2023-03-27, 21:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Amerikanske tidigare yrkesofficern Brian Berletic i The New Atlas angående den eventuellt (och sannolikt) kommande ukrainska våroffensiven:

oroväckande likt hans svammel från november.

Russian Gains in Bakhmut, Ukraine Overextended, & US Lectures India
https://www.youtube.com/watch?v=TJy3B25Exfs&ab_channel=TheNewAtlas

märkligt hur konsekvent rysstrollens favvoriter är synkade i sina lögner och följdaktligen snett på det.

verkligen tragiskt att det finns lika efterblivna vatniks i väst som i de siberiska skogsbajsande uralmongolers...hyddor....
Citera
2023-03-27, 21:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
om inte om fanns
Och väst står för ynka 60% av världsekonomin.
Kan det vara alla behandlingar som barnamördare v.puttin just nu genomgår? Annars kan jag inte se vad det har med rysslands invasion av Ukraina att göra.

Glöm inte bort att Väst står för 90% av all militärmakt.
Citera
2023-03-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Han är expert i den särklass största nyhetshowen i USA. Han har före konflikten alltid ansetts vara trovärdig och kunnig.

Och eftersom RT och andra ryska nyhetskällor inte finns tillgängliga på youtube så vill jag inte värdera deras trovärdighet. Så alla källor som jag använder är mer eller mindre anslutna till NATO, inklusive Macgregor. Det finns såklart källor bortom västerländsk media, men det finns ingen anledning att dra upp dem i denna tråd där alla är hysteriska aftonbladetläsare och följare av CNN. Och litar blint på vad politiker och försvarsanslutna tycker.

Han har sen i oktober månad hävdat att det, enligt hans källor, står allt mellan 400-700 000 ryska soldater redo att göra slut på den här konflikten. Sen när det inte skett något hävdar han att hans källor hade fel eller att han inte förstår varför ryssarna inte sätter igång offensiven.
Först hävdade han att marken måste frysa. Tittar man på historisk väderdata ser man att det är osannolikt att marken fryser och blir tillräckligt stabil över större områden och längre tid. Temperaturen ligger i stort runt +-0° vintertid. Han kan inte ens googla på lite väderdata dvs lat, ingen expert.
Han är en föredetting som lever på svagt begåvade människor.
Citera
2023-03-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Vad tror du händer om bara EU och USA värdesätter dollarn till dagen värde?
EU och USA är bara 15% av världens befolkning.
Varför tror du vi har läkemedels brist nu?

Om vi tar lite folkrika regioner i mellanöstern, Indien eller Afrika. Gå till en basar eller affär. Ta med dig de 10 största valutorna i världen och fråga vilken valuta de vill att du betalar med. 100% kommer att svara amerikanska dollar….framför den inhemska valutan t.o.m. Om du inte har dollar så kommer de vilja ha euro.
Totalt skitsnack att dollarn kommer att överges till förmån för något annat inom den närmsta tiden.
Citera
2023-03-27, 21:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
oroväckande likt hans svammel från november.

Russian Gains in Bakhmut, Ukraine Overextended, & US Lectures India
https://www.youtube.com/watch?v=TJy3B25Exfs&ab_channel=TheNewAtlas

märkligt hur konsekvent rysstrollens favvoriter är synkade i sina lögner och följdaktligen snett på det.

verkligen tragiskt att det finns lika efterblivna vatniks i väst som i de siberiska skogsbajsande uralmongolers...hyddor....

Har du några sakliga och faktaunderbyggda invändningar mot hans ytterst kvalificerade och välunderbyggda analyser? Han använder för övrigt en Ukrainavänlig krigskarta i sina analyser angående inringningen av Bakhmut och Avdeevka.
Citera
2023-03-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Kina har inget intresse att få ett slut på kriget i Ukraina.
Skulle Ryssland förlora det här proxy kriget så står Kina efter det på menyn.
För varje dag som går äger Kina mer och mer av Ryssland. Men det är dåligt för business långsiktigt med kriget. När Kina äger tillräckligt av Ryssland så sätter Jinping ner foten och då är det för sent för Putin, då har han förlorat allt. Ger han upp nu så kommer Ryssland undan med att vara en bruten spillra men fortfarande existera som land med hopp om att återhämta sig. Väntar Putin så är Ryssland en lydstat till Kina för all framtid.
Citera
2023-03-27, 21:54
Medlem
Citat:
Har du några sakliga och faktaunderbyggda invändningar mot hans ytterst kvalificerade och välunderbyggda inlägg? Han använder för övrigt en Ukrainavänlig krigskarta i sina analyser angående inringningen av Bakhmut och Avdeevka.
Har du någonsin postat ett enda inlägg baserat på några verifierbara källor?
Citera
2023-03-27, 21:59
Avstängd
Citat:
Har du några sakliga och faktaunderbyggda invändningar mot hans ytterst kvalificerade och välunderbyggda analyser?

Han har konsekvent dragit felaktiga slutsatser. kan vara bara otur, men du kan ju själv kolla.

verkar som han läser från ett manus, kanske är det bara en bot?

Citat:
Han använder för övrigt en Ukrainavänlig krigskarta i sina analyser angående inringningen av Bakhmut och Avdeevka.

Jo han påpekar det, och följer sedan upp med att ha fel. tror inte han vare sig kan läsa kartor, eller har en förmåga att formulera egna tankar, då hade han behövt rätta sig efter alla fel han haft hitintils (de är många om du går bakåt i bland hans videos, jag har faktiskt inte hittat en enda som "make sense".

har du någon där hans misslyckade spådomar har slagit in? typ 1 kort kanske där han inte staplar fel på varandra ( jag har sätt något 10tal, men de är så efterblivna att man knappt kan tro att han tror på det själv.)
Citera
2023-03-27, 22:02
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Han har konsekvent dragit felaktiga slutsatser. kan vara bara otur, men du kan ju själv kolla.

verkar som han läser från ett manus, kanske är det bara en bot?

Jo han påpekar det, och följer sedan upp med att ha fel. tror inte han vare sig kan läsa kartor, eller har en förmåga att formulera egna tankar, då hade han behövt rätta sig efter alla fel han haft hitintils (de är många om du går bakåt i bland hans videos, jag har faktiskt inte hittat en enda som "make sense".

har du någon där hans misslyckade spådomar har slagit in? typ 1 kort kanske där han inte staplar fel på varandra ( jag har sätt något 10tal, men de är så efterblivna att man knappt kan tro att han tror på det själv.)

Jaså, du hade inga sakliga och faktabaserade argument mot Berletics analys av den eventuellt förestående ukrainska våroffensiven? Nu blev jag väldigt besviken.
Citera
2023-03-27, 22:03
Medlem
Citat:
Amerikanske tidigare yrkesofficern Brian Berletic i The New Atlas angående den eventuellt (och sannolikt) kommande ukrainska våroffensiven:
En veritabel expert på i stort sett allt;
förra året skrev han om hur IAEA går i Israels ledband och styrs av ett "US led-voting bloc"
om hur och varför väst ljuger om Burmas regim
om västs ohemula smutskastning av folkmordsrepubliken Kina
om hur han som marinsoldat på Okinawa upptäckte hur USA styrde över Japans regering
om hur Salomonöarna är ett slagfält där USA kommer förlora kontrollen över sydostasien

Han är förövrigt mest känd under pseudonymen Tony Cartalucci, antisemit som finner sina idoler bland diktatoriska män, puttler, Xi, iranska mullor. Givetvis prenumererar han på alla konspirationsteorier utom möjligen den att Elvis fortfarande skulle vara vid liv. Dock har han inte varit officer vad jag förstår, utan bara marinsoldat
Citera
2023-03-27, 22:07
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
En veritabel expert på i stort sett allt;
förra året skrev han om hur IAEA går i Israels ledband och styrs av ett "US led-voting bloc"
om hur och varför väst ljuger om Burmas regim
om västs ohemula smutskastning av folkmordsrepubliken Kina
om hur han som marinsoldat på Okinawa upptäckte hur USA styrde över Japans regering
om hur Salomonöarna är ett slagfält där USA kommer förlora kontrollen över sydostasien

Han är förövrigt mest känd under pseudonymen Tony Cartalucci, antisemit som finner sina idoler bland diktatoriska män, puttler, Xi, iranska mullor. Givetvis prenumererar han på alla konspirationsteorier utom möjligen den att Elvis fortfarande skulle vara vid liv. Dock har han inte varit officer vad jag förstår, utan bara marinsoldat

Så du har alltså inte heller några sakliga invändningar mot den analys av Berletic som jag postade? Det verkar som om ni som står på västsidan har väldigt dåligt på fötterna.
Citera
2023-03-27, 22:07
Medlem
Citat:

Den Thailandsbaserade militärdiktaturvurmande lögnaren hoppas jag verkligen ingen lyssnar till. Han jobbade dessutom som mekaniker i marinkåren enligt tidigare intervjuer, då han fortfarande spred sina konspirationsteorier anonymt från något av alla de tidigare alias han använt sig av. Dynga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in