2023-03-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
” 18-åringen böjer sig ner över bordet och håller handen för ögonen. Hon snyftar högt och gråter så att henne axlar skakar”

Jahapp! Är det nu efter pausen som det blir lyckta dörrar

klarar hon mörda klarar hon nog av dehär
Citera
2023-03-29, 11:39
Medlem
Paus för att Maja bröt ihop.
Hon kanske får 2 års fängelse i bästa fall för brott mot griftefrid.
Hon firar nog jul hemma hos mamsen och papsen.
Citera
2023-03-29, 11:40
Medlem
Hon ljuger friskt Maja.. och tar sedan till lipen… (tips fån advokaten)
Citera
2023-03-29, 11:40
Medlem
Ursäkta språket MEN VAD FAN HÅLLER RULLMAN PÅ MED? Det vet det sämsta förhör jag hört . Varför går han inte hårdare på Johanna ?
Citera
2023-03-29, 11:41
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
klarar hon mörda klarar hon nog av dehär
Självklart, men anade redan i måndags att hon skulle börja bete sig på det här viset så att hon får ljuga fritt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
maja är minst lika delaktig. hon spelar ännu dummare, hon har ju noll hjärnceller
Om hon har NOLL hjärnceller, behöver hon knappast SPELA dum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
När MH berättar (tagen från SR liverapportering)

Sedan somnar hon om. Och sedan väcker 20-åringen henne och säger att hon behöver hjälp. "Jag går upp ur sängen och... kommer ut i vardagsrummet och ser..."
18-åringen suckar djupt. Hon har svårt att prata nu.
Han (hon* ) har väldigt svårt att prata när hon beskriver hur hon ser Tove ligga i ett lakan.
"..ser jag Tove ligga..."
18-åringen har väldigt svårt att prata nu. Hon darrar på rösten.
"...inrullad i ett lakan."
"Jag blir helt, liksom, chockad. Och...alltså, jag... Jag fryser till."
"Jag vet inte vad jag gör och tänker och så vidare. Men (20-åringen) säger iallafall att jag måste hjälpa till att få ner Tove till bilen."
18-åringen skakar på huvudet. "Jag vågar inte säga emot."
Hon drar i tröjan, tittar ner. Har svårt att hålla tillbaka gråten.
18-åringen fuktar läpparna. Skakar på huvudet. "(20-åringen) säger då att jag...att jag måste gå först och kolla så att inte, alltså så att det är lugnt i trapphuset."
"(20-åringen) släpar Tove först ner för halva trappuppgången, sedan säger hon att jag måste hjälpa till att lyfta, för det låter mycket. Så jag lyfter i Toves ben. Och...som sagt, jag var..."
Hon tystnar.
"Jag hade liksom svårt att gå normalt för jag var fortfarande väldigt påverkad, så jag snubblar, alltså sista trappan, jag snubblar typ över mina egna fötter så både jag och (20-åringen) ramlar liksom."
18-åringen berättar om hur de bar ut Toves kropp till bilen.
"(20-åringen) säger att jag ska kolla så att det inte åker förbi så mycket bilar, då. Sedan så...springer vi, alltså, med Tove till bilen. Jag minns inte riktigt vem som öppnar dörren till baksätet."

20-åringen sitter helt stilla med händerna i knät, blicken rakt fram.
Ja nog är JJ : version troligare 😅 med hennes får man lite förklaring till varför ingen hörde något. Med mh:s version skulle alla ha vaknat. Sen helt plötsligt kan dom springa med henne 🤭 nä köper det inte. Och jag tror inte hon var så berusad som vill hon vill framstå. Det var springande ut och in från nöjet i en halv timmas tid utan att hon drack. Sen en uppfriskande promenad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ursäkta språket MEN VAD FAN HÅLLER RULLMAN PÅ MED? Det vet det sämsta förhör jag hört . Varför går han inte hårdare på Johanna ?
Är också besviken på förhöret med JJ. Fanns så mycket mer att trycka på.
Citera
2023-03-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake

han har nog en hel del klart för sig redan och vill väl inte pressa tjejerna för hårt.
JJs historia är ju ganska sanningsenlig så finns väl inte så mycket att fråga om
Citera
2023-03-29, 11:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Ja hoppas dom tänkt på att få med helheten! Delar oron

Ja, det är ju många som kan berätta om JJs uttalanden om hur hon hatade Tove och M*y och hur hon hade mordiska tankar, "molotov cocktails" och annat. Hur JJ hatar och hur hon vill hämnas när hon hamnar i sådana tankar.

SR:
""Det var fylletjafs, det förstår jag ju. Det var ju omoget," säger 20-åringen om konflikten mellan henne och Tove. Hon säger att det inte stämmer att hon själv försökt splittra par och spridit rykten. "Det är bara ren lögn.""

Ytterligare en rättegångsdag med vittnen där detta hade framkommit med all tydlighet hur djupt hatisk och djupa mordiska tankebanorna varit unde lång tid.
Citera
2023-03-29, 11:43
Medlem
Får media vara kvar och rapportera om det blir stängda dörrar? Eller gäller det dom också?
Citera
2023-03-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
Får media vara kvar och rapportera om det blir stängda dörrar? Eller gäller det dom också?

Det gäller dem också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in