2023-03-27, 23:41
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Nu har båda åtalade dessutom bokat in nya polisförhör hos Polisen i Jönköping imorgon, så troligtvis kommer de att på något sätt ändra sina versioner inför rättegången på onsdag.
Säker källa.

Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Och om hon ”endast” velat misshandla Tove o sedan låta henne gå hem.
Hur skulle hon kommit undan det ?
För hennes plan verkar inte varit att misshandla Tove för att hon sedan skulle gå hem och sova och ringa polisen dagen efter o anmäla JJ för misshandel. Hur skulle det det ut i JJ:s värld tro

Precis!
Det är en viktig punkt du tar upp som jag inte har sett diskuterats tidigare.
För som du säger, om tanken "bara" var att misshandla så hade ju Tove helt säkert polisanmält det.
Citera
2023-03-27, 23:42
Medlem
Det kan vara så att eftersom JJ erkänner vad hon gjort och eftersom enligt henne är det en misshandel som gått fel så tycker hon inte det är så farligt att berätta att MH varit med. Det här med mord försöker hon distansera sej ifrån. MH har garanterat varit med
Citera
2023-03-27, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det kan låta som sparkar. Det var någon som skrev om det tidigare i tråden dag.
Inte om man står utanför lägenheten, alltså utanför en ytterdörr. Dessutom har JJ inte sagt något om dödsryckningar eller kramper. Hon har sagt att TTs tunga hängde ut på ett läskigt sätt. JJ måste i så fall ändra sitt vittnesmål i rätten jämfört med polisförhören och uppfinna kramper eller dödsryckningar som förorsakat sparkar i väggen.
Citera
2023-03-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ja fast rättsläkaren säger att hon kan ha varit påverkad i medvetandet....
Dock har ju Johanna sagt att Tove pratar efter ha slagit i huvudet så....

Var kan man ta del av det? Mig veterligt har rättsmedicinsk läkare sagt att hon inte varit medvetslös.
Så länka gärna in det.
Citera
2023-03-27, 23:48
Medlem
Nu har jag också svårt att tro att nya förhör ska hållas imorgon då förundersökningen som flera påpekat redan är avslutad och delgiven, åtal väckts samt rättegången inletts.

Men ponera att Majas önskemål om att få bli hörd utan Johanna närvarandes verkligen är för att hon är livrädd, för att J hotat henne till livet. Det tror jag de flesta av oss är villiga att tro om J.

Om Maja idag kom till insikten att hon verkligen vill berätta sanningen, men inte klarar av detta i Johannas närvaro, vad skulle hända om ett sådant konkret dödshot blev känt idag?

Även om det är ett separat brott (mordhot), känns det som att det skulle vara relevant att hålla förhör gällande saken innan denna rättegång är över, och skulle eventuellt även ge Maja rätt att slippa Johannas närvaro för att kunna prata fritt på onsdag.

Tillägger att jag inte tror på detta själv, men kan ändå se att man skulle kunna hålla förhör under pågående rättegång i ett sådant läge. Fast det då skulle öppnas en ny förundersökning gällande saken, eller?
Citera
2023-03-27, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Och om hon ”endast” velat misshandla Tove o sedan låta henne gå hem.
Hur skulle hon kommit undan det ?
För hennes plan verkar inte varit att misshandla Tove för att hon sedan skulle gå hem och sova och ringa polisen dagen efter o anmäla JJ för misshandel. Hur skulle det det ut i JJ:s värld tro
Det är en bra poäng. Tidigare har JJ gjort saker i smyg, och planlagt det så att hon inte skulle åka fast. Det är en avvikelse från hennes ”modus operandi” att ta hem TT för att misshandla henne öppet och sen åka dit för misshandel. Endera tänkte hon inte misshandla TT utan faktiskt prata ut, och så gick nåt snett, eller så planerade hon mord hela tiden.
Citera
2023-03-27, 23:52
Medlem
Kellywomans avatar
Kanske ointressant för många, och hoppas inte jag missat om någon frågat men var domaren man eller kvinna? Och vad har nämndemännen för kön?
Citera
2023-03-27, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Ka-Ba
Nu har jag också svårt att tro att nya förhör ska hållas imorgon då förundersökningen som flera påpekat redan är avslutad och delgiven, åtal väckts samt rättegången inletts.

Men ponera att Majas önskemål om att få bli hörd utan Johanna närvarandes verkligen är för att hon är livrädd, för att J hotat henne till livet. Det tror jag de flesta av oss är villiga att tro om J.

Om Maja idag kom till insikten att hon verkligen vill berätta sanningen, men inte klarar av detta i Johannas närvaro, vad skulle hända om ett sådant konkret dödshot blev känt idag?

Även om det är ett separat brott (mordhot), känns det som att det skulle vara relevant att hålla förhör gällande saken innan denna rättegång är över, och skulle eventuellt även ge Maja rätt att slippa Johannas närvaro för att kunna prata fritt på onsdag.

Tillägger att jag inte tror på detta själv, men kan ändå se att man skulle kunna hålla förhör under pågående rättegång i ett sådant läge. Fast det då skulle öppnas en ny förundersökning gällande saken, eller?
Maja kommer att vittna imorgon i rätten och vill hon ändra tidigare utsaga så gör hon det imorgon i rätten.
Citera
2023-03-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Jaja, sätt du rimliga tvivel i Flashbacktråden (trots att du inte riktigt hänger med) så ägnar vi andra åt det som är rimligt icketvivel istället.

Börja med att förklara vad han gjorde i Johannas lägenhet när Johanna inte ens visste vad hennes hjälpsamma granne hette?
Varför har inte Maja sagt något en 4:e aktör i lägenheten?
Är det för att han rakt av är en MENA och dem från MENA är mycket mera mördare för att de är MENA män och MENA män har massa bollar i luften och grannen är MENA mafiosokung i VOLVORAGGARVETLANDA och stämplade mord på Tove och hennes familj för att de hade mage att avvika från normen och bli antagna till högskola i Linköping?

Berätta nu, berätta om grannens motiv, om sanningen nu äntligen ska fram!

Grannens namn borde J veta eftersom hon tidigare har fikat ihop med mamman och sonen
(Kan ha varit grannens mammas som sagt det i förhör?)
Citera
2023-03-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Precis!
Det är en viktig punkt du tar upp som jag inte har sett diskuterats tidigare.
För som du säger, om tanken "bara" var att misshandla så hade ju Tove helt säkert polisanmält det.

Ja, hur skulle det sett ut om Tove hade lämnat och cyklat hem till sin kille misshandlad och halvstrupen
Det scenariot är svårt att se att JJ skulle kunna ta dagen efter.
Såklart Tove skulle försvinna och röjas undan på alla tänkbara vis, med den förgrunds-historik som finns runt JJ med
Citera
2023-03-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Maja kommer att vittna imorgon i rätten och vill hon ändra tidigare utsaga så gör hon det imorgon i rätten.
Jag tror att M och J vittnar på onsdag /
Citera
2023-03-27, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att M och J vittnar på onsdag /
Ok, jag trodde det var imorgon men väldigt osäker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in