2023-03-28, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
JJ kommer få 8år och MH 3år max, båda unga, ostraffade, kvinnor...

Allt annat än livstid för JJ vore en allvarlig rättsskandal!
Citera
2023-03-28, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Många har vittnat om att JJ är pedant. Tror absolut inte MH var i JJ:s säng den natten förens då. Man lägger sig inte i en obäddad säng. Med saker i. Det är faktiskt ohyfsat. Jag köper absolut det JJ säger.

Dom har precis mördat en människa och du tror de bryr sig om vad som är ohyfsat och inte? JJ har själv sagt i förhör att hon inte ser sig själv som pedant, snuten påpeka den obäddade sängen och då drogs det samtalet upp.
Citera
2023-03-28, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
JJ kommer få 8år och MH 3år max, båda unga, ostraffade, kvinnor...
Spelar ingen roll. Finns många som varit ostraffade och fått livstid. De har alldeles för mycket bevis och även erkännande för att JJ inte skulle få livstid.
Citera
2023-03-28, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Dom har precis mördat en människa och du tror de bryr sig om vad som är ohyfsat och inte? JJ har själv sagt i förhör att hon inte ser sig själv som pedant, snuten påpeka den obäddade sängen och då drogs det samtalet upp.
Även MH sa att hon inte var i sängen tidigare under natten.
Citera
2023-03-28, 06:03
Medlem
Citat:
Håller med. Hon grymt listig på att skydda sitt eget skinn. På vissa sätt är hon ibland smartare än JJ! Hon vill vara med på det JJ gör, men hon tänker också på risker osv. JJ har en över tro på sig själv och klantar sig. Maja lurar i skymundan. Och hon kan mycket väl gjort mycket mer än vi vet! Jag glömmer inte det Majas pappa sa i förhör om att han hittade Majas spray burk i ryggsäcken. Redan där började hennes brotts bana. Redan där hade hon lätt för att skylla på JJ. Inte pga rädsla på JJ utan för att hon har lätt för att ljuga när det gäller rädda sig själv. Plus att pappan visste att Maja rört sig i det område där det det hände med bilen.Som förälder där, är nog inte rätt läge skydda sitt barn. Då fortsätter dom på samma bana. Men fint att han var ärlig nu i förhör.
Jag tror att M föräldrar är ganska kloka efter det jag läst i fup
Känns ärligt
Citera
2023-03-28, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
J pappa säger i förhör att hon är pedant
Men de bilder jag sett i fup fr hennes bostad så är intredningen inte speciellt organiserad.. Ser rörigt ut
Citera
2023-03-28, 06:08
Avslutad
En grej som är rätt märklig är JJs handlande vid Donken. Efter att hon fått sin beställda mat tar hon sig tid att gå över till en bil vid Donken där en bekant sitter, och snacka lite med honom. Hon har dödat en person en halvtimme tidigare och vem som helst skulle vara skakis och ha bråttom tillbaka efter att ha tvingats till en improvisationsakt med grannen. Men JJ ringer killen på Donken när hon ser honom i kön, och när han inte svarar går hon över och snackar lite med honom. Rätt iskallt gjort. Man får inte känslan att hon är orolig för att MH ska hitta kroppen o ringa polisen, vilket talar emot att MH är ovetande om mordet.
Citera
2023-03-28, 06:17
Medlem
Citat:
Hon har inga problem ljuga som en häst travar oavsett. Tror inte ett dyft på hennes tarvliga lögner. Och inget samvete mot Tove heller. Hon var enormt skicklig skydda sig själv i förhören hon vet exakt vad hon gör. Hade hon varit rädd för JJ då hade hon definitivt medgett sin egen skyldighet för längesedan.
Det är knepigt med M
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro?
Jag får en känsla av att hon är slug men jag tror också att hon känner en viss rädsla för J

Hennes bror beskriver M som utåttriktad och öppen
Han beskriver sig själv som introvert
Hur var det nu med hennes diagnoser?
Det brodern säger stämmer ju inte riktigt efter så som hon visar upp i förhören
Citera
2023-03-28, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Antagligen har MH svårt för att hålla i sär vad hon har sagt och inte sagt i förhör eftersom det mesta byggs på lögner.

Så vi får trots allt se hur det blir.

Citat
Nu berättar tingsrätten att förhören med 18-åringen kommer att hållas i närvaro av både åhörare och den misstänkta 20-åringen. Dock flaggar Rådman Erik Handmark för att det kan bli ändring på det beslutet om det skulle bli svårt för 18-åringen att prata.

Nu startar rättegången om mordet på Tove

https://www.expressen.se/nyheter/nu-startar-rattegangen-om-mordet-pa-tove/
Ja det blir nog inte lätt
Men samtidigt är hon slug
Så det skulle inte förvåna mig om hon till slut får igenom att J inte får närvara
Ett litet sammanbrott med tårar eller med total tysnad så löser det sig
Citera
2023-03-28, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En grej som är rätt märklig är JJs handlande vid Donken. Efter att hon fått sin beställda mat tar hon sig tid att gå över till en bil vid Donken där en bekant sitter, och snacka lite med honom. Hon har dödat en person en halvtimme tidigare och vem som helst skulle vara skakis och ha bråttom tillbaka efter att ha tvingats till en improvisationsakt med grannen. Men JJ ringer killen på Donken när hon ser honom i kön, och när han inte svarar går hon över och snackar lite med honom. Rätt iskallt gjort. Man får inte känslan att hon är orolig för att MH ska hitta kroppen o ringa polisen, vilket talar emot att MH är ovetande om mordet.
Hon är iskall
En läskig tjej
Citera
2023-03-28, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är knepigt med M
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro?
Jag får en känsla av att hon är slug men jag tror också att hon känner en viss rädsla för J

Hennes bror beskriver M som utåttriktad och öppen
Han beskriver sig själv som introvert
Hur var det nu med hennes diagnoser?
Det brodern säger stämmer ju inte riktigt efter så som hon visar upp i förhören
Är inte jätte insatt i hennes diagnoser. Men jag har en son med ADD som hon har och han är introvert på vissa sätt. Men väldigt social och framåt på andra sätt. När han känner sig trygg och redan kommit igång. Som när man vevar igång en bil. Han behöver att man puchar honom för att komma igång.
Citera
2023-03-28, 06:40
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
..Jaa, jag har också funderat på det och den enda eventuella förklaring till det (om MHs beskrivning är riktig, att TT kändes "kall") skulle kunna vara att TT hade "förvarats" i ett kallt förråd.......men känns inte riktigt rimligt.
Kanske fick hon bara den känslan för att lik "brukar vara kalla" på film och så......

Det fetade: Det här känns väldigt troligt. Finns väl dessutom en hel del forskning på sånt vid exempelvis vittnesförhör. Att det inte alls ovanligt att vår hjärna, utan att vi vet om det, vilseleder oss något genom att fylla i luckor med det vi vet av liknande karaktär. Oavsett om det är utifrån vad vi upplevt IRL, sett på tv eller fått återberättat av annan person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in