2023-03-28, 16:52
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De skall väl förhöras om mordbranden....kanske.
Vilken av dom tre tror du att det handlar om isåfall?
Citera
2023-03-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag kan inte låta bli att skratta. Vad fan spelar det för roll om det nu skulle finnas en film och att den är skickat? VAD har det för relevans i sammanhanget där JJ är en slug mördare som googlat sjuka saker innan och försökt med mordbränder? Skulle det vara något argument för att förmildra straffet efter hon har mördat Tove? Att ta upp att hon visst det har skickat en film, målar ju knappast JJ som en bra och ärlig person. Snarare känns det som JJ smyger omkring och filmar och fotar andra människor på fyllan (utan deras vetskap) för att försöka förstöra deras relationer med sina pojkvänner. Precis som vittnen beskriver henne under FUP.

Måste väl ändå varit JJ som bett Clea dra upp det? Kan inte se en vuxen kvinna skulle på fullt allvar se det som ett bra motargument i en rättegång om ett mord. När My har berättat om JJ har JJ kokat inombords och argt kladdat ned i sitt anteckningsblock ”Hon ljuger!! Det fanns visst det en film!! Du MÅSTE säga ifrån Clea!”. Endast JJ skulle lägga fokus på en sådan bagatell i sammanhanget.

Tack för uppdateringen!

Jag vet att många ser på MH på samma sätt som du beskriver, att hon på något sätt skulle vara rätt så smart och slug, lyckas lura in folk till att se henne som ett offer som inte kunde ta sig ur. Men jag tycker inte alls hon känns sådär smart och ”sneaky”. Anledningen till att JJ har ett sämre utgångsläge beror helt och hållet på JJ själv, jag tror hon har någon form av störd personlighet (psykopatiska drag), vilket inte MH har. JJ har något väldigt mörkt inombords, mordbränder, skrik, ilska, bråk, avundsjuka och svartsjuka verkar vara en del av vem hon är.
Jag är övertygad om att JJ förr eller senare hade lyckats få en annan person till att hjälpa till med något liknande dåd. Kanske till och med exet som sa han visste saker hon gjorde var fel men han var så kär i henne så han var lite ”blind”. Han körde henne när hon skulle spraymåla en tjejs bil. Han visste om hon hade försökt bränna inne folk. Kanske han hade kunnat haft oturen att stå mitt i en jävla sopa JJ har skapat.
Och med MH tror jag det var ännu lättare för JJ har 100% ljugat i henne massa saker om hur rättsväsendet fungerar, hur samhället funkar osv, så MH har följt hennes råd för att slippa undan straff.

Håller dock med om att hon tänker främst på sig själv nu och säkert skäms också för att erkänna hon var med och hjälpte JJ med mordet. Därför berättar hon inte sanningen och lät bli att berätta var kroppen fanns i flera, flera veckor. Hon skiter nog även i JJ nu och ”vänskapen” efter att flera personer som förhörsledare, cellkamraten och antagligen advokaten, har fått henne att inse JJ är en sjuk människa och hon inte borde skydda henne utan sätta sig själv först.

Jag tror hon kommer ha noll engagemang. Alla som tror hon kommer sitta och ljuga högt och öppet och hålla försvarstal (vilket JJ kommer göra), tror jag kommer bli lite besvikna imorgon. Jag kan såklart ha fel, men ser framför mig hur hon bara kommer sitta ihopkrupet i vittnesstolen, luvan upp över håret om hon får det och svara extremt kort på alla frågor ”Ja. Nej. Jag vet inte.”(”Jag sov.”) Eller så får vi ett erkännandet i samband med hon gråter hysteriskt, för hon inte klarar av att hålla det inombords längre.
Den tjejen mår inte psykiskt bra alls. Hade hon kunnat hade hon väl tagit livet av sig där på plats för att slippa vittna.

Håller väldigt mycket med notknapparens analys om MH, även andra här har varit inne på liknande. Det blir för långt om jag ska citera alla (detta inlägg är redan 5 km långt).

Ps. Hittar inte inlägget av Putte123 (hoppas jag skrev rätt användarnamn), ville citera dig. Tack för uppdateringen och intressanta saker från salen. Jaså, var föräldrarna där? Säker på det inte var någon annan? Trodde inte MHs och JJs föräldrar skulle vilja sitta i rättssalen längst fram.

Jag instämmer i allt du skriver.
Jag svarade Putte223 igår med att beskriva kort bara hur MHs föräldrar ser ut. För att se om de var de som var där. Men ej fått återkoppling än. (Jag gissar dock att i alla fall pappan kommer i morgon.)
Citera
2023-03-28, 16:55
Medlem
ziracorns avatar
Är det Johanna/Maya - förhör imorgon onsdag?

Torsdag är väl planerat för slutplädering från åklagre/advokater?

ps I såna fall, kommer Johanna knipa käft, eller vad tror ni? Maya kommer nog mest sova. ds
Senast redigerad av ziracorn 2023-03-28 kl. 16:58.
Citera
2023-03-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Var kan man ta del av det? Mig veterligt har rättsmedicinsk läkare sagt att hon inte varit medvetslös.
Så länka gärna in det.
Det står i FUP, i hennes utlåtande om skadan i huvudet.
Som sagt, jag undrar om det håller men med tanke på begynnande syrebrist i hjärnan osv så måste det ses pga strypgrepp även om rättsläkaren också säger kvävning som orsak, dock inte kvävning till följd av magsäcks innehåll, det är väl den frågan som kommer vändas o vridas på från Sangborn till Rättsläkaren på torsdag. Typ ” du säger att det fanns rikliga mängder magsäcksinnehåll i luftvägarna ” ” ja” och då skulle hon kunnat kvävts av det?” Om hennes medvetande var påverkat” osv osv…. Dock har jag inte sett något om en påvisad hjärnskakning fr rättsläkaren som är en sak som skulle vara en anledning enligt Clea att TT kräks, har någon läst om hjärnskakning?
Citera
2023-03-28, 17:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vilken av dom tre tror du att det handlar om isåfall?

Tre?

MH angav ju JJ för branden i sitt förhör.
Citera
2023-03-28, 17:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Känns som om M även borde åtalas för flera fall av skyddande av brottsling

Ja absolut, det tänkte jag också på när jag läste FUP.
Citera
2023-03-28, 17:04
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Det står i FUP, i hennes utlåtande om skadan i huvudet.
Som sagt, jag undrar om det håller men med tanke på begynnande syrebrist i hjärnan osv så måste det ses pga strypgrepp även om rättsläkaren också säger kvävning som orsak, dock inte kvävning till följd av magsäcks innehåll, det är väl den frågan som kommer vändas o vridas på från Sangborn till Rättsläkaren på torsdag. Typ ” du säger att det fanns rikliga mängder magsäcksinnehåll i luftvägarna ” ” ja” och då skulle hon kunnat kvävts av det?” Om hennes medvetande var påverkat” osv osv…. Dock har jag inte sett något om en påvisad hjärnskakning fr rättsläkaren som är en sak som skulle vara en anledning enligt Clea att TT kräks, har någon läst om hjärnskakning?

Finns ju uppgifter om att Johanna har sett på strypsex, oklart när - men det finns i FUP.
Såklart ännu mer besvärande för ärkehäxan...
Citera
2023-03-28, 17:05
Medlem
Vad tror ni alla tre gör de 30-40 min innan TT stryps?
Jag skrev ett inlägg jag inte fick något svar på tror jag om koordinaterna för tidsangivelserna när de kommer hem till JJs lgh ca 01.50…..
Vet polisen att koordinaterna är exakt i lägenheten och inte utanför? När jag kollar mina barn så visas de utanför hemmet på kartan ibland fast de är hemma.
Kan de stått utanför den tiden o försökt övertala TT att följa med upp? Kanske hon ändrade sig pga vad AW sagt innan när hon tänkte på det….?
Citera
2023-03-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Finns ju uppgifter om att Johanna har sett på strpsex, oklart när - men det finns i FUP.
Jag har inte sett det någonstans…
Vilken sida?
Citera
2023-03-28, 17:11
Medlem
Citat:
Åklagare Rullman hävdar mord ca 02.30.

Steg på MH 02.19 respektive 02.45 (reserverad mig för tid där, men ungefär så).

Normala toabesök (om man dessutom behöver HULKA).

Dessutom verkar hon vara en ganska trött individ. En sån som somnar av alkohol. Hade en sån flickvän i mina unga år. Efter 2 GT, sömn...

Inte alls omöjligt att MH talar sanning (med viss reservation).
Jag tror att vi kan utesluta det helt nu att M gick till badrum och kräktes
Hon har i förhör ändrat den storryn
Hon kräktes INTE den natten
Citera
Medlem
Citat:
Finns ju uppgifter om att Johanna har sett på strypsex, oklart när - men det finns i FUP.
Var det inte tre dagar innan ?
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Vad tror ni alla tre gör de 30-40 min innan TT stryps?
Jag skrev ett inlägg jag inte fick något svar på tror jag om koordinaterna för tidsangivelserna när de kommer hem till JJs lgh ca 01.50…..
Vet polisen att koordinaterna är exakt i lägenheten och inte utanför? När jag kollar mina barn så visas de utanför hemmet på kartan ibland fast de är hemma.
Kan de stått utanför den tiden o försökt övertala TT att följa med upp? Kanske hon ändrade sig pga vad AW sagt innan när hon tänkte på det….?

Johanna visar runt i lägenheten. Tove säger: "Här finns inte mkt att se".

Det är det vi vet.

Troligtvis tar dom en drink/Kaffe/saft i köket (JJ och Tove). Maya är vinglig, går och vilar.

Därefter är allt oklart.

Johanna dödar Tove - det är allt vi vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in