Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
"Först visade jag henne runt lite, och först går vi till badrummet och skulle visa upp det. Jag var ganska stolt över det, för det var nyrenoverat." 20-åringen snörvlar.
"Här var ju inte så mycket att se", säger Tove, enligt 20-åringen. "Sedan skulle Tove gå ut, och då blir det som att hon knuffar in mig i väggen." (Suckar djupt) "Och då fäller jag Tove till golvet och då så sparkar Tove mot mig. Då sätter jag mig på Tove, grensle." (Paus, djup suck).
JJ fortsätter alltså med teorin om att Tove blev mördat direkt vid ankomsten till lägenheten. OM detta skulle stämma (tveksamt) så förstår jag inte vad dunsarna runt kl 02.30 skulle vara såvida det inte var försök till att lyfta upp Toves lealösa kropp som sedan slår i golvet när de/hon tappar greppet?
Detta stämmer föga med det som framkommit.
JJ är väldigt utstuderad i sin personlighet och har säkert invaggat TT i lugn innan hon skred till verket.
Jag kan istället se att TT vill gå på toa strax innan hon ska lämna och bege sig hemåt och blir då överfallen med ett slag i bakhuvudet när hon är på väg in på toan.
Det stämmer både i tiden med dunsarna som grannarna hör och med att det är väldigt blött på golvet. TTs blåsa töms på urin när hon dör.
Hoppas de klämmer åt JJ ordentligt och att M vågar sjunga ut.