2023-03-29, 12:00
Medlem
Dunsarna var ju flera, = brottningsmatch
Johanna är tamejfan inte smart när hon förkortar hela händelsen, den är ju mycket längre än några min.
Citera
2023-03-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
..fast även JJ blir känslosam trots att hon är psykopat..
Hur känns det nu?
– Det klart, det känns väldigt tufft. Jag tycker om 18-åringen väldigt mycket.
Nu börjar hon gråta.
– Jag har aldrig haft en så bra vän, vi var jättenära. Det är fruktansvärt att det blivit som det blivit, för jag tycker om henne väldigt mycket.
Ja hon pressar väl fram tårarna
hon inser väl att hon kommer få de jävligt svårt att få kompisar m.m
Citera
2023-03-29, 12:01
Medlem
Förstår så klart att 18 åringen bröt ihop fullständigt, hoppas bara att hon kan hålla ihop de efter rasten här nu, för hon sitter på viktig info som måste komma fram, tycker jag synd om henne? inte ett jävla dugg.

Men jag tror mer på 18 åringens historia kan jag säga, det ligger någonstans mitt i mellan, men sanningen ligger som sagt närmare 18 åringens.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-03-29 kl. 12:07.
Citera
2023-03-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det är väl gissningsvis MH det gäller. Kanske har hon mått så dåligt efter måndagen att hon ev. inte klarar ett förhör där Toves familj och andra åhörare är närvarande. Måste vara ovanligt att detta sker om det inte är minderåriga det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ökar alkoholhalten efter döden i skogen ?
Ja, den kan öka iom kroppens förruttnelseprocess.
Har saxat lite ur en artikel i Läkartidningen här:

”Ett huvudproblem är bakteriell omvandling av glukos och laktat till alkohol. Redan inom några få timmar invaderar bakterier portåderns vensystem och inom sex timmar även andra centrala vener i kroppen. Kontaminerade, allvarliga sår och hög omgivningstemperatur är bidragande orsaker. En annan mekanism är diffusion och aspiration av alkohol från magsäcken.”

https://lakartidningen.se/debatt-och-brev/2008/11/kan-man-bli-eberusad-efter-sin-dodae/
Citera
2023-03-29, 12:07
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har jag snackat om undantag?
Jag ser ingen annan mening med det annat än att spara tid.
Problem med rättssäkerheten kan det ju bli i ett sådant här och andra fall där de åtalade skyller på varandra.
Svar Ja, det är inte hur det normalt går till under en domstolsförhandling...

"Är ju överhuvudtaget konstigt att de får lyssna på varandras förhör"

Du får nog läsa på lite bättre hur det fungerar,
igår påstod du att MGMs enbart var åtalade för mord och brott mot griftefriden.
Något åtal ang. att JH även var åtalad för skadegörelse (eldande på Toves pappas hus)
existerade Inte enligt dig!

Du gjorde ett taffligt försök men du förstod inte att en Stämnings ansökan inte är det samma som en FUP...
Citera
2023-03-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja hon pressar väl fram tårarna
hon inser väl att hon kommer få de jävligt svårt att få kompisar m.m
Nejdå. Hon kommer få massor med nya, kelsjuka kompisar på Hinseberg! De intagna är väldigt uppfinningsrika när det gäller det sexuella också så hon kommer få lära sig massor.
Citera
2023-03-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Mördare brukar vanligtvis bli hungriga efteråt. Inget ovanligt alls. Finns otaliga exempel på detta.
Jag vet men tycker det är äckligt 🤮
Citera
2023-03-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
..fast även JJ blir känslosam trots att hon är psykopat..
Hur känns det nu?
– Det klart, det känns väldigt tufft. Jag tycker om 18-åringen väldigt mycket.
Nu börjar hon gråta.
– Jag har aldrig haft en så bra vän, vi var jättenära. Det är fruktansvärt att det blivit som det blivit, för jag tycker om henne väldigt mycket.

Vad är hon ledsen för egentligen ?

Vad är det som har blivit ? Att J ville ha livet ur T och att M inte håller sig till den story J har sagt till henne . Och lägger mer skuld på J ? Men J skulle väl ändå anses skyldig oavsett vad M säger ?
Låter som hon bölar och säger så bara för att manipulera och hota M .
” M ska höra att J älskar henne , hon är den bästa J vet . Och M som knappt haft en nära vän får nu höra hur tuffa J gråter för Ms skull ”
Samtidigt är det nog en underton , tråkigt att det ska bli såhär ” passa dig jävligt noga för att säga mer . Annars sätter jag dit dig och sedan tar din jag din enda vän livet av sig och du får skulden ”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Ja, den kan öka iom kroppens förruttnelseprocess.
Har saxat lite ur en artikel i Läkartidningen här:

”Ett huvudproblem är bakteriell omvandling av glukos och laktat till alkohol. Redan inom några få timmar invaderar bakterier portåderns vensystem och inom sex timmar även andra centrala vener i kroppen. Kontaminerade, allvarliga sår och hög omgivningstemperatur är bidragande orsaker. En annan mekanism är diffusion och aspiration av alkohol från magsäcken.”

https://lakartidningen.se/debatt-och-brev/2008/11/kan-man-bli-eberusad-efter-sin-dodae/
oj intressant information
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
han har nog en hel del klart för sig redan och vill väl inte pressa tjejerna för hårt.
JJs historia är ju ganska sanningsenlig så finns väl inte så mycket att fråga om
Jag tror också på Johannas version i det största sammanhanget. Sen kommer väl teknisk bevisning och vittnesförhör så jag tror det kommer bli avgörande. Majas version tror jag inte ett dugg på. Dessutom såg hon inte så aspackad ut då hon klampade in tillbaka på Nöjet för att fånga in Tove. Vore fördjävligt om den som ljuger mest slipper straff då båda är lika skyldiga. Tack vare dessa 2 lever inte Tove.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hovrätten blir det väl bara om denna dom överklagas ? Eller
Kommer garanterat bli en vända i HR.
sådana här domar överklagas alltid.

Åklagaren kommer inte nöja sig med mindre än mord för Johanna iaf och Johanna kommer överklaga om hon blir dömd för mord.

Sen har vi Maja, där kan det bli så att det inte överklagas, jag tror både Maja och åklagaren kan nöja sig med gravfridsbrott då det än så länge inte lagts fram bra bevis på att Maja gjort mer än så.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-03-29 kl. 12:20.
Citera
2023-03-29, 12:15
Medlem
Ur ett psykologiskt perspektiv kan man tycka att 18-åringens kroppsspråk talar ett mer genuint perspektiv känslomässigt, det vill säga, så som man bör känna efter en brutal händelse som denna. 20-åringen känns aningen mer som att hon är ledsen över att hon är påkommen och att det här händer henne just nu (psykopatiskt beteende). Tycker inte 20-åringens historia om att 18-åringen skulle pressa händerna mot golvet stämmer alls. Om det stämmer att 18-åringen inte ätit och sovit dåligt, har det en betydande faktor för hur illa man kan må av alkohol. Dessutom är man svagare. Hur skulle dom ha fått plats i toaletten om 20-åringen bara ”tröck” mot hennes hals i mindre än 10 sekunder och sen höll 18åringen armarna under den tiden medans hon höll på att kvävas i sina egna spyor? Mycket tyder på att 20-åringen agerade själv.

Försök hänga med kompisar som mördar själva så ska ni se hur högt ni kan tala efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in