2023-03-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag kommer ihåg när videon kom och civilbefolkningen var arga över att separatisterna ställde sina missilbilar mm intill skolor, daghem och höghus varpå moteld drabbade civilbefolkningen hårt.

Det var en taktik som infördes av Girkin och som man sedan fortsatte med efter att han lämnat.
Enligt Girkin blev de uppmanade att ukrainska armén att sluta med det men Girkin svarade att han inte är Don Quijote.
Det här kan inte jämföras med Ukrainas armé idag som är tvingade av ryssarna att försvara sig i städer som ryssarna anfaller.
”DPR/LPR” och ryssarna var anfallare och var inte på något sätt tvingade att ställa artilleri i civila områden utan man gjorde det för att man var hänsynslösa och inte brydde sig om de civila. De kunde slutat kriga helt och enda konsekvensen hade varit fred.
Citera
2023-03-27, 20:41
Medlem
Taggads avatar
Det fega Ryssland försöker hunsa och hota sina svagare grannar vilket nått vägs ände i underskattingen av Ukraina 🤬
Citat:
Ryssland hotar Armenien: Ge er inte i lag med ICC
Ryssland hotar Armenien med ”allvarliga konsekvenser” om landet ratificerar Romstadgan och därmed blir en del av Internationella brottmålsdomstolens (ICC) jurisdiktion, rapporterar statliga ryska RIA enligt Reuters.

Armeniens historiskt sett nära band till Ryssland har skadats betydligt av Rysslands invasion av Ukraina, och landet överväger nu att ratificera stadgan, som de tidigare bara skrivit under.

Kreml anser att planen är ”fullkomligt oacceptabel i ljuset av ICC:s olagliga och juridiskt ogiltiga arresteringsorder mot det ryska ledarskapet”, heter det i ett uttalande från ryska UD.

Citat:
I fredags gav Armeniens konstitutionsdomstol grönt ljus till parlamentet att ratificera Romstadgan, vilket skulle göra landet till en del av Internationella brottmålsdomstolens (ICC) jurisdiktion, rapporterar Radio Free Europe.
Om parlamentet ratificerar stadgan betyder det att Armenien blir skyldigt att gripa Rysslands president Putin om han besöker landet, eftersom ICC utfärdat en arresteringsorder mot honom, säger en rättsexpert.
https://omni.se/t/krigsbrotten/e5deb316-8afb-47fb-9e62-5540026da998

https://www.azatutyun.am/a/32333231.html

Stå på er Armenien 👍
Senast redigerad av Taggad 2023-03-27 kl. 20:52.
Citera
2023-03-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Många har flytt, och många bor i de områden som Ryssland annekterat.
Ja dom flesta ukrainare bor fortfarande kvar i sitt hemland och sin by/stad/region även om ryssen är där på tillfälligt besök. Men visst, något fler ukrainare har nog flytt Ukraina på grund av kriget än antalet ryssar som flytt Ryssland för att slippa strida för Putin, det medges.
Men ukrainarna är ju till skillnad mot ryssarna i alla fall välkomna som tillfälliga gäster i väst.
Citera
2023-03-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så nu påstår du att 20 miljoner har flytt till andra länder. Även om de bor kvar i annekterat område så innebär det att de fortfarande bor i Ukraina och räknas till Ukrainas befolkning. Du får allt förklara din LÖGN lite bättre än så.

Jag säger att de som bor i de områden som Ryssland annekterat inte längre kan användas av Ukraina. Och inte heller de som flytt. Ukrainas befolkning har nästan halverats sedan konflikten startades.

Lägg till att Macgregor anser att 250.000 till 300.000 ukrainska soldater har dött. Och de fortsätter att dö i ett vansinnigt tempo. Delvis för att man offrar soldater i Bakhmut, men ännu mycket mer för att man nu sänder otränade pojkar samt äldre till fronten.

Jag vet att många tror att Putin vill förhandla, men det kommer han inte att göra. Det var hur han startade, men knappast nu. Nu handlar det om att Ukraina ska kapitulera, och att NATO måste inse detta.
Senast redigerad av Brille68 2023-03-27 kl. 20:53.
Citera
2023-03-27, 20:51
Medlem
Citat:
Det visar på hur fruktansvärt många ukrainska soldater som nu är borta. Macgregor uppskattade det till 250.000 till 300.000 döda ukrainska soldater för ett tag sedan. Nu tvingar man äldre och pojkar att delta. Och tydligen även kvinnor.

Man måste dessutom tänka på att Ukrainas befolkning nästan halverats sedan konflikten startade.

Mcfåne är en utländsk cheerleader för Ryssland och är den sämsta källan för Ukrainska förluster. Här har du en bra video som förklarar. Jag vet om du klarar av den. Videon är lång

https://www.youtube.com/watch?v=uRboVa5zyUk&t=883s (Cirka 70 min)
Citera
2023-03-27, 21:01
Medlem
Citat:
Jag säger att de som bor i de områden som Ryssland annekterat inte längre kan användas av Ukraina. Och inte heller de som flytt. Ukrainas befolkning har nästan halverats sedan konflikten startades.

Lägg till att Macgregor anser att 250.000 till 300.000 ukrainska soldater har dött. Och de fortsätter att dö i ett vansinnigt tempo. Delvis för att man offrar soldater i Bakhmut, men ännu mycket mer för att man nu sänder otränade pojkar samt äldre till fronten.

Jag vet att många tror att Putin vill förhandla, men det kommer han inte att göra. Det var hur han startade, men knappast nu. Nu handlar det om att Ukraina ska kapitulera, och att NATO måste inse detta.
Om Putin är smart förhandlar han nu, snart kommer Xi Jinping tvinga honom till förhandlingsbordet och då kommer det bli mycket dyrare för honom. Å andra sidan vet vi att Putin inte är smart.
Citera
2023-03-27, 21:03
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Du har fortfarande inte redovisat var dessa 20 miljoner är. Försök inte att ändra dina uppgifter i efterhand för att täcka upp din LÖGN. Vilket land har de flytt till?
Citera
2023-03-27, 21:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ukraina kan lägga ner vapnen. Ryssen tar livet av sig själva

If you have never seen a monkey with a grenade. So, enjoy.
Such degenerates are present in the second army of russians
https://twitter.com/Rinegati/status/1640242170715152386

Med den nivån på soldaterna så blir det ju som det blir, dvs kattskit av hela spektaklet. Vad var det för granat han kastade, något från andra världskriget?
Citera
2023-03-27, 21:08
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Om Putin är smart förhandlar han nu, snart kommer Xi Jinping tvinga honom till förhandlingsbordet och då kommer det bli mycket dyrare för honom. Å andra sidan vet vi att Putin inte är smart.

Kina har inget intresse att få ett slut på kriget i Ukraina.
Skulle Ryssland förlora det här proxy kriget så står Kina efter det på menyn.
Citera
2023-03-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du har fortfarande inte redovisat var dessa 20 miljoner är. Försök inte att ändra dina uppgifter i efterhand för att täcka upp din LÖGN. Vilket land har de flytt till?

Jag har inte använt några exakta siffror. Lite mindre än tio miljoner har flytt utomlands och lite mindre än tio miljoner har annekterats av Ryssland.
Citera
2023-03-27, 21:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Lägg till att Macgregor anser att 250.000 till 300.000 ukrainska soldater har dött.

Om mytomanen Macgregor anser detta så vet vi att det är falskt. De faktiska dödssiffrorna är någonting helt annat.
Citera
2023-03-27, 21:14
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag har inte använt några exakta siffror. Lite mindre än tio miljoner har flytt utomlands och lite mindre än tio miljoner har annekterats av Ryssland.

Så du erkänner att det var en LÖGN att 20 miljoner har flytt landet. Det är bara 10 miljoner som flytt landet nu. Släng upp en källa på det eller är det också en LÖGN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in