2023-03-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Till och med när hon ljuger för att verka mer mänsklig så framkommer hennes narcissism. ”JAG vill ju kremeras så då är det självklart att tjejen jag mördade också skulle vilja jag bränner upp henne”

Glöm inte det lilla ljuset hon hade med för o tända och göra det till en fin stund
Citera
2023-03-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket tårar och snyftningar från JJ när hon berättar de kritiska punkterna.

Hur äkta verkar de?

Samtidigt säger hon saker som kan lägga sordin på detta, såsom:
"Sedan kommer Tove ut. "Jag frågade Tove om hon ville reda upp det här bråket och hon var förvånansvärt tillmötesgående och lät lugn och snäll på rösten, så de här tankarna på att slå henne, de tänkte jag inte helt enkelt, de tankarna försvann.""
Skuldbeläggande av Tove, tror jag kan vara svårt att använda som knep, då hon strax innan berättar att Tove från "ingenstans kommer fram och säger "hur känns det att vara den sämsta människan på jorden" ungefär.

Det kommer också att slå tillbaka på henne, eftersom det kommer att komma fram annat obehagligt om JJ.
"20-åringen får svårt att prata. "Hon får till någon spark i väggen, så vi ändrar lite position. Då säger hon "vad fan håller ni på med" och så tar hon sina händer om min hals, då" och då säger jag "vad fan håller du på med själv" och sätter mina händer om Toves hals och trycker till."!
"20-åringen börjar snyfta och andas häftigt när hon berättar om hur Tove dog i badrummet."
"Åklagaren frågar om hon funderade på att larma.
"Det tog aldrig riktigt form. Polisen hade ju inte lyssnat på mig tidigare på kvällen, så den tanken föll... Föll helt enkelt bort."
"Ambulans?"
"Det dök också upp, just att ringa 112, men det blev inte att vi gjorde det.
""
JJ fattar inte att den här offerkofta mentaliteten inte funkar, utan tvärtom; det lyser igenom hur arg hon egentligen är, att hon har motiv eftersom hon ens tänker på att slå tillbaka (hämnas) och att ingen lyssnade på henne.

Inte heller sannolikt att man inte larmar när någon dör av "misstag", för att vakterna/polisen inte lyssnat på en så obetydelsefull händelse som ett mindre tjafs utan skador.

Jag tror tvärtom; JJs snyftande och hennes skuldbeläggande av Tove slår tillbaka då det verkar stört hur hon tänker.
Så manipulativt
Jag gissar att hon i det stora hela säger sanningen om hur det gick till
Men sen lyser det igenom hur hon ser sig själv som ett offer
Citera
2023-03-29, 10:13
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Isåfall har JJ suttit på TTs kropp och strypt henne i ca 40 min? Skulle inte förvåna mig om JJ medvetet dragit ut på det är att njuta av att plåga TT och se henne våndas så länge som möjligt.

Det är mer sannolikt att TT avlidit snabbare än så. Det är omöjligt att syresätta sig med 80 kg på bröstet samtidigt som halskärlena vitala blodkärl som ska förse hjärna och hjärta med syrerikt blod stryps.

Tror det finns en betydande misshandel innan hon avlider ?

För hon vittnar ju om att de relativt omgående hamnar i badrummet där hon fäller henne ? De kom till lyan ca 01.50 ...T avled 02.30 !

Vad fan höll de på med de resterande 30 min ?
Citera
2023-03-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Så nu sitter JJ där i sin rosa kofta och snyftar (SVT:s direktrapportering).

På Nöjet:
”Tove kommer fram från ingenstans och frågar mig hur det känns att vara sämst i hela världen. Jag puttar till henne och sen börjar hon slå mig. Jag lägger mig ner och försöker skydda mitt huvud från slagen.”

Så nu ligger hon plötsligt på golvet och blir slagen, och ingen annan har sett detta…

I badrummet:
”Tove sparkar mot mig och då sätter jag mig gränsle över henne. Hon får till en spark i väggen.”

Det där sista säger hon ju bara för att förklara till dunsen som antagligen kom från att JJ dunsade Toves huvud i golvet.

Angående vad TT säger till JJ på Nöjet är det förmodligen också en fabricerad lögn av JJ.

Vid det aktuella tillfället satt JJs nya ragg Billy (tror jag han heter?) vid bordet och TT utgjorde ett direkt hot mot JJ då hon tidigare avslöjat hennes otrohetsaffär. Något JJ säkert tänkte sätta P för, en gång för alla.
Citera
2023-03-29, 10:14
Medlem
om MH sitter tyst under hennes förhör blir jag mycket förvånad.
Citera
2023-03-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
Glöm inte det lilla ljuset hon hade med för o tända och göra det till en fin stund

MH beskriver JJ som euroforisk och glad efter hon lyckats med att mörda sin ärkerival.

JJ sätter på musik och njuter av att ha mördat och gömt TT i skogen.

Den här mördaren är extremt farlig, har försökt mörda förut, lyckats med att döda en människa en gång och kommer garanterat försöka mörda igen.
Citera
2023-03-29, 10:17
Medlem
notknapparens avatar
Och sa inte Maja i sitt sista förhör just att hon var hungrig, och att JJ skulle köpa mat till henne. Och att det var därför hon åkte, och att det var bestämt innan JJ gick ut.

Så deras berättelser visar att detta inte stämmer.

SR:s direktrapportering, JJs förhör:

"Men du var inte på väg till McDonalds egentligen, utan du skulle flytta på cykeln?"
"Ja, precis
."

Från förhöret 25/1 (A13/1271)

Citera
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Får advokater vara hur fräcka som helst?

Ja, det får de.

Ett klassiskt exampel:

Under rättegången mot Anders Eklund avslutades med ett häftigt utbrott från Engla Höglunds mamma.
Hon skällde ut advokat Leif Silbersky när han på nytt citerade Stig Dagermans dikt om att döda ett barn

Det är väl egentligen upp till rättens ordförande att styra upp sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lyssnade, de har fångat allt vi redan vet :-)

Tack snälla för svar, då skippar jag det (slipper jag höra upprepningar) 😅
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
J beskriver ju som att de går in i badrummet relativt omgående när de kommer till lägenheten ?

Stämmer det så borde ju misshandeln börjat redan runt 02.00 ?

Då är det inget snabbt förlopp ?

T avled väl vid 02.30 ca det är väl fastslaget ?

Varför citera mig? Jag skrev om kommentarer från allmänheten under SR-sändningen.

En som undrade om tjejerna var sminkade och en om GW Persson var där.
Citera
2023-03-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tror det finns en betydande misshandel innan hon avlider ?

För hon vittnar ju om att de relativt omgående hamnar i badrummet där hon fäller henne ? De kom till lyan ca 01.50 ...T avled 02.30 !

Vad fan höll de på med de resterande 30 min ?

De höll varandra i händerna, satt i en ring, sjöng kombayaaa.

(om J.J själv får berätta)
Citera
2023-03-29, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket tårar och snyftningar från JJ när hon berättar de kritiska punkterna.

Hur äkta verkar de?

Samtidigt säger hon saker som kan lägga sordin på detta, såsom:
"Sedan kommer Tove ut. "Jag frågade Tove om hon ville reda upp det här bråket och hon var förvånansvärt tillmötesgående och lät lugn och snäll på rösten, så de här tankarna på att slå henne, de tänkte jag inte helt enkelt, de tankarna försvann.""
Skuldbeläggande av Tove, tror jag kan vara svårt att använda som knep, då hon strax innan berättar att Tove från "ingenstans kommer fram och säger "hur känns det att vara den sämsta människan på jorden" ungefär.

Det kommer också att slå tillbaka på henne, eftersom det kommer att komma fram annat obehagligt om JJ.
"20-åringen får svårt att prata. "Hon får till någon spark i väggen, så vi ändrar lite position. Då säger hon "vad fan håller ni på med" och så tar hon sina händer om min hals, då" och då säger jag "vad fan håller du på med själv" och sätter mina händer om Toves hals och trycker till."!
"20-åringen börjar snyfta och andas häftigt när hon berättar om hur Tove dog i badrummet."
"Åklagaren frågar om hon funderade på att larma.
"Det tog aldrig riktigt form. Polisen hade ju inte lyssnat på mig tidigare på kvällen, så den tanken föll... Föll helt enkelt bort."
"Ambulans?"
"Det dök också upp, just att ringa 112, men det blev inte att vi gjorde det.
""
JJ fattar inte att den här offerkofta mentaliteten inte funkar, utan tvärtom; det lyser igenom hur arg hon egentligen är, att hon har motiv eftersom hon ens tänker på att slå tillbaka (hämnas) och att ingen lyssnade på henne.

Inte heller sannolikt att man inte larmar när någon dör av "misstag", för att vakterna/polisen inte lyssnat på en så obetydelsefull händelse som ett mindre tjafs utan skador.

Jag tror tvärtom; JJs snyftande och hennes skuldbeläggande av Tove slår tillbaka då det verkar stört hur hon tänker.
Ja det är så tydligt
Så typiskt narcissistiskt/psykopatiskt
Funderar på om åklagare domare m. fl kan läsa av sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in