2023-03-29, 10:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varför citera mig? Jag skrev om kommentarer från allmänheten under SR-sändningen.

En som undrade om tjejerna var sminkade och en om GW Persson var där.

Kommenterade dig bara för du brukar ge kloka svar ..det var inget annat menat
Citera
2023-03-29, 10:20
Medlem
Det är nästan 4 tusen sidor att gå igenom. Skulle någon kunna posta bilderna på hur de misstänkta ser ut? Jag har inte sociala medier som Facebook eller Instagram så om det går att posta direkt här?

Uppskattas!
Citera
2023-03-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det du berättar innefattar att 18-åringen varit med i badrummet när det utspelar sig, att hon hållit fast i Toves armar när du tar det här greppet. Vi vet inte vad 18-åringen ska säga idag, men vi vet vad hon sagt tidigare, att hon inte varit med. Vad säger du om det?
– Hon vill lägga skulden på mig för att helt enkelt komma undan själv, säger 20-åringen.

(Från Aftonbladet)

Jag vill veta hur MH reagerade på detta!

Hon vill komma undan, ja det borde Hon i jämförelse.. herregud ingen går på det där

När förväntas MH höras?
Citera
2023-03-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
ja hon har ju googlat att bränna upp=tar bort DNA. Sen är det ju svårare obducera också så man kan se hur personen dött.

Ja precis. JJ har planerat det här mordet en tid.

Det är inte uteslutit att JJ efter mordet våldföre sig sexuellt på mordoffrets kropp.

TTs gylf var nerdragen, hennes BH var uppdragen, likaså tröjan.......

TT har vid flera tillfällen kollat på en våldsam porrfilm där en kvinna mycket lik TT skryps under sexakten.
Citera
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hon har väl inte sagt något om att hon inte kan klockan ?

Hennes mamma säger att hon inte kan klockan !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zubbshurdan
Det är nästan 4 tusen sidor att gå igenom. Skulle någon kunna posta bilderna på hur de misstänkta ser ut? Jag har inte sociala medier som Facebook eller Instagram så om det går att posta direkt här?

Uppskattas!

Gräsrotsrörelserna Friaa tider och dylika postade mugshotsen häromdagen, prova med att googla på några av de sajterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zubbshurdan

Uppskattas!

gå till sida 1 i sammanfattningen
Citera
2023-03-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket tårar och snyftningar från JJ när hon berättar de kritiska punkterna.

Hur äkta verkar de?

Samtidigt säger hon saker som kan lägga sordin på detta, såsom:

SRs direktrapportering:
"Sedan kommer Tove ut. "Jag frågade Tove om hon ville reda upp det här bråket och hon var förvånansvärt tillmötesgående och lät lugn och snäll på rösten, så de här tankarna på att slå henne, de tänkte jag inte helt enkelt, de tankarna försvann.""
Skuldbeläggande av Tove, tror jag kan vara svårt att använda som knep, då hon strax innan berättar att Tove från "ingenstans kommer fram och säger "hur känns det att vara den sämsta människan på jorden" ungefär.

Det kommer också att slå tillbaka på henne, eftersom det kommer att komma fram annat obehagligt om JJ.
"20-åringen får svårt att prata. "Hon får till någon spark i väggen, så vi ändrar lite position. Då säger hon "vad fan håller ni på med" och så tar hon sina händer om min hals, då" och då säger jag "vad fan håller du på med själv" och sätter mina händer om Toves hals och trycker till."!
"20-åringen börjar snyfta och andas häftigt när hon berättar om hur Tove dog i badrummet."
"Åklagaren frågar om hon funderade på att larma.
"Det tog aldrig riktigt form. Polisen hade ju inte lyssnat på mig tidigare på kvällen, så den tanken föll... Föll helt enkelt bort."
"Ambulans?"
"Det dök också upp, just att ringa 112, men det blev inte att vi gjorde det.
""
JJ fattar inte att den här offerkofta mentaliteten inte funkar, utan tvärtom; det lyser igenom hur arg hon egentligen är, att hon har motiv eftersom hon ens tänker på att slå tillbaka (hämnas) och att ingen lyssnade på henne.

Inte heller sannolikt att man inte larmar när någon dör av "misstag", för att vakterna/polisen inte lyssnat på en så obetydelsefull händelse som ett mindre tjafs utan skador.

Jag tror tvärtom; JJs snyftande och hennes skuldbeläggande av Tove slår tillbaka då det verkar stört hur hon tänker.

Tror hon speglar sig själv , det var hon som lät förvånansvärt snäll och lugn .
Därför TT ens kom på tanken att följa med .
Har de pratat med den polisen o vakten ? Hade hon anmält T ? Misshandeln när T slog som en galning . Och ingen har sett trots massa folk runtomkring.
Citera
2023-03-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tror det finns en betydande misshandel innan hon avlider ?

För hon vittnar ju om att de relativt omgående hamnar i badrummet där hon fäller henne ? De kom till lyan ca 01.50 ...T avled 02.30 !

Vad fan höll de på med de resterande 30 min ?

Kan tänka att JJ från början har fört något samtal i stil med ”förhör” och ”uppläxning” i respekt.

När hon kamma noll rann nog bägaren över för henne.
Citera
2023-03-29, 10:26
Medlem
Bra flyt i rapportering (Vetlanda posten).
Citera
2023-03-29, 10:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
”Hon har svårt att berätta nu. Hyperventilerar och har svårt att komma vidare med sin historia”.

JJ har redan det jobbigt, blir en tuff dag för henne.
Hon går dock snabbt övervtill att bli samlad igen...psykopatvarning. hon har blivit tillsagd var hon bör visa sig sårbar..min gissning
Citera
2023-03-29, 10:27
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det är så tydligt
Så typiskt narcissistiskt/psykopatiskt
Funderar på om åklagare domare m. fl kan läsa av sånt
Att kunna läsa av sådant är en sak men det som ska dömas efter är fakta och utsaga, inte tolkningar man gör av en personlighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in