2023-03-27, 18:54
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Japp länka den precis haha i i Lägg er innan! 4 sekunder tog det för Fedor att få honom att slockna...

Så det går oerhört fort... lägg då till att detta är en kontrollerad miljö där personen är helt frisk utan ett slag mot huvudet och alkohol i kroppen...

Jag är ingen läkare men jag antar att de lär ha betydelse.
Haha, vi länkade samtidigt.

Ja, det går jäkligt fort. Tänk dig då hur enkelt det kan vara om du sitter ovanpå bröstet och bara använder händerna mot halsen.
Citera
2023-03-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Obduktionen visa bara att hon dött av andnöd.
Men inga märken på angrepp mot halsen.
Lika så att något borde ju brista men som sagt hela döds förloppet är konstigt.
hon hade ju mjukdelsskador som visar att man tryckt manuellt på halsen och JJ erkänner ju det också. Att hon tryckt med tummarna och grepp om halsen i 10 sekunder.
Citera
2023-03-27, 18:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha, vi länkade samtidigt.

Ja, det går jäkligt fort. Tänk dig då hur enkelt det kan vara om du sitter ovanpå bröstet och bara använder händerna mot halsen.

Ja! Lägg då till att Tove säkert är redigt uppstressad, groggy efter att ha slagit huvudet och påverkad av alkohol...

När det hade varit dödligt för denna snubbe efter 10sekunder... i en kontrollerad miljö där han är vid god hälsa.
Citera
2023-03-27, 18:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
hon hade ju mjukdelsskador som visar att man tryckt manuellt på halsen och JJ erkänner ju det också. Att hon tryckt med tummarna och grepp om halsen i 10 sekunder.

10sekunder räcker för att döda någon genom strypning så hon har ju redan ägt sig själv där...
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-03-27 kl. 19:00.
Citera
2023-03-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
5 sekunder tar det ungefär att få någon att somna... efter 3 sekunder tror jag du tappar förutseende... finns på Youtube när Fedor Emelianenko deltar i en sådan där sak och han stryper ut en person och de här massa elektroder kopplad till hjärnan... Det går riktigt fort om du täpper igen de stora artärerna...

Har själv testat på att bli utstrypt eftersom jag tränat och tävlat i BJJ... och 2 sekunder då börjar det redan svarta för ögonen.

Jag har läst ett annat fall där man påstår att det tar 20-30 sekunder att strypa ut någon. Sen för att döda någon behöver man strypa över en minut till. Kan ha varit fallet för nåt år sen med han som slog frugan med en hantel och sen ströp ihjäl henne. Han dömdes för mord om jag minns rätt även om det var ett infall. Inte säker.

EDIT: Kan man strypa så blodtillförsel stoppas till hjärnan går det fortare.
Senast redigerad av Kriminallen 2023-03-27 kl. 19:07.
Citera
2023-03-27, 19:01
Medlem
why123s avatar
Jag tycker det känns lite farligt att MH ska förhöras efter JJ på onsdag(?) Orsaken är att JJ har kommit med en berättelse som hon står för, i linje med åklagarens gärningsbeskrivning. Själv tycker jag också att det är den troliga.

MH ändrar sig hela tiden. Inser hon att hon kan tjäna på att ändra berättelsen (vilket hon kan göra när åklagare och försvaret pressar JJ) så gör hon det.

Sedan till de som säger att hon är ett verktyg för JJ som hon alltid skyddar. Jag är inte säker på att
man ska se det så. Det hon skyddat är det liv hon levt tillsammans med JJ med fester och konserter t ex.
Hade det kommit någon annan som erbjudit henne det trevliga livet hon levt dessa två år så vet vi inte om hon övergett JJ.

Inte för att det har med saken att göra men jag kan på något sätt förstå er som vill/tror att MH är oskyldig. Hade jag kunnat tro det hade jag absolut hängt på. Det ligger nog för de flesta av oss att hjälpa de som varit utsatta tidigare i livet. MH som är adopterad och har haft problem med psyket och i skolan är det lätt att känna för. Absolut.

Men nu har MH varit medveten under lång tid att JJ ville bränna in syskonen T*nnies. Dessutom mördade hon och JJ Tove Det är inte hon som är offret i denna historien även om MSM redan fördelat skuldbördan och ser MH som offer nr två .Det är hon inte.
Senast redigerad av why123 2023-03-27 kl. 19:17. Anledning: ..
Citera
2023-03-27, 19:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Har tyvärr inte hunnit läsa FUP, men är det bekräftat att J satt på Toves bröstkorg?
ponera att hon istället satt på magen, då pressas maginnehållet upp, och kanske J såg att Tove höll på att kräkas och höll för Toves mun för att hon inte ville få det på sig?
Det kan förklara en del..

Från det rättsmedicinska utlåtandet:
"Kompromettering av andningsrörelser genom tryck mot buken och åtminstone partiell immobilisering av bröstkorgen genom tryck mot bröstkorgen kan ha varit av bidragande betydelse för uppkomsten av dösfallet."
Att hålla en hand för munnen räcker inte för att täppa till andningvägarna. Inget maginnehåll kom ju in i lungorna.
Citera
2023-03-27, 19:02
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag har läst stora delar av FUPen. Inte alla...

På ett ställe står det: "Hon började väsa, sedan kom tungan ut ur munnen på ett konstigt sätt."

Okay... Hur kommer tungan ut på det viset?

Kan det vara så att en 70-80 kilos person med kraftiga ridlår hoppar/stampar på magen/bröstet på en person fylld med vätska/vin plus mat så sprutar ut innehållet i en strypt hals?

Kanske till och med att det är två som sitter på henne, det blir ju tungt.

Då hamnar ju innehållet på fel ställen. Kanske inte lungornas men i strupen beroende på hur mycket luft vederbörande kan få i sig.

Det blir dessutom tömning av blåsa och annat (blöta strumpor) vid döden.

Jaja, det var bara min tanke som slog mig.
Citera
2023-03-27, 19:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:

Spelar ingen roll hur det var de ringde inte på hjälp och verkade nöjda med resultatet. Bara det säger en del om hur de tänkte. Hoppas båda åker dit.
Citera
2023-03-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har läst stora delar av FUPen. Inte alla...

På ett ställe står det: "Hon började väsa, sedan kom tungan ut ur munnen på ett konstigt sätt."

Okay... Hur kommer tungan ut på det viset?

Kan det vara så att en 70-80 kilos person med kraftiga ridlår hoppar/stampar på magen/bröstet på en person fylld med vätska/vin plus mat så sprutar ut innehållet i en strypt hals?

Kanske till och med att det är två som sitter på henne, det blir ju tungt.

Då hamnar ju innehållet på fel ställen. Kanske inte lungornas men i strupen beroende på hur mycket luft vederbörande kan få i sig.

Det blir dessutom tömning av blåsa och annat (blöta strumpor) vid döden.

Jaja, det var bara min tanke som slog mig.

Förstår inte varför advokaterna hakat upp sig på spyan.
Måste väl vara normalt att spy om nån sätter hela sin tyngd på ens mage, bröst och samtidigt stryper ihjäl en?

Hade jag varit full och mätt som fan som du säger i ditt inlägg så är jag rätt säker på att jag hade spytt om någon som väger mycket mer än mig lägger hela tyngden på min mage och på mitt bröst och dessutom stryper ihjäl mig så jag har världens panik.
Citera
2023-03-27, 19:07
Medlem
Citat:

Asså, återigen spårar denna tråden totalt med en massa puckon som varken läst fup eller har en grundläggande förståelse för förutsättningarna vid mordet. Ska vi verkligen sitta och läsa sida upp och sida ner med idioter som gissar hur JJ dog?
Citera
2023-03-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Det snackades titt som tätt mellan Johanna och giraffen Clea. Johanna antecknade en del så de diskuterade det bland annat.

Maja var trött och seg. Hennes ”sömn” under mordnatten var väl inte tillräcklig lol
Hon kollade ner mycket och ibland höll hon händerna uppe i ansiktet också. Under en paus bröt hon ihop.
Tack!
Det verkar onekligen som att M lider av någon sorts sömn sjukdom!
Har de undersökt henne ordentligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in