad? Toves kräks kanske.
Citera
2023-03-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Tyvärr kan det inte bli medhjälp för mord eftersom inte Rullman tagit med det i åtalsframställningen.
Det blir bara brott mot griftefriden.

Är det verkligen så?

Förjävligt för jag tror inte de kommer kunna presentera tillräckligt med bevis för att fälla henne (utom rimligt tvivel), tyvärr.
Citera
2023-03-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror samma sak, men man vet aldrig. får hon livstid så kommer hon nog ta livet av sig skulle jag gissa

Tror INTE jag. Hon kommer njuta av livet som fängelseprinsessa, skriva ett gäng självbiografier, ge ut lite dålig musik och skaffa ett gäng brevpojkvänner.
Citera
2023-03-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Precis så är det. Men JJ:s läge är redan hopplöst, och det vet hon. Hon döms säkert för mord under alla omständigheter. Men om MH erkänner att hon hållit i T:s armar under mordet, får Rullman rätt i sitt åtal och då åker båda på livstid. Men kanske kan de träffas på Hinsan igen?

MH har ju garanterat hållt i T's armar.
Finns ingen anledning för JJ att säga det annars.
Det hjälper inte henne på något sätt alls att säga det.

Jag är rätt säker på att JJ försöker hålla sig så nära sanningen som möjligt men sen tonar hon ner strypningen rejält bara för att slippa åka dit för mord.

MH ljuger såklart om att hon inte hållt i armarna då det är skillnaden på att få fängelse i 15+ år och 2-3 år.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-03-29 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in