2023-03-28, 20:21
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/tv/nyheter/toves-pojkvan-tove-var-radd-for-20-aringen/

Men alltså, jag fattar inte varför man frivilligt fortsätter att umgås med någon som man är rädd för? Tove var vuxen, hon hade en sambo till och med, hon var redan på väg bort från den lilla hålan. Det hade varit en helt annan sak om det hade skett i en skola eller på en arbetsplats, dit hon inte hade haft något annat val än att gå varje dag, hur rädd hon än var för den här tjejen. Eller om de hade varit placerade tillsammans på något slags boende... Men allt umgänge var ju frivilligt?
Citera
2023-03-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Både tider och antal steg tycks stämma någorlunda med dom ”utsvävningar” MH säger sig gjort inom lägenheten. Främst till / från toaletten.

MH går inte till toan alls antagligen, kanske för att kolla TT med J, städa, hjälper henne fixa med T....
Hon har ju erkänt att hon aldrig spydde, det var bara lögn...varför då tror att hon går fram o tillbaka till Toan hela tiden när ett mord begås i badrummet. Hon ljuger såklart, vaknar man av ett sms så vaknar man av tre jättedunsar som även resten av huset har hört.
Citera
2023-03-28, 20:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Då missade du det fetade i mitt svar:
De skall väl förhöras om mordbranden....kanske.

Branden som JJ åtalas för nu, klassas som skadegörelse...

Står inget om skadegörelse i åtalet.

Från FUP:
Citat:
Brott:
Grovt gravfridsbrott, Mord

Från media.
Citat:
”Händelsen rubricerades som mordbrand, men utredningen las ner. Först efter att hon misstänkts för mordet började polisen misstänka att 20-åringen även låg bakom branden våren 2021, enligt kanalen.
Brottsrubriceringen är nu skadegörelse.
Hon misstänks för ytterligare ett fall av skadegörelse, men vad för händelse det rör sig om är inte känt.”
Citera
2023-03-28, 20:26
Medlem
Börjar ändå kännas lite oroligt efter JJs försvar uttalat sig som hon gjort angående kvävningen och även GW (inte för att han är facit). JJ får bara inte komma undan mord, hon är för farlig och har uppenbart haft planer på att döda Tove förr eller senare. Vore vidrigt om hon kom undan. Hoppas på mer klarhet efter morgondagens rättegång.
Citera
2023-03-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Börjar ändå kännas lite oroligt efter JJs försvar uttalat sig som hon gjort angående kvävningen och även GW (inte för att han är facit). JJ får bara inte komma undan mord, hon är för farlig och har uppenbart haft planer på att döda Tove förr eller senare. Vore vidrigt om hon kom undan. Hoppas på mer klarhet efter morgondagens rättegång.

Håller verkligen med. Även om JJ blir fälld i TR tror jag horan får dråp/vållande i hovrätten. Då är hon ute om 3-4 år. Fruktansvärt.

Hoppas fan mordåtalet håller i hovrätten med då lär häxan åtminstone få skaka galler i 10-12 år.
Citera
2023-03-28, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag TROR att M uttryckt känslor av obehag att bli lämnad ensam med T och J då kan ha lugnat henne med att lova skicka sms när hon kommit till McD. M sitter då med tfn i handen och väntar på Js sms, därav den snabba tummen upp i retur.
Man hoppas ju på det, för då har ju MH några normala känslor i kroppen i alla fall. Jag kan inte ens föreställa mig känslan av att sitta ensam i en lägenhet tillsammans med ett lik. Kusligt.
Citera
2023-03-28, 20:29
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Ingen oro. Hon har dödat Tove, gömt kroppen, eldat på kroppen 2 ggr. Det blir 18 år.
Citera
2023-03-28, 20:30
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
GW är en senil gammal gubbe, han vill bara ha publicitet.

Ja, prexix!

Gubbjäveln - som en gång var imponerande genial - har nu förvandlats till ett halvdement uppmärksamhetsluder! (TV-soffor, egna program, intervjuer, ja allt han kan komma över…)

Han säger precis va fan som helst för att hamna i fokus. Typ ”Tove blev inte strypt, jag förstår inte hur åklagaren tänker” (FÖ så är GW varken jurist eller rättsläkare av vad jag har förstått.)

Sen är väl GW sur på Rullman eftersom han lyfte bort ”Finnen” som utredningsledare, efter att GWs försök att få ”Finnen” att läcka medelst jaktresa, gåslever och fina viner avslöjats.

Minns bara hur GW gapade och skrek när han blev tagen med byxorna nere.
Senast redigerad av Alonen 2023-03-28 kl. 20:43.
Citera
2023-03-28, 20:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Äntligen en riktigt bra analys av Maja i denna tråd. Djupgående och inte lika schablonmässigt nedvärderande som många andra. Tack!

Till alla er som inte klarar av att ha två tankar i huvudet samtidigt. Detta inlägg är inget försvar av Maja utan en förklaring till hennes beteende. Maja ska ha sitt straff men vi bör ändå försöka förstå varför Maja agerat som hon gjort.

Maja har ADD. Analysen gäller inte.
Citera
2023-03-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Håller verkligen med. Även om JJ blir fälld i TR tror jag horan får dråp/vållande i hovrätten. Då är hon ute om 3-4 år. Fruktansvärt.

Hoppas fan mordåtalet håller i hovrätten med då lär häxan åtminstone få skaka galler i 10-12 år.

Ja den tanken är riktigt skrämmande. Hon ska inte lyckas komma undan en gång till. Så uppenbart hat hon haft mot Tove, och så nöjd hon verkade vara efteråt.
Citera
2023-03-28, 20:33
Medlem
Citat:
Jag är inte orolig. Jag tror hon kommer få livstid. Fäller hon så hon slår huvudet. Sätter sig på hon henne. Så hon redan där får svårt att andas Två mot en. Ignorerar knackningar. Och trycker tummarna mot hennes hals till hon börjar hosta. Tittar på henne när sista livet rinner ur henne istället för att försöka hjälpa. Jag är lugn med att det blir mord. Men jag kan ha fel. Men jag tycker bevisningen är stark. Och JJ själv har gett mycket gratis med sin berättelse.
Citera
2023-03-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ingen oro. Hon har dödat Tove, gömt kroppen, eldat på kroppen 2 ggr. Det blir 18 år.

Hoppas så att du har rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in