2023-03-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har läst hela helgen och har inte heller klart för mig vad som sker just där.

Är hon kissnödig är det de som driver upp henne till lägenheten?

Tar dom ”polisgrepp” och manar upp henne (människorov)

Gömmer hon sig på toaletten och dom öppnar utifrån (vilken idiot som helst vet att man vrider om klykan i mitten med kniv eller mejsel och öppnar utifrån)

Kissar hon på sig av strypningen eller låser domupp utifrån och överrumplar henne med byxorna nere när hon ska just kissa?

Osannolikt att dom tre ska titta på hennes toa?!

Håller med. Extremt osannolikt att de skulle gå IN i badrummet under ”rundturen”, om den ens ägde rum… Vi alla här har väl gått husesyn i oräkneliga lägenheter, inte tusan går man in i ett badrum om det inte är något väldigt extraordinärt? Man tittar bara som hastigast kanske, toaletten är ju det minst intressanta.

Nej, det är mycket som inte stämmer med berättelsen. Har också svårt att se att Tove från ”god stämning” helt plötsligt skulle bli arg igen och gå in i JJ medvetet. Och att det skulle eskalera så snabbt efter det. Men vem vet.
Citera
2023-03-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Utan sympati för JJ men:
Tror JJ ger fragment av sanningen från lägenheten. Triggern blir när TT säger "Ja, här finns inte mycket att se". Klassiskt TT, att burdust men kanske inte illa menat fälla en sådan kommentar. Allt hat kokar upp till ytan igen. "Johanna, hur känns d o va världens sämsta person". Inte ens väktarna eller poliserna bryr sig nämnvärt. Det är tillräckligt för att få JJ att känna sig förminskad. TT vill gå ut ur toaletten, men JJ står ivägen och helt plötsligt smäller det till. TT kämpar emot istället för att ge sig.

TT har hånfult? avslöjat JJ's otrohet mot HK inför gänget. TT har klätt av sig och sovit hos en E, som JJ vart intresserad av. MT har "hållt" på med en JI som JJ vart intresserad av. Sedan har hela gänget tagit avstånd från JJ.

Så det är klart att TT och MT varit kärleks- och kompisrivaler inte bara en gång utan många gånger till JJ. Där i ligger väl motivet?

Ja det motivet har även jag kommit fram till.

Läser man ihop vad många av vittnen säger finns det en återkommande händelse som triggar. Det är sanningsleken hos Otilia (tror jag det var) där Tove ganska plumpt avslöjar JJs otrohet rakt ut inför alla. Det blev en riktig dräpare för JJ som hon aldrig skulle glömma.

Sen som du säger har både TT och MT rivaliserat med killar JJ var intresserad av och det hela snurrade på.

JJ har även en känslosfär med extrema toppar som ofta triggar hennes kolossala hämndbegär.
Citera
2023-03-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Lagt många timmar på fupen o det tar på krafterna. J kommer dömas till livstid med mina ögon sett....Givetvis skyldig till "mordbränderna" tidigare....hon är mkt sjuk. Maja känns lågbegåvad men är hon skyldig till T's död. Troligen..om jag fattat det rätt så har man kunnat se att hon rört på sig i lägenheten den tiden då brottet utförts då hon påstod att hon sov. Att J ska ha kunnat strypa T ensam utan att ha skador i ansikte, hår borttaget känns osannolikt om nu inte T var medvetslös(skadan i bakhuvudet). Om nu T var avsvimmad så är det ju verkligen ett mord, att strypa en medvetslös människa till döds liksom. Jag tror på J's historia här, att M hållt fast armarna o att det skedde i samförstånd, därav tre dunsar....först en dubbelduns då T o J går ner i golvet....den tredje då M ansluter. I fupen framgår ju att J till 100 procent är skyldig till "mordbränderna" o det sjuka är ju att M vetat om att de skulle utföras( ändå inte larmat). ...bara mina tankar
Ja fup suger
Jag har bara kommit till förhöret med J pappa som blir kvällsläsning
Jag tror också än så länge att M är skyldig till mord och hon har inte heller gjort någonting som visar att hon har något samvete
Men enl Silbersky så tror han inte att Maja medverkat till mord
Senast redigerad av Anedin 2023-03-19 kl. 20:33.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon var full

Ok, det har skrivits i tråden att hon var rel. opåverkad eller rent av nykter men det kanske inte stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Många frågor som man önskar att man hade svaren på.

Helt klart är i a f att JJ och MH skyddade varandra och ställde upp för varandra i ur och skur.

Hoppas tingsrätten trycker på hennes knappar så hon går igång ordentligt och gör bort sig.
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Då kommer åklagaren lägga upp sina argument sen om han frågar dom och inte får svar kommer han troligen läsa upp ur deras tidigare förhör.

Ok, tack för info. Då tas det ändå med. Systemet verkar ändå uppbyggt mer till de misstänktas än till målsägandes fördel. Allt hänger på åklagaren, men det finns ju sopiga sådana.

Det är mycket prat i tråden om att MH troligen kommer undan lindrigare än JJ, eftersom Rullman inte kan bevisa att de var två aktiva under själva mordet. Vad tror ni som läst FUPen han har för bevisning som är så stark att den räcker hela vägen?
Citera
2023-03-19, 20:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Varför skulle JJ gå ut och flytta cykeln om TT levde när hon gick? Och ta med sig hennes mobil?

Hon levde inte när hon gick.
...eller
Hon gick inte för hon var död
Citera
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Får rätten ej läsa FUPen även om de vill? Verkar helt galet i så fall.

Det bygger på omedelbarhetsprincipen (https://www.aklagare.se/ordlista/o/omedelbarhetsprincipen/) d.v.s. domstolen ska endast döma på det som uppkommer under huvudförhandlingen. Dock håller det till dels på att luckras upp lite, där det öppnas upp för att kunna hänvisa till tidigare förhör kontra det som sägs under huvudförhandlingen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har läst hela helgen och har inte heller klart för mig vad som sker just där.

Är hon kissnödig är det de som driver upp henne till lägenheten?

Tar dom ”polisgrepp” och manar upp henne (människorov)

Gömmer hon sig på toaletten och dom öppnar utifrån (vilken idiot som helst vet att man vrider om klykan i mitten med kniv eller mejsel och öppnar utifrån)

Kissar hon på sig av strypningen eller låser domupp utifrån och överrumplar henne med byxorna nere när hon ska just kissa?

Osannolikt att dom tre ska titta på hennes toa?!

Ja, om vi börjar med anledningen till att T följde med så finns där ingen rimlig förklaring som framkommit i förhör. Många kompisar har vittnat om att hon blev emotionell när hon drack, så det kan ju vara så att hon faktiskt ville lösa den här konflikten.

Jag försöker förstå vad som var den utlösande faktorn till mordet. Visst, J (och M) kan ha bestämt sig redan innan dom kom till lägenheten för att mörda henne. Men varför vänta 45 min iså fall? Kanske väntade dom på att hon skulle gå på toa? Toaletten har inga fönster och har en dörr som kan stängas, så detta ansåg dom väl vara bästa platsen.

Dom kanske överrumplar henne som du skriver precis när hon ska kissa. Därför hennes byxor inte var knäppta. J och M s strumpor blev ju blöta, vilket troligen är från T när hon tömmer blåsan.
Citera
2023-03-19, 20:33
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Inga avvärjningsskador alls. Står även att det inte går att utesluta att hon blev dåsig när hon slog i huvudet, det kan ju vara det som gör att hon inte riktigt orkade med kampen.
Blir man fasthållen är det svårt att värja sig. Jag tror dom var två hela tiden och inte en chans att JJ ensam gick och visade runt lägenheten. Väldigt många som försvarar och tror att negern är så oskyldig. Om hon inte är utvecklingstörd totalt så skulle hon lyft luren och ringt polisen. Hoppas dom får livstid båda två.
Citera
2023-03-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ verkar ha funnit en sexuell njutning i att ha ihjäl sin ärkerival genom strypning.

TT är lik tjejen i sexfilmen......

Tror inte det har gett henne sexuell njutning.

Utan det är ännu bara en otippad och sjuk aktivitet efter att ha mördat en människa. Precis som att hon åkte och handla mat på McD, skickade selfies till M och allt övrigt.
Citera
2023-03-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Fanns inget DNA från T på toalettstolen. Men vid avloppsbrunnen och den där lösa duschslangen/röret fanns hennes DNA.
Kan J städat bort DNA fr toan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in