2023-03-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Nej, det är Toves syster som träffade en kille som Johanna legat med. Johanna ska då ha stormat upp i den killens lägenhet och försökt få systern att förstå att man inte kan träffa ngn som Johanna legat med. Systern stängde sen in sig på toaletten för att slippa Johanna. Tove var också där då men gömt sig

Men hur dumt är inte detta? Vad är det för slags beteende? Svartsjuka, avundsjuka men vad. Handlar det om en lekstuga eller?
Senast redigerad av Braskamin58 2023-03-28 kl. 08:14.
Citera
2023-03-28, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det blir nog inte lätt
Men samtidigt är hon slug
Så det skulle inte förvåna mig om hon till slut får igenom att J inte får närvara
Ett litet sammanbrott med tårar eller med total tysnad så löser det sig

Det blir en spännande dag i morgon att följa med på liverapporteringar i media.
Citera
2023-03-28, 08:09
Medlem
Kan man tänka sig en lagändring? Om man är tokskyldig men ändå framhärdar och slingrar sig och blir överbevisad; ska man då inte kunna få ännu högre straff om man inte känner skuld?
Jag begriper inte hur dessa as till sliddjur har mage att försöka mildra domen med tanke på vad de gjort. Snart tänker jag ta mig fan om om dödsstraff.
Citera
2023-03-28, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Kan man tänka sig en lagändring? Om man är tokskyldig men ändå framhärdar och slingrar sig och blir överbevisad; ska man då inte kunna få ännu högre straff om man inte känner skuld?
Jag begriper inte hur dessa as till sliddjur har mage att försöka mildra domen med tanke på vad de gjort. Snart tänker jag ta mig fan om om dödsstraff.

Man kan alltid kontakta riksdagen (regeringen) och kanske lägga en motion som det heter.
Citera
2023-03-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Jodå efter rättegången får vi säkert veta. Tror ändå inte att det hon säger i tingsrätten kommer diffa speciellt mycket från förhören i fupen ändå.
Men jag tycker hon ska få prata själv.
Annars kommer hon hålla inne på info och det är Ju inte bra.
Jag hade inte heller velat vittna mittemot en psykig mena-brud med norra halvklotets största och mest obehagliga ögon.
Jag tror bara att det är obehagligt att sitta och ljuga ihop en historia där J var ensam om att döda T, just för att rädda sitt egna skinn. Alltså, att lägga all skuld på den andre när den utpekade sitter i samma sal. Därför tror jag att hon inte vill ha henne där.

Jag tror inte för en sekund att hon haft narkolepsi och somnat emellan tuggorna på burgaren osv. Aldrig. Hon var J's lilla knähund och hjälpte självfallet till att hålla i T när J gjorde sin sak.
Citera
2023-03-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
Imorgon

Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Jag tror bara att det är obehagligt att sitta och ljuga ihop en historia där J var ensam om att döda T, just för att rädda sitt egna skinn. Alltså, att lägga all skuld på den andre när den utpekade sitter i samma sal. Därför tror jag att hon inte vill ha henne där.

Jag tror inte för en sekund att hon haft narkolepsi och somnat emellan tuggorna på burgaren osv. Aldrig. Hon var J's lilla knähund och hjälpte självfallet till att hålla i T när J gjorde sin sak.
exakt 👍🏻
Citera
2023-03-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Ingen rättegång idag förutom att det ryktas om att JJ och MH bett om att få förhör idag.
Det är ingen förhandling idag, dag två startar kl 9:00 i morgon
Citera
2023-03-28, 08:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är knepigt med M
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro?
Jag får en känsla av att hon är slug men jag tror också att hon känner en viss rädsla för J

Hennes bror beskriver M som utåttriktad och öppen
Han beskriver sig själv som introvert
Hur var det nu med hennes diagnoser?
Det brodern säger stämmer ju inte riktigt efter så som hon visar upp i förhören
Jag reagerade också på det med introvert/extrovert. Av hennes liv före J att döma förefaller hon klart introvert, men J lockade kanske fram den andra sidan? Därav det positiva med deras vänskap.
Att hon är utåtrikta och öppen hemma där hon är trygg är en sak. I nya, okända sammanhang kan osäkerheten och den introverta sidan dominera. Förmodligen är hon lite både ock, beroende på situationen.

Personligheten sitter inte i diagnoserna.
Men de kan spela in vad det gäller att se sin egen del i vad som sker, ofta brister det där.
Senast redigerad av sybel 2023-03-28 kl. 08:42. Anledning: tillägg
Citera
2023-03-28, 08:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Ka-Ba
Nu har jag också svårt att tro att nya förhör ska hållas imorgon då förundersökningen som flera påpekat redan är avslutad och delgiven, åtal väckts samt rättegången inletts.

Faktum är att RB 23 kap 23 § tillåter förhör efter att FU avslutats och åtal väckts.

Citat:
23 § Finnes, sedan åtal väckts, ytterligare utredning erforderlig, gälle därom i tillämpliga delar vad i detta kapitel stadgas.

Det skall dock vara erforderligt, så det räcker inte med att tjejerna vill ha förhör. Vill de säga något så har de alla möjligheter att göra det i domstolen. Det skall finnas utredningsmässiga skäl för ytterligare polisförhör.

Ingenting vi hört i media från vare sig åklagarsidan eller försvaret ens antyder några förhör med tjejerna idag. Så det skall bli intressant att se vad dagen har att ge.
Citera
2023-03-28, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Det är ingen förhandling idag, dag två startar kl 9:00 i morgon
jag vet men det har skrivits om det i tråden. En person hävdade om säkra källor osv.
Citera
2023-03-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Faktum är att RB 23 kap 23 § tillåter förhör efter att FU avslutats och åtal väckts.

Det skall dock vara erforderligt, så det räcker inte med att tjejerna vill ha förhör. Vill de säga något så har de alla möjligheter att göra det i domstolen. Det skall finnas utredningsmässiga skäl för ytterligare polisförhör.

Ingenting vi hört i media från vare sig åklagarsidan eller försvaret ens antyder några förhör med tjejerna idag. Så det skall bli intressant att se vad dagen har att ge.
Ja precis. Intressant om det är sant och om det blir något av det.
Citera
2023-03-28, 08:47
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Obducenten är judinna och hjälper säkert försvaret.

Vart framkommer det att de har judisk påbrå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in