2023-03-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror också på Johannas version i det största sammanhanget. Sen kommer väl teknisk bevisning och vittnesförhör så jag tror det kommer bli avgörande. Majas version tror jag inte ett dugg på. Dessutom såg hon inte så aspackad ut då hon klampade in tillbaka på Nöjet för att fånga in Tove. Vore fördjävligt om den som ljuger mest slipper straff då båda är lika skyldiga. Tack vare dessa 2 lever inte Tove.
Precis!
Citera
2023-03-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror nog att rätten fattar att säckarna ska vara uttänkt för att skydda bilen från DNA/här, och visar att det inte alls var panik, utan mycket adekvat tänkande här. Och jag hoppas att åklagaren tar fasta på detta.

Det skulle även förklara varför MH säger att påsarna sattes på vid dumpningsplatsen och inte i hemmet. För att dölja syftet med sopsäckarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Han sparar sig till hovrätten!

Varför det? Känns som en märklig taktik, i HR spelar man väl upp förhören från TR?

Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag tror att TR friar båda från Mord. Därpå hoppas jag att HR inte ger resning.

Om domen överklagas så måste HR ta upp den.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vad är hon ledsen för egentligen ?

Vad är det som har blivit ? Att J ville ha livet ur T och att M inte håller sig till den story J har sagt till henne . Och lägger mer skuld på J ? Men J skulle väl ändå anses skyldig oavsett vad M säger ?
Låter som hon bölar och säger så bara för att manipulera och hota M .
” M ska höra att J älskar henne , hon är den bästa J vet . Och M som knappt haft en nära vän får nu höra hur tuffa J gråter för Ms skull ”
Samtidigt är det nog en underton , tråkigt att det ska bli såhär ” passa dig jävligt noga för att säga mer . Annars sätter jag dit dig och sedan tar din jag din enda vän livet av sig och du får skulden ”
Min känsla också. Lät groteskt då hon bedyrade hur mycket hon tyckte om Maja och ville visa vilken fin människa hon är.
Citera
2023-03-29, 12:17
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dunsarna var ju flera, = brottningsmatch
Johanna är tamejfan inte smart när hon förkortar hela händelsen, den är ju mycket längre än några min.

Jag kan ju fatta fel men vad jag förstår så visar J lgh för T när de kommer in och J visar även badrummet där T fälls ?
Då borde ju inte klockan vara mycket mer än ca 02.00 ?
Hon brags ju inte om livet förrens ca 02.30 ?

Det är något som inte går ihop med ett snabbt förlopp !
Citera
2023-03-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
..fast även JJ blir känslosam trots att hon är psykopat..
Hur känns det nu?
– Det klart, det känns väldigt tufft. Jag tycker om 18-åringen väldigt mycket.
Nu börjar hon gråta.
– Jag har aldrig haft en så bra vän, vi var jättenära. Det är fruktansvärt att det blivit som det blivit, för jag tycker om henne väldigt mycket.
Ja, även psykopater kan bli känslosamma, inte minst när det handlar om dem själva. Sedan ska man inte underskatta J:s vilja att FRAMSTÅ som känslosam i rättssalen, det kan vara ett spel för att hennes handlingar ska ses mindre allvarliga, d v s att hon som visar sig så känslosam inte kan ha haft för avsikt att döda T, att hon inte skulle kunna vara så grym.
Citera
2023-03-29, 12:18
Medlem
Gissar på att MH döms för medhjälp till mord, skyddande av brottsling samt brott mot griftefriden..

JJ lär inte få några förmildrande omständigheter utan åker in livstid för mord.
Citera
2023-03-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvardsystemet
Ur ett psykologiskt perspektiv kan man tycka att 18-åringens kroppsspråk talar ett mer genuint perspektiv känslomässigt, det vill säga, så som man bör känna efter en brutal händelse som denna. 20-åringen känns aningen mer som att hon är ledsen över att hon är påkommen och att det här händer henne just nu (psykopatiskt beteende). Tycker inte 20-åringens historia om att 18-åringen skulle pressa händerna mot golvet stämmer alls. Om det stämmer att 18-åringen inte ätit och sovit dåligt, har det en betydande faktor för hur illa man kan må av alkohol. Dessutom är man svagare. Hur skulle dom ha fått plats i toaletten om 20-åringen bara ”tröck” mot hennes hals i mindre än 10 sekunder och sen höll 18åringen armarna under den tiden medans hon höll på att kvävas i sina egna spyor? Mycket tyder på att 20-åringen agerade själv.

Försök hänga med kompisar som mördar själva så ska ni se hur högt ni kan tala efter det.
har du läst Aftonbladets rapportering ? Den är inte live längre pågrund av tekniskt fel. Men dom har kopierat det och lagt upp det detaljerat vad som sägs. Där får du höra om hur hon håller händerna. Och om hur MH går på toa utan att se Tove. När JJ köper hamburgaren. Hon är helt plötsligt osynlig?
Citera
2023-03-29, 12:20
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvardsystemet
Ur ett psykologiskt perspektiv kan man tycka att 18-åringens kroppsspråk talar ett mer genuint perspektiv känslomässigt, det vill säga, så som man bör känna efter en brutal händelse som denna. 20-åringen känns aningen mer som att hon är ledsen över att hon är påkommen och att det här händer henne just nu (psykopatiskt beteende). Tycker inte 20-åringens historia om att 18-åringen skulle pressa händerna mot golvet stämmer alls. Om det stämmer att 18-åringen inte ätit och sovit dåligt, har det en betydande faktor för hur illa man kan må av alkohol. Dessutom är man svagare. Hur skulle dom ha fått plats i toaletten om 20-åringen bara ”tröck” mot hennes hals i mindre än 10 sekunder och sen höll 18åringen armarna under den tiden medans hon höll på att kvävas i sina egna spyor? Mycket tyder på att 20-åringen agerade själv.

Försök hänga med kompisar som mördar själva så ska ni se hur högt ni kan tala efter det.
Den enda anledningen till att det kommer tårar är för att dom sitter där utskämda och sörjer över att dom kommer hamna i fängelse. Maja gick ju direkt till sitt moblspelande så fort hon kom hem och var inte särskilt tagen av natten. Två vedervärdiga människor och bara att man planerar att slå någon är vidrigt. Förstår inte varför någon ens tror att Maja är så oskyldig och god. Fy fan för dessa två avarter.
Citera
2023-03-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vad är hon ledsen för egentligen ?

Vad är det som har blivit ? Att J ville ha livet ur T och att M inte håller sig till den story J har sagt till henne . Och lägger mer skuld på J ? Men J skulle väl ändå anses skyldig oavsett vad M säger ?
Låter som hon bölar och säger så bara för att manipulera och hota M .
” M ska höra att J älskar henne , hon är den bästa J vet . Och M som knappt haft en nära vän får nu höra hur tuffa J gråter för Ms skull ”
Samtidigt är det nog en underton , tråkigt att det ska bli såhär ” passa dig jävligt noga för att säga mer . Annars sätter jag dit dig och sedan tar din jag din enda vän livet av sig och du får skulden ”

Ja, det kan tolkas lite som att J vill vara martyr. Inte osannolikt att hon tänker att hon kan vinna på det: hon är den goda som inte hat något att invända mot M - trots att M skyller det mesta på J.
Citera
2023-03-29, 12:22
Medlem
Citat:
Och sa inte Maja i sitt sista förhör just att hon var hungrig, och att JJ skulle köpa mat till henne. Och att det var därför hon åkte, och att det var bestämt innan JJ gick ut.

Så deras berättelser visar att detta inte stämmer.

SR:s direktrapportering, JJs förhör:

"Men du var inte på väg till McDonalds egentligen, utan du skulle flytta på cykeln?"
"Ja, precis
."

Från förhöret 25/1 (A13/1271)

Om vi backar lite till så var historien att MH hade spytt och behövde något i magen. Men sen kom det fram att hon inte spytt. Så jag vet inte varför MH håller fast vid det här. Det blir ännu mer taffligt av att JJ bara köpte EN cheeseburgare.
Citera
2023-03-29, 12:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det här låter ju troligare än det som Maja sa i förhör:

SR:

"Sedan går hon och lägger sig igen. Efter en stund vaknar hon och går till toan igen. "Jag har för mig att jag möter (20-åringen) på vägen till toan."
Lång paus.
"Men jag vet inte.. Jag har för mig att (20-åringen) frågar mig om jag vill ha något att äta.
""
Jag har uppfattat M:s tidigare förhör exakt som hon berättat idag; se de sista förhören.

Hon lägger sig alltså igen efter första toabesöket kl 02:19 (bär med sig mobilen), vaknar med illamående strax innan 02:43, möter J i hallen och går och hämtar sin mobil i sovalkoven (02:43).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in