2023-03-29, 11:44
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
På vägen säger (20-åringen) att om hon hamnar i fängelse så kommer hon att ta livet av sig.
Det lär hon knappast göra. Men inte ovanligt att den personlighetstypen hotar med självmord för att manipulera sin omgivning. Dvs få Maja att hålla tyst.
Citera
2023-03-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja, prexix!

Gubbjäveln - som en gång var imponerande genial - har nu förvandlats till ett halvdement uppmärksamhetsluder! (TV-soffor, egna program, intervjuer, ja allt han kan komma över…)

Han säger precis va fan som helst för att hamna i fokus. Typ ”Tove blev inte strypt, jag förstår inte hur åklagaren tänker” (FÖ så är GW varken jurist eller rättsläkare av vad jag har förstått.)

Sen är väl GW sur på Rullman eftersom han lyfte bort ”Finnen” som utredningsledare, efter att GWs försök att få ”Finnen” att läcka medelst jaktresa, gåslever och fina viner avslöjats.

Minns bara hur GW gapade och skrek när han blev tagen med byxorna nere.

Ur Expressens liverapportering

"18-åringen säger något som inte hörs på grund av att Leif GW Persson är i salen och hostar högt."

Suck...
Citera
2023-03-29, 11:45
Medlem
notknapparens avatar
Och nu försöker JJ manipulera Maja genom rättssalaen, det är så jag ser det:

SR:

""Vi var alltid ärliga med varandra", säger 20-åringen om 18-åringen.
Advokat Sangborn: "Har du haft en kompis som (18-åringen) tidigare?"
"Nej."
"Hur känns det nu när du sitter med (18-åringen) här?"
"Det är klart det känns väldigt tufft för jag tycker om (18-åringen) väldigt mycket och..."
20-åringen faller i gråt, torkar tårarna.
"Jag har aldrig haft en så bra vän och vi var jättenära det är fruktansvärt att det blivit som det blivit för jag tycker om (18-åringen) väldigt mycket."
"

Usch, så obehagligt alltihopa är.
Citera
2023-03-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är ju många som kan berätta om JJs uttalanden om hur hon hatade Tove och M*y och hur hon hade mordiska tankar, "molotov cocktails" och annat. Hur JJ hatar och hur hon vill hämnas när hon hamnar i sådana tankar.

SR:
""Det var fylletjafs, det förstår jag ju. Det var ju omoget," säger 20-åringen om konflikten mellan henne och Tove. Hon säger att det inte stämmer att hon själv försökt splittra par och spridit rykten. "Det är bara ren lögn.""

Ytterligare en rättegångsdag med vittnen där detta hade framkommit med all tydlighet hur djupt hatisk och djupa mordiska tankebanorna varit unde lång tid.
Ja jag hade även velat få med allt MH varit med på. Att MH till och med bråkat med Tove när JJ inte var där än.
Citera
2023-03-29, 11:47
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ingen oro. Hon har dödat Tove, gömt kroppen, eldat på kroppen 2 ggr. Det blir 18 år.

Säg inte det, det finns (tyvärr) en handfull fall från de senaste åren där gärningsmännen frikänts för mord och bara blivit dömda för brott mot griftefriden. Här är ett fall, där gärningsmannen bara fick två års fängelse för att ha styckat liket, då det inte kunde bevisas att han även hade mördat personen i fråga.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Xw65yx/styckade-fruns-kropp--frias-for-mord

/AI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
Får media vara kvar och rapportera om det blir stängda dörrar? Eller gäller det dom också?

Som jag har förstått det (och hoppas på), så får de som sitter i sal 2 & 3 vara kvar.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Ur Expressens liverapportering

"18-åringen säger något som inte hörs på grund av att Leif GW Persson är i salen och hostar högt."

Suck...
Vore bättre de hade stängda dörrar för GW
Citera
2023-03-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Det lär hon knappast göra. Men inte ovanligt att den personlighetstypen hotar med självmord för att manipulera sin omgivning. Dvs få Maja att hålla tyst.
Jag tror samma sak, men man vet aldrig. får hon livstid så kommer hon nog ta livet av sig skulle jag gissa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Och ingen av GM vet säkert att Tove är avliden eftersom de inte klarar av att ta pulsen. TEORETISKT sett skulle de alltså kunna bränna upp en levande person?

Jag är oxå inne lite på samma tanke, att TT var medvetslös och inte död när de dumpade henne i skogen. Vi vet förvisso inte vad för blött som förekom på badrumsgolvet, bara att JJ satt över TT’s buk som pressades ihop. Obduktionen visade ändå på fylld urinblåsa, och med en alkoholhalt som en tjej på 65kg bör vara redlös i.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Lägg märke till att MH börjar gråta och blir väldigt känslosam när hon pratar om att JJ hotat att ta livet av sej. Som sagt. Har nog varit mer än bara vänskap där.

Och nu senast i USA hade vi en transa som sköt vilt. Jag har sagt det förr; Homofiler och likn. saknar gränser och spärrar.
Citera
Medlem
Jag kan sätta mitt liv på att Maja inte får livstid.
Johanna gissar jag får 18 års fängelse.
Citera
2023-03-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ursäkta språket MEN VAD FAN HÅLLER RULLMAN PÅ MED? Det vet det sämsta förhör jag hört . Varför går han inte hårdare på Johanna ?

Han sparar sig till hovrätten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in