2023-03-29, 09:39
Medlem
Om som JJ beskriver, att hon släppte greppet om halsen och Tove hostade innan hon dog, borde hon inte då också beskriva att rikligt med maginnehåll hostades upp? Eftersom att luftvägar hade riktigt med maginnehåll. Jag tror att JJ höll strypgrepp och stoppade maginnehållet och luften helt och hållet under en längre period (tills Tove avlider)
Citera
2023-03-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
"Först visade jag henne runt lite, och först går vi till badrummet och skulle visa upp det. Jag var ganska stolt över det, för det var nyrenoverat." 20-åringen snörvlar.

"Här var ju inte så mycket att se", säger Tove, enligt 20-åringen. "Sedan skulle Tove gå ut, och då blir det som att hon knuffar in mig i väggen." (Suckar djupt) "Och då fäller jag Tove till golvet och då så sparkar Tove mot mig. Då sätter jag mig på Tove, grensle." (Paus, djup suck).

JJ fortsätter alltså med teorin om att Tove blev mördat direkt vid ankomsten till lägenheten. OM detta skulle stämma (tveksamt) så förstår jag inte vad dunsarna runt kl 02.30 skulle vara såvida det inte var försök till att lyfta upp Toves lealösa kropp som sedan slår i golvet när de/hon tappar greppet?

Detta stämmer föga med det som framkommit.
JJ är väldigt utstuderad i sin personlighet och har säkert invaggat TT i lugn innan hon skred till verket.

Jag kan istället se att TT vill gå på toa strax innan hon ska lämna och bege sig hemåt och blir då överfallen med ett slag i bakhuvudet när hon är på väg in på toan.

Det stämmer både i tiden med dunsarna som grannarna hör och med att det är väldigt blött på golvet. TTs blåsa töms på urin när hon dör.

Hoppas de klämmer åt JJ ordentligt och att M vågar sjunga ut.
Citera
2023-03-29, 09:42
Medlem
Så tanken på att larma formade sig riktigt aldrig, men tankarna på att få bort Tove på annat sätt hade hon inga problem med att forma. Intressant.
Citera
2023-03-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerpesSurvivor
Om som JJ beskriver, att hon släppte greppet om halsen och Tove hostade innan hon dog, borde hon inte då också beskriva att rikligt med maginnehåll hostades upp? Eftersom att luftvägar hade riktigt med maginnehåll. Jag tror att JJ höll strypgrepp och stoppade maginnehållet och luften helt och hållet under en längre period (tills Tove avlider)

JJ gick all in för att mörda TT, det är alldeles uppenbart och fastställt utom rimligt tvivel.

JJ kommer mörda igen om hon får chansen, att dalta såhär med en psykopat till mördare är fan helt otroligt.... enbart för att hon är kvinna.

Alla psykopater är också mytomaner, utgå från att allt JJ säger är förvridit eller en direkt lögn!
Citera
2023-03-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
”Hon har svårt att berätta nu. Hyperventilerar och har svårt att komma vidare med sin historia”.

JJ har redan det jobbigt, blir en tuff dag för henne.

Hon är en skådespelerska och lögnare. Make no misstake.
Citera
2023-03-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja, enligt JJ.

Ja det är ju JJ som hörs, snurrade till det lite, fick för mig att MH enligt JJ anslutit toarummet aningen senare, när JJ och T redan hade börjat bråka.
Citera
2023-03-29, 09:44
Medlem
J har satt på sig rosa idag.

Om mordet skedde i början så undrar man vad dunsar och sparkarna i badrummet kom ifrån.
Framförallt varför någon sparkade när grannen ringde på dörren? Då borde de velat ha det knäpptyst.
Citera
2023-03-29, 09:45
Medlem
Har någon sida uppdaterat något om hur M har sett ut när J sitter och berättar om att M tagit tag i Ts armar och hållit fast ?
Citera
2023-03-29, 09:46
Medlem
Finns det inte någon form av typ livesändning från rättegången?
Citera
2023-03-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Om det nu skulle gått till så som 20-åringen påstår, så ringer normala människor ambulans och definitivt tar dom inte med kroppen ut i skogen och tänder eld på den.
Deras trovärdighet är lika med noll.

Exakt, märkte hon att T höll på att krävas av sina egna spyor ringer man ambulans, man kör inte ut med kroppen i skogen och tänder eld på den….hennes Google-sökningar att mörda någon diskret osv talar inte heller för att det är en olycka direkt..
Citera
2023-03-29, 09:48
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Har någon sida uppdaterat något om hur M har sett ut när J sitter och berättar om att M tagit tag i Ts armar och hållit fast ?

Hon sitter lugnt och lutar huvudet i ena handen (Expr o SVT).
Citera
2023-03-29, 09:48
Medlem
Tycker det är konstigt att åklagaren inte frågar om det blöta på golvet. Tack och lov att JJ iaf fortsätter och berättar det hon gjort. Önskar MH också kommer göra det! För toves skull.Så vi kommer så nära sanningen det går. Jag tror det kan ha gått till till som det JJ säger om nöjet. Men något mer än bara la sig ner gjorde nog jj mot Tove med tanke på sms Tove skickar till pojkvännen om att JJ slagit henne. Andra vittnen under polisförhör minns inte fick vem. Att tt kunde bli lite bråkig och känslig på fyllan. Det var väl till och med någon som vittnade om att hon vevat mot din pojkvännen någon gång.
Senast redigerad av FMR 2023-03-29 kl. 09:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in