2023-03-26, 23:45
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Tror ni Ande(r)s Holme(r)tz kommer paddla med händerna eller åran? Han är sist i kajaken iaf

Vad fan är Jens Byggmark för nått?

Vad tror dom att Maria Gretzer ska kunna uträtta utan häst?

Gymnasten är en sk butterbody, dvs ett snyggt ansikte med oattraktiv kropp
Hon kommer bli intressant att följa, hon borde ha ställts mot Elina, men nu åkte ju hon ut

Mycket. Fast om något tycker jag det är lite fusk eftersom att hon fortfarande är tävlingsaktiv på nationell nivå. Absolut, hon rider inte i landslaget längre, men hon tävlar fortfarande på svensk nationell nivå... Trodde M.M handlade om sådana som var pensionerade från sportkarriären.
Nåväl, hoppas det ger henne någon fördel och att hon vinner alltihopa!
Citera
2023-03-26, 23:46
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är ju rättvisare att enbart ta med hästen i Mästarans Mästare, den där Zogin, en riktig legend, ryttaren följer ju bara med och hoppas på det bästa

Enangemanget från tittarna i soffan i Mästarhuset var påtaglig! ingen märkte
att Holmetz t.o.m gick på toaletten när VM guldet togs (Gretzls guld alltså)
Om du menar Zoogin så är han död sedan ett par år. Annars hade han varit perfekt att ha med i MM...

Skönt att man verkar tonat ned feminismen en aning i år. Gamla chanslösa tanter och yngre överlägsna herrar var det ett tag sedan man såg.
Citera
2023-03-27, 12:28
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Mycket. Fast om något tycker jag det är lite fusk eftersom att hon fortfarande är tävlingsaktiv på nationell nivå. Absolut, hon rider inte i landslaget längre, men hon tävlar fortfarande på svensk nationell nivå... Trodde M.M handlade om sådana som var pensionerade från sportkarriären.
Nåväl, hoppas det ger henne någon fördel och att hon vinner alltihopa!
Låt oss snuskiga vara och fråga oss om hennes slappa bäckspottsmuskulatur vid 60 års ålder verkligen kan ligga på elitnivå fortfarande , det är vad Mästarnas mästarna castingen uppmätte iaf! & konstaterade att hon är i det närmaste slut! efter att ha intervjuat en hel del prominenta föl med insyn för tydligen styr ni kvinnor stoet/vallacken/åsnan med underlivet i nån slags feministisk övertygande kamp för att få ert fordon att gå framåt

Jävla vilket maskulin hals Jonna Adlerteg har https://ekuriren.se/bli-prenumerant/artikel/ren8nzyr/ek-bd-0kr-dp1 man vill bli tagen & knullad hårt av den, vad är det kvinnliga gymnaster gör för övningar? för att få en sådär köttig chad-hals? eller är hon född med den där halsen, jag förutsätter att du vet sånt!

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Om du menar Zoogin så är han död sedan ett par år. Annars hade han varit perfekt att ha med i MM...
Vem hade kunnat ana det , död materia borde kunna få vara med & tävla & bli burna fram till nya segrar

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Skönt att man verkar tonat ned feminismen en aning i år. Gamla chanslösa tanter och yngre överlägsna herrar var det ett tag sedan man såg.

Jonna och Elina är väl inte inkompetenta i tävlingarna? så på vilket sätt har man tonat ner din definition av feminism om dom är med i samma säsong? vilka har varit feministiska deltagare?

Vad gäller Gretzl så är hon ju bara snäppet uslare än Holmertz, jag kan minnas en del livströtta gubbar som underpreseterat i Mästarnas mästare också (ett trött patriakat lol) men kommer inte ihåg några namn på rak arm, hjälp mig
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-27 kl. 13:18.
Citera
2023-03-27, 21:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag var nära & börja grina av frustration över hur repetitivt och hjärndöda skruvmomentet samt kasta Uncle Bens rispåsar i ett dasshål var i Mästerkvalet

Kul att Elina slog Celine Dion, som svarade med Sportmanashipet att
slunga klossar mot Elina, ett cringe moment och jag lyckades fånga en talande min på bild https://imgbox.com/8ZYPM7V5

En av dessa håriga armar tillhör Pernilla, ni bestämmer vilken
https://imgbox.com/7YOtOP6e
https://imgbox.com/HAnKDuzB
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-27 kl. 21:54.
Citera
2023-03-27, 23:14
Medlem
GrillTeknikers avatar
Varför envisas de med den satans skitmusiken på högsta volym i detta programmet år efter år?? Är det verkligen bara jag i hela landet som får tycker den är avskyvärd? Så sinnessjukt irriterande, hög, enformig, överdriven och fjantig. Känns som att de anlitat nån musikproducent som egentligen ville göra actionfilmer i Hollywood eller något, musiken passar bättre i typ Pirates of the caribbean eller Superman femtielva...
Citera
2023-03-28, 00:34
Medlem
Hunden007s avatar
Är Maria den sämsta deltagaren på länge?
Citera
2023-03-28, 14:36
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

Hon är väl inte sämre än Kenneth Hansen ändå. Han hade fyra poäng på fem grenar. Fyra poäng tänker ni? Svaret är att han vägrade starta en gren som inleddes med ett hopp från en båt och fick därav en nolla. Han tog i och för sig en stav i nattduellen mot Henrik Windstedt men förlorade alla dueller i mästarkvalet mot Pernilla Wiberg och Kongo-Kim. Avslutade sin medverkan i programmet med att misslyckas att komma över det första hindret i den avslutande hinderbanan och stod kvar besviken på startlinjen när Kim sprang tillbaka in i programmet.

I samma säsong hade vi också Josefin Öqvist. Hon lyckades dock samla in alla fem poängen som man får för att starta men det var endast dem hon fick. Precis som Kenneth tog hon en stav i nattduellen, då mot Jörgen Kruth, och upprepade samma resultat i Mästarkvalet. Hon kom dock över den förrädiska väggen i hinderbanan bara för att fastna på nästa hinder där man skulle gräva och krypa under ett block som stod på sanden. Hon fastnade, fick panik och blev utgrävd av personer i produktionen. Stoppade det Josefin? Nej, hon sprang tillbaka och tänkte fortsätta gräva men blev informerad att hon blev diskad eftersom hon fick hjälp att gräva.

Fyspannskusken gjorde väl ingen superprestation heller, men eftersom han var en paniklösning tycker jag inte att man kan hålla det emot honom. Annelie Pompe kan också nämnas trots att hon kanske inte riktigt hörde hemma.
Citera
2023-03-28, 16:25
Medlem
Jag fattar inte riktigt hur det går till nu.
När jag såg sist för nåt år sedan så åkte dom ut en efter en och den som var sist kvar vann.

Nu tar dom in nya verkar det som.
Är det typ deltävlingar som i längdskidsprint?

Ganska orättvist att de som nyligen slutat får tävla med dom som är gammal och otränad.
Tex van der Poel la väl av förra året då han slog världsrekord och tog is guld, cyklade flera timmar per dag osv.

För övrigt är nog Jonna det vackraste jag sett någonsin.
Senast redigerad av Ckskf 2023-03-28 kl. 16:27.
Citera
2023-03-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Stor kontrast mellan Super Stars på Kanal 5 och MM gällande trivsel och tugg mellan deltagarna. Jag tror att det inte enbart hänger på vilka deltagare som är med, eller åldern. Jag tror Kanal 5 (prodteamet) har bättre förmåga att få deltagarna på gott humör, få dem att slappna av.

I årets MM blir det ännu stelare än vanligt när några av deltagarna är tillknäppta och att van der Poel är med. Det är lätt att läsa av vilken påverkan han har i ett sällskap. Han har krävande och intensiv aura som kan få omgivning att känna sig iakttagna och bedömda. Nils är elitisk i sin framtoning, som distanserae honom från de övriga. Han är även alldeles för medveten om sitt överlägsna intellekt. Den falska blygsamheten är jobbig också. Helen Alfredsson hade satt honom på plata.

Håller helt med.
Han är äckligt trevlig och smådryg på nåt sätt
Sådär självgod.
Citera
2023-03-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Nej. Hon har en guldmedalj i VM. Finns fler som har mindre.
Frågan är om du ens fattat att programmet handlar om att hylla gamla idrottshjältar, inte kora en värdig vinnare
Citera
2023-03-31, 20:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Varför envisas de med den satans skitmusiken på högsta volym i detta programmet år efter år?? Är det verkligen bara jag i hela landet som får tycker den är avskyvärd? Så sinnessjukt irriterande, hög, enformig, överdriven och fjantig. Känns som att de anlitat nån musikproducent som egentligen ville göra actionfilmer i Hollywood eller något, musiken passar bättre i typ Pirates of the caribbean eller Superman femtielva...
Nejdå, vi är två - snudd på otittbart.

I övrigt: Jens och Jonna sitting in a tree
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2023-03-31 kl. 20:44.
Citera
2023-03-31, 21:53
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nejdå, vi är två - snudd på otittbart.

I övrigt: Jens och Jonna sitting in a tree
Vad ska det betyda?

Är dom kåta på varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera