2023-03-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Det här gänget av dysfunktionella länder har i princip haft noll utveckling de senaste 20 åren (bortsett från Kina). De har ingen, och kommer aldrig att få något inflytande.

Det senaste Kina lyckats med är att döda rubeln. Frågan är bara vilka fler länder de ska dra ner i fördärvet genom att erbjuda en bokstav?

Visa mig de senaste 20 årens utveckling av B, R, I och S.
Det är snarare Indien som är det lysande undantaget i kvintetten, de andra har sin lysande framtid bakom sig, speciellt ryssland som ekonomiskt blivit passerat av stormakten Costa Rica under de senaste åren (BNP/Capita).
Citera
2023-03-27, 22:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Har du några sakliga och faktaunderbyggda invändningar mot hans ytterst kvalificerade och välunderbyggda analyser? Han använder för övrigt en Ukrainavänlig krigskarta i sina analyser angående inringningen av Bakhmut och Avdeevka.

Denne person har invändningar:

Citat:
Källan är inte giltig eller vetenskaplig.
Citat:
Jag vill ha vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter, Länkar du till annat så ägnar jag inte mer än en minut av min tid till detta trams.
Citera
2023-03-27, 22:11
Avstängd
Citat:
Jaså, du hade inga sakliga och faktabaserade argument mot Berletics analys av den eventuellt förestående ukrainska våroffensiven? Nu blev jag väldigt besviken.

altso

du kan ju kolla själv.

Update for Russian Ops vs. Ukraine for October 17, 2022

Update on Russian military operations in Ukraine for July 17, 2022

Update on Russian military operations in Ukraine for June 6, 2022:

Jag tog dem på måfo, från videos i hans kanal.

bara att mongo kan tro på hans mytomaniska slutsatser, är det därför du blir så förnedrad och uppläxad? för att du följer inte konflikten utan du följer bara rysstrollens fantasier?

Menar du på att jag ska argumentera om varför han inte har rätt till sina fantasier? det har han ju, men det har ju ingeting med rysslands "clownfiesta" till "militära special operation i ukraina att göra öht....
Senast redigerad av slö 2023-03-27 kl. 22:16.
Citera
2023-03-27, 22:19
Medlem
%s avatar
Citat:
Så du har alltså inte heller några sakliga invändningar mot den analys av Berletic som jag postade? Det verkar som om ni som står på västsidan har väldigt dåligt på fötterna.
Han har inte ens själv några fakta som stöder hans fantasi teser. Roligt ändå att vatnikarna får sina fakta från en mekaniker. Ju mer man läser ert desperata svammel desto mer övertygad blir jag att Ukraina vinner kriget.
Citera
2023-03-27, 22:23
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
altso

du kan ju kolla själv.

Update for Russian Ops vs. Ukraine for October 17, 2022

Update on Russian military operations in Ukraine for July 17, 2022

Update on Russian military operations in Ukraine for June 6, 2022:

Jag tog dem på måfo, från videos i hans kanal.

bara att mongo kan tro på hans mytomaniska slutsatser, är det därför du blir så förnedrad och uppläxad? för att du följer inte konflikten utan du följer bara rysstrollens fantasier?

Menar du på att jag ska argumentera om varför han inte har rätt till sina fantasier? det har han ju, men det har ju ingeting med rysslands "clownfiesta" till "militära special operation i ukraina att göra öht....

Beletics slutkläm är att den stora våroffensiv där Ukraina och väst går all in, mycket väl kan leda till att Ukraina tillfälligt tar territorium, men att detta ändå spelar ryssarna i händerna genom enorma ukrainska förluster av män och materiel. Detta är ett utnötningskrig de inte kan matcha. Det är väldigt tydligt att hur man än vrider och vänder sig så har Ukraina och väst arslet i bak.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-03-27 kl. 22:25.
Citera
2023-03-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det är snarare Indien som är det lysande undantaget i kvintetten, de andra har sin lysande framtid bakom sig, speciellt ryssland som ekonomiskt blivit passerat av stormakten Costa Rica under de senaste åren (BNP/Capita).
Inte så värst lysande men om man relaterar till de övriga mer eller mindre havererade länderna (undantaget Kina) är de bättre.
Citera
2023-03-27, 22:30
Avstängd
Citat:
Beletics slutkläm är att den stora våroffensiv där Ukraina och väst går all in, mycket väl kan leda till att Ukraina tillfälligt tar territorium, men att detta ändå spelar ryssarna i händerna genom enorma ukrainska förluster av män och materiel, eftersom detta är ett utnötningskrig de inte kan matcha. Det är väldigt tydligt att hur man än vrider och vänder sig så har Ukraina och väst arslet i bak.

Har det hänt något speciellt, hans slutkläm är ju utan undtag fel i varje video som han publicerat hitintills ?

kan det vara så enkelt att han inte förstår att ukraina vinnar så länge deras CL är mindre än 1:4 ryssar, för det skulle ju förklara varför ryssarna inte kommer någonvart, trots hans fantasifulla och nu med facit i hands objektivt felaktiga slutsattser skulle ju det förklara varför han har konsekvent fel?
Citera
2023-03-27, 22:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Beletics slutkläm är att den stora våroffensiv där Ukraina och väst går all in, mycket väl kan leda till att Ukraina tillfälligt tar territorium, men att detta ändå spelar ryssarna i händerna genom enorma ukrainska förluster av män och materiel. Detta är ett utnötningskrig de inte kan matcha. Det är väldigt tydligt att hur man än vrider och vänder sig så har Ukraina och väst arslet i bak.

Hur går det med dina vetenskapliga studier och granskade artiklar i vetenskapliga tidsskrifter?

Har du helt lagt ner det kravet eller?
Citera
2023-03-27, 22:36
Medlem
akademikerfyllos avatar
Ukraina hade två strongholds i centrala Bakhmut: Azom industriområde med tillhörande byggnader och underjordiska gångar, samt stadens stora stadium. Azom har nu fallit helt i ryska händer. Stadium är hårt ansatt (eller redan intaget) av ryska trupper. Ukraina håller nu också på att evakuera det till cirka 80 % inringade Avdeevka.

https://www.youtube.com/watch?v=gM8nD9Q4R9I
https://www.youtube.com/watch?v=3UYS10SOa2E
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-03-27 kl. 22:40.
Citera
2023-03-27, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Inte så värst lysande men om man relaterar till de övriga mer eller mindre havererade länderna (undantaget Kina) är de bättre.

Går även att diskutera "kina"....

visst, de behöver ju inte äta varandras ungar längre, men medans "hylands hörna" var populärt att bänka sig framför tvn i sverige så åt man grannens barn i kina pga av fattigdom och svält.

de har utveklats enormt. men det är inte jmfbart med väst, kanske som brasilien eller de "bättre" länderna på den afrikanska kontineten.
Citera
2023-03-27, 22:41
Avstängd
Citat:
Ukraina hade två strongholds i centrala Bakhmut: Azom industriområde med tillhörande byggnader och underjordiska gångar, samt stadens stora stadium. Azom har nu fallit helt i ryska händer. Stadium är hårt ansatt (eller redan intaget) av ryska trupper. Ukraina håller nu också på att evakuera det till cirka 80 % inringade Avdeevka.

https://www.youtube.com/watch?v=gM8nD9Q4R9I
https://www.youtube.com/watch?v=3UYS10SOa2E

växlar över till en annan (mer känd mytoman och dömd bedragre).

vad hände med han pedofilen ?

doubble down on stupid idag igen altso....
Citera
2023-03-27, 22:46
Medlem
Citat:
Så du har alltså inte heller några sakliga invändningar mot den analys av Berletic som jag postade? Det verkar som om ni som står på västsidan har väldigt dåligt på fötterna.
Med tanke på att han är en floskelmaskin i alla ämnen så kan man bortse vad en tidigare marinsoldat och självutnämnd geostrategisk expert kommer fram till. Men han får säkert taltid på någon amerikansk knaskanal, lyteskomik drar tittare.

- Och vad gäller ämnet så tror han att ryssarna försökt omringa Bakhmut och det känns inte som en knivskarp analys då den verkar skriven idag och även Svalbardsposten hade listat ut det redan i höstas.

-"Ukraine's offensive may be directed toward the south or east". Man måste vara osedvanligt pantad om man tror annat, men han kanske inte kan läsa kartor. Och att han sedan tillägger att han tror att ryssarna förberett försvarspositioner är heller inget som kvalificerar honom till Snillen Spekulerar.

- Sedan tror han att väst har slut på vapen och ammunition att skicka så om Ukraina lyckas trycka tillbaka ryssarna kan de inte hålla det de tagit. Det är samma som vi hört från er kreml-kramare sedan förra sommaren och hittills har det inte väst fått slut på prylar att skicka även om det måste vara en logistisk mardröm för Ukraina då de har några exemplar av varje system som någonsin tillverkats.

- Och ryssarna skickar fram antika tanks för att minska svagheter i de ryska försvarslinjerna.
Verkligen inga nyheter i den listan, han är sist på bollen.

Sedan har han 2 punkter till
- Att ryssarna skulle försöka sig på flyganfall är dock en nyhet, men jag misstänker att han kommer få fel i den analysen (om inte puttler känner för att offra några hundra plan till ingen nytta dvs) då det finns en anledning till att ryssarna slutade med större flygoperationer redan efter ett par dagar.
- Att ryssarna (1% av världsekonomin) på något magiskt sett skulle kunna utproducera "väst" (60% av världsekonomin) är bara löjligt. rysslands industribas är klen, bara 1 på topp-20 bland rysslands viktigaste exportvaror är en avancerad produkt (gasturbiner på plats 19), rysslands ekonomi är baserad på råvaruexport, och import av mer avancerade produkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in