2023-03-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Tycker det är anmärkningsvärt att mördaren som har hanterat liket inte får frågor varför gylfen är neddragen och BH och tröja uppdragna???

Ser tyvärr en stor sannolikhet att mördaren våldfört sig sexuellt på offrets kropp.
Jag tror att det kan vara så att Tove blev på hoppad när hon var på toa. Kanske för att behövde kissa och mådde illa. Enligt obduktionen var hon ändå gode berusad. Köper inte riktigt rundvandringen. Sen kanman ha gylfen öppen om det känns för snävt och spänt kring magen. Jag måste öppna min ibland av den anledningen och dra över tröjan så det inte syns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon med namnet Benny var vittne till den händelsen enligt denna tråd.
Och Benny såg ingenting. Men om hennes nya ragg satt vid bordet borde ju han ha sett något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
tack! nu fick jag veta mer detaljer. SVT skrev lite . Aftonbladet mer. Men lite mer detaljer i tv4 ser jag. Måste följa dom också

Ja, J*ohan H*åkansson på TV4:s rapportering skriver väldigt snabbt och mer utförligt än t ex Svt Jönköping, följer bägge.
Citera
2023-03-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Varför ska det daltas med henne ? Hon vågar nog frångå det mesta vad det verkar.
Handlar inte om att dalta, utan att få fram sanningen.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nu frågar Adam Rullman om en så kallad hatlåt som 20-åringen skrivit om Tove bland annat.
– Det var lite kul, det rimmade och så där, jag skrev ihop det på några minuter. Det var inte mer än så helt enkelt, säger hon.

Sa hon inte tidigare hon och MH skrev den tillsammans? Hon kanske glömde bort den detaljen.

Hon sa väl t.o.m. i något förhör att det kunde vara någon annan som skrivit det.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
SR:

"20-åringen gråter mer nu igen när hon berättar hur hon eldade på kroppen."

Jag kan inte låta bli att tänka att JJ varje gång hon gråtet, tänker på att hon kommer att få sitta i finkan hela livet. Därför kan hon frammana tårar.

Ser det äkta ut?
Citera
2023-03-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, J*ohan H*åkansson på TV4:s rapportering skriver väldigt snabbt och mer utförligt än t ex Svt Jönköping, följer bägge.
👏🏻
Citera
2023-03-29, 10:52
Medlem
Nu tar Clea Sangborn upp googlingar som 20-åringen gjort, som "bränna inne" och liknande att göra.
– Jag googlar mycket som har med böckerna att göra, som Fjällbackaserien. När jag googlade det hade jag just läst en bok, och jag har googlat det i samband med det.
Hon säger att hon gör mycket research om böcker hon vill läsa också.

Detta har JJ och hennes advokat kommit på i efterhand. Vilket jävla skämt! Varför skulle inte JJ nämna en sådan sak under förhöret då?
Citera
Medlem
Tove hade sagt till vakten att J började. Det tror jag på. Att J knuffade till Tove som då sa nått otrevligt, för Tove är inte nån som inte står på sig, och då slog J Tove och hade sen som ursäkt för mordet klar. Hon hade blivit kränkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ verkar vara en farlig, renodlad psykopat, hon verkar också lida av allvarliga vanföreställningar, eller är hennes sinnessjuka duperande medvetet och utstuderat... Kanske en kombination.

Eller har hon lärt sig att komma undan med lögner under hela sin uppväxt och aldrig behövt ta några konsekvenser av det. När man sen är vuxen får man ibland lära sig den hårda vägen.
Citera
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SR:

"20-åringen gråter mer nu igen när hon berättar hur hon eldade på kroppen."

Jag kan inte låta bli att tänka att JJ varje gång hon gråtet, tänker på att hon kommer att få sitta i finkan hela livet. Därför kan hon frammana tårar.

Ser det äkta ut?

Precis min spaning. Hon gråter inte för Tove, utan för sin egen situation. Det är så psykopater fungerar. Det är bara de själva som är i centrum, och till vilka känslorna går att koppla.

/AI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untrust-us
Btw enligt vetlandaposten:

Det är fortfarande paus, men jag kan passa på att berätta att de tillsägelser som rådman Erik Handmark framförde i förhandlingens början var riktade mot tv-profilen och kriminologen Leif GW Persson. Hans mobil ringde, han kommenterade oavbrutet och gick in och ut genom salen, vilket rådmannen menade handlar om misskötsel.

Kanske dags för någon att riva hans VIP-kort nu.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är ju överhuvudtaget konstigt att de får lyssna på varandras förhör.
Då kunde de ju lika gärna fått sitta i samma cell.

Men de måste ju ges möjlighet att kunna bemöta den andres påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in