2023-03-28, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Nej, det är Toves syster som träffade en kille som Johanna legat med. Johanna ska då ha stormat upp i den killens lägenhet och försökt få systern att förstå att man inte kan träffa ngn som Johanna legat med. Systern stängde sen in sig på toaletten för att slippa Johanna. Tove var också där då men gömt sig

Här är också något som kan ha orsakat Toves död.

Toves syster: Tror inte hon drog i gång bråket på Nöjet

Enligt systern bröt både hon och Tove kontakten med 20-åringen i maj förra året efter en eskalerande konflikt där 20-åringen bland annat upprördes över att hon inte fick vara med i ett kompisgäng som Tove ingick i.

https://omni.se/toves-syster-tror-inte-hon-drog-i-gang-braket-pa-nojet/a/y6V0y2
Citera
2023-03-28, 09:07
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Jag tror bara att det är obehagligt att sitta och ljuga ihop en historia där J var ensam om att döda T, just för att rädda sitt egna skinn. Alltså, att lägga all skuld på den andre när den utpekade sitter i samma sal. Därför tror jag att hon inte vill ha henne där.

Jag tror inte för en sekund att hon haft narkolepsi och somnat emellan tuggorna på burgaren osv. Aldrig. Hon var J's lilla knähund och hjälpte självfallet till att hålla i T när J gjorde sin sak.

Exakt 👍
Citera
2023-03-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hon är iskall
En läskig tjej
Det var inte så att han hade något att sälja till henne ?

Eller hon gick bara fram för att shitchatta ?
Undrar varför .. måste ha varit nån baktanke ? Att de ska ha sett henne där ?
Har polisen pratat med dem i bilen ?
Citera
2023-03-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Dom har precis mördat en människa och du tror de bryr sig om vad som är ohyfsat och inte? JJ har själv sagt i förhör att hon inte ser sig själv som pedant, snuten påpeka den obäddade sängen och då drogs det samtalet upp.

Hon verkar dock vara pedant , ska ha kontroll på allt .
Hon har väl sagt att hon inte gillar att nån tar på , flyttar på hennes grejer . Sitter i hennes säng mm .

Eller så var det hennes saker i sängen som hon inte ville att någon skulle se .. vad har hon för saker i sängen ?
Citera
2023-03-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att M föräldrar är ganska kloka efter det jag läst i fup
Känns ärligt
MH hade ingen anledning att känna så starkt hat mot varken TT , JJs ex eller EU-vänner . Och att spraya bitch får väl ses som ett hatbrott . Och något JJ låg bakom . Men möjligt att mh varit hantlangaren .
Citera
2023-03-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
JJ kommer få 8år och MH 3år max, båda unga, ostraffade, kvinnor...

Det lilla jag har läst så om JJ döms för mord så kommer hon nog få allt mellan 16år och livstid. MH kan gå fri till livstid. JJ kan ju dömas för grov misshandel och till grovt vållande annans död. Då blir straffet lägre. Jag utgår från att åklagaren har alternativa gärningar. Båda åker på Gr griftefridsbrott också.
Citera
2023-03-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En grej som är rätt märklig är JJs handlande vid Donken. Efter att hon fått sin beställda mat tar hon sig tid att gå över till en bil vid Donken där en bekant sitter, och snacka lite med honom. Hon har dödat en person en halvtimme tidigare och vem som helst skulle vara skakis och ha bråttom tillbaka efter att ha tvingats till en improvisationsakt med grannen. Men JJ ringer killen på Donken när hon ser honom i kön, och när han inte svarar går hon över och snackar lite med honom. Rätt iskallt gjort. Man får inte känslan att hon är orolig för att MH ska hitta kroppen o ringa polisen, vilket talar emot att MH är ovetande om mordet.

Ja och för M svarar blixtsnabbt med tummen upp på J s meddelanden, är i donkendriven nu.

Hade M sovit och ovetandes hade J s sms t varit betydligt utförligare och svaret hade förmodligen varit något annat än en tumme upp.
Citera
2023-03-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det lilla jag har läst så om JJ döms för mord så kommer hon nog få allt mellan 16år och livstid. MH kan gå fri till livstid. JJ kan ju dömas för grov misshandel och till grovt vållande annans död. Då blir straffet lägre. Jag utgår från att åklagaren har alternativa gärningar. Båda åker på Gr griftefridsbrott också.
Jag tror inte att MH döms för grovt griftefridsbrott. Hon var inte med och eldade, bland annat var hon inte med dagen efter då JJ körde ut dit och tuttade på igen. Däremot åker hon på griftefrid såklart. (antar jag)

Mina chansningar:
JJ - Mord, Grovt griftefridsbrott = 18 år (duckar livstid pga åldern och att hon inte tidigare är dömd)
MH - Medhjälp till mord, griftefridsbrott = 6 år

Rena chansningar förstås.
Citera
2023-03-28, 09:53
Medlem
Citat:
Jag tror inte att MH döms för grovt griftefridsbrott. Hon var inte med och eldade, bland annat var hon inte med dagen efter då JJ körde ut dit och tuttade på igen. Däremot åker hon på griftefrid såklart. (antar jag)

Mina chansningar:
JJ - Mord, Grovt griftefridsbrott = 18 år (duckar livstid pga åldern och att hon inte tidigare är dömd)

Du får inte rabatt för åldern (18+) längre. Men ostraffad? När det gäller kvinnor och brott så finns två skillnader jmf emot män. Kvinnor brukar få mildare straff än män MEN det finns undantag och grova våldsbrott är en av dem. Då riskerar kvinnor dömas hårdare. Så såg statistiken ut tidigare. Vet inte hur det ser ut nu.
Citera
2023-03-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du får inte rabatt för åldern (18+) längre. Men ostraffad? När det gäller kvinnor och brott så finns två skillnader jmf emot män. Kvinnor brukar få mildare straff än män MEN det finns undantag och grova våldsbrott är en av dem. Då riskerar kvinnor dömas hårdare. Så såg statistiken ut tidigare. Vet inte hur det ser ut nu.
Nej, jag vet att ungdomsrabatten är borttagen, men åldern tar de hänsyn till ändå. Se bara på alla gängskjutningar och straffen som delas ut där.
Citera
2023-03-28, 10:11
Medlem
Citat:
Nej, jag vet att ungdomsrabatten är borttagen, men åldern tar de hänsyn till ändå. Se bara på alla gängskjutningar och straffen som delas ut där.

Med i beaktan borde också vara tidigare mordbränder, mordförsök, hot, hattexter, våld osv osv samt mordet bestialiska karaktär.
Citera
2023-03-28, 10:13
Medlem
Citat:

Mina chansningar:

Kan MH dömas till medhjälp om åklagaren inte har garderat sig med det i åtalet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in