2023-03-29, 10:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Tror hon speglar sig själv , det var hon som lät förvånansvärt snäll och lugn .
Därför TT ens kom på tanken att följa med .
Har de pratat med den polisen o vakten ? Hade hon anmält T ? Misshandeln när T slog som en galning . Och ingen har sett trots massa folk runtomkring.

Ja, klokt reflekterat om speglingen. JJ verkar ofta lägga sina egna känslor och egenskaper på andra, särskilt de hon ogillar.

JJ har pratat med vakt/polis. Däremot vet jag inte om det finns någon som bevittnat Toves sk misshandel mer än tjejrna? Jag har dock inte läst de vittnesmålen från Nöjet.
Citera
2023-03-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Iskallt hur J fällde Tove. Benet bakom hennes ben och arm bakom axlarna. Stora J ser till att Tove faller handlöst i golvet. Hon minns väldigt tydligt hur hon gjorde, hade hon förberett sig på hur hon skulle göra? Gått i brottning eller ,"självförsvarskurs"? Sitter nu där i rosa kofta och gråter när hon är stor som en man och kallblodigt mördat Tove för att försvara sitt ego. Att försvara sitt ego mot att vännerna försvinner är inte självförsvar.

Är det inte lite märkligt att hon valde en rosa tröja idag likt hon hade en rosa tröja på Nöjet och säkert under mordet?
Citera
2023-03-29, 10:37
Medlem
Aftonbladet skrivet mycket mer än SVT 👍🏻
Citera
2023-03-29, 10:37
Medlem
Citat:
Eller att T såg söt snäll och glad ut & Js nya ragg kanske råkade titta nån sec för länge .

Ja precis
..

Svartsjukan gick överstyr. Jävla monster!
Citera
2023-03-29, 10:38
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
J har satt på sig rosa idag.

Om mordet skedde i början så undrar man vad dunsar och sparkarna i badrummet kom ifrån.
Framförallt varför någon sparkade när grannen ringde på dörren? Då borde de velat ha det knäpptyst.

Rosa kläder; en signal till rätten att ”Rosa lagboken” ska tillämpas? Dvs lindrigaste påföljd för en stackars slagen och vanhedrad kvinna (slag som ingen har sett).
https://m.youtube.com/watch?v=k8DDSp1HhKI
https://m.youtube.com/watch?v=88w0FJpKtZg

Amber Heard ljög också friskt och framställde sig som offer, när det var solklart att hon var förövaren. Hon beskrev också ologisk information; gav Depp en slaktarkniv i present med texten ”till döden skiljer oss åt” (till mannen hon sa sig vara livrädd för) osv.

Att JJ av godhjärtadhet ville kremera Tove är ett, minst sagt, absurt uttalande. Tror hon verkligen att det ger henne godhetspoäng?
Senast redigerad av skoputs 2023-03-29 kl. 10:40.
Citera
2023-03-29, 10:39
Medlem
Citat:
Eller att T såg söt snäll och glad ut & Js nya ragg kanske råkade titta nån sec för länge .

Ja alltså JJ är både svartsjuk och tydlig revirmänniska så det kan vara precis vad som helst i Toves uppenbarelse som triggar och utmanar JJ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
/.../ Åklagaren frågar vad som händer med Tove när JJ och MH släppte tag om Tove, JJ säger att "Tove fortsätter att väsa och en detalj som jag minns är att tungan åker ut på något konstigt sätt, TT fortsätter väsa ett tag, sen blir det helt tyst".

JJ säger att hon och MH satt där flera minuter, hon gick och hämtade hushållspapper sen, för något var blött på golvet, JJ säger "Jag har tänkt på det sen tror att det var Toves urin."
/.../

Från TV4:s direktrapportering
tack! nu fick jag veta mer detaljer. SVT skrev lite . Aftonbladet mer. Men lite mer detaljer i tv4 ser jag. Måste följa dom också
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, klokt reflekterat om speglingen. JJ verkar ofta lägga sina egna känslor och egenskaper på andra, särskilt de hon ogillar.

JJ har pratat med vakt/polis. Däremot vet jag inte om det finns någon som bevittnat Toves sk misshandel mer än tjejrna? Jag har dock inte läst de vittnesmålen från Nöjet.

Någon med namnet Benny var vittne till den händelsen enligt denna tråd.
Citera
2023-03-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det finns faktiskt grader av jävlighet i mord, någon kanske är psykiskt sjuk annan drogpåverkad ännu någon hamnar i ett fyllebråk som urartar, t.o.m. dom som blivit kränkta mobbade och som topplocket går på, kan man förstå på något sätt, kvinnor som blivit slagna misshandlade sett sina barn bli slagna av fäder som får nog, det finns oändliga varianter men Johanna, planerar och drömmer om att ta ihjäl Tove systematiskt försöker hon gång på gång och när hon lyckas blir hon euforisk, hon ska inte vara ute i samhället på ett riktigt långt tag.

Problemet är att ord står mot ord. Och varken JJ eller MH är särskilt trovärdiga. Jag tror inte ens att det är nackdel att de har olika versioner. Ska bli intressant att höra vad MH har att säga i eftermiddag. Av det jag hört av JJ idag så låter det lite inövat. Köper man Rullmans version rakt av så ska det vara livstid på JJ.
Citera
2023-03-29, 10:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Grannen sa väl dessutom att JJ sa att hennes mamma skulle köra henne dit

Stämmer.
Nu har jag visserligen inte läst JJs sista förhör.
Citera
2023-03-29, 10:41
Medlem
Tycker att det är fel att inte MH får vittna utan J närvarande. Det kanske skulle få MH att öppna upp. Sannolikt har de båda en överenskommelse om vad de skulle säga hände den där natten T dog. Inte svårt att tänka sig att MH inte vågar frångå den överenskommelsen helt när J är närvarande, även om MH gett en annan version av händelsen i tidigare förhör.
Citera
2023-03-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja precis. JJ har planerat det här mordet en tid.

Det är inte uteslutit att JJ efter mordet våldföre sig sexuellt på mordoffrets kropp.

TTs gylf var nerdragen, hennes BH var uppdragen, likaså tröjan.......

TT har vid flera tillfällen kollat på en våldsam porrfilm där en kvinna mycket lik TT skryps under sexakten.
tror kläderna kommer i olag när man släpas genom en snårig skog. Men du kan ju ha rätt,hoppas dock inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in