2023-03-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
MHs adoptivmoder:

Adoptivfadern:

Comeback lärare:

Läskunnigheten är obefintlig som vanligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Exakt vad är det i analysen som inte skulle falla under denna analys ?
Add är dessutom idag borttagen som diagnos i flera regioner . Idag är det bara adhd ( i olika grad och form )
Citera
2023-03-29, 10:29
Medlem
Iskallt hur J fällde Tove. Benet bakom hennes ben och arm bakom axlarna. Stora J ser till att Tove faller handlöst i golvet. Hon minns väldigt tydligt hur hon gjorde, hade hon förberett sig på hur hon skulle göra? Gått i brottning eller ,"självförsvarskurs"? Sitter nu där i rosa kofta och gråter när hon är stor som en man och kallblodigt mördat Tove för att försvara sitt ego. Att försvara sitt ego mot att vännerna försvinner är inte självförsvar.
Citera
2023-03-29, 10:29
Medlem
untrust-uss avatar
https://sverigesradio.se/artikel/misstankta-20-aringen-i-tarar-hor-henne-beratta-om-toves-dod

Johanna pratar om när Tove dör
Citera
2023-03-29, 10:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och sa inte Maja i sitt sista förhör just att hon var hungrig, och att JJ skulle köpa mat till henne. Och att det var därför hon åkte, och att det var bestämt innan JJ gick ut.

Så deras berättelser visar att detta inte stämmer.

SR:s direktrapportering, JJs förhör:

"Men du var inte på väg till McDonalds egentligen, utan du skulle flytta på cykeln?"
"Ja, precis
."

Från förhöret 25/1 (A13/1271)

Ja, där var det en klar avvikelse. Då undran man ju varför man inte följer upp det med hänvisning vad som sagts i förhör tidigare.

Citat:
"Han frågade hur jag skulle köra dit om jag hade druckit, och då kom jag på att det kan jag ju inte göra, så då erbjöd han mig att köra mig till McDonalds och tillbaka. Och det tackade jag ja till. Men då blev jag tvungen att gå upp och hämta min telefon så att jag kunde betala."

"Men du var inte på väg till McDonalds egentligen, utan du skulle flytta på cykeln?"
"Ja, precis."
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-29 kl. 10:36.
Citera
2023-03-29, 10:32
Medlem
notknapparens avatar
Är inte det här nytt?
Jönköpings direktrapportering:
"Hon berättar hur hon lindar in Tove i ett lakan. "(18-åringen) föreslår också hur vi ska sätta sopsäckar runt Tove så att vi inte ska behöva se henne, då.""
Så ska det vara Maja som förslår soppåsarna???
Hur visste Maja att JJ hade svarta sopsäckar hemma?

De hade ju lakanet över, skulle det vara rimligt att Maja föreslår detta?

Mest logiskt, om Maja inte ville se, var väl att lägga någon handduk eller likande över?

Tror nog att rätten fattar att säckarna ska vara uttänkt för att skydda bilen från DNA/här, och visar att det inte alls var panik, utan mycket adekvat tänkande här. Och jag hoppas att åklagaren tar fasta på detta.
Citera
Medlem
untrust-uss avatar
Btw enligt vetlandaposten:

Det är fortfarande paus, men jag kan passa på att berätta att de tillsägelser som rådman Erik Handmark framförde i förhandlingens början var riktade mot tv-profilen och kriminologen Leif GW Persson. Hans mobil ringde, han kommenterade oavbrutet och gick in och ut genom salen, vilket rådmannen menade handlar om misskötsel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Angående vad TT säger till JJ på Nöjet är det förmodligen också en fabricerad lögn av JJ.

Vid det aktuella tillfället satt JJs nya ragg Billy (tror jag han heter?) vid bordet och TT utgjorde ett direkt hot mot JJ då hon tidigare avslöjat hennes otrohetsaffär. Något JJ säkert tänkte sätta P för, en gång för alla.
Eller att T såg söt snäll och glad ut & Js nya ragg kanske råkade titta nån sec för länge .
Citera
2023-03-29, 10:34
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Johanna skulle aldrig köpt bensin och försökt elda upp kroppen så kunde hon hitta på vad som helst för att slippa livstid i fängelse.
Citera
2023-03-29, 10:34
Medlem
Clea får svårt att förklara bort dehär, svårt att se något annat än livstid på JJ
Citera
2023-03-29, 10:35
Medlem
SweKingCalles avatar
Har någon koll på om poliserna utanför Nöjet förhöras om samtal med J på kvällen ?

Systrarna var ju rädda för JJ så jag har svårt att tro det var TT som först konfronterade J på Nöjet
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja, där var det en klar avvikelse. då undran man ju varför man inte följer upp det med hänvisning vad som sagts i förhör tidigare.
Grannen sa väl dessutom att JJ sa att hennes mamma skulle köra henne dit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är inte det här nytt?
Jönköpings direktrapportering:
"Hon berättar hur hon lindar in Tove i ett lakan. "(18-åringen) föreslår också hur vi ska sätta sopsäckar runt Tove så att vi inte ska behöva se henne, då.""
Så ska det vara Maja som förslår soppåsarna???
Hur visste Maja att JJ hade svarta sopsäckar hemma?

De hade ju lakanet över, skulle det vara rimligt att Maja föreslår detta?

Mest logiskt, om Maja inte ville se, var väl att lägga någon handduk eller likande över?

Tror nog att rätten fattar att säckarna ska vara uttänkt för att skydda bilen från DNA/här, och visar att det inte alls var panik, utan mycket adekvat tänkande här. Och jag hoppas att åklagaren tar fasta på detta.
JJ uppgav detta under förhören också tidigare. Medan MH först nämner det i bilen. Men MH verkar inte helt hänga med på tidsförloppet. Tror JJs version kanske stämmer mest här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in