2023-03-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/others/f%c3%b6rsvaret-i-tovefallet-h%c3%a4vdar-annan-d%c3%b6dsorsak/ar-AA1977K9?ocid=mailsignout&li=BBqxCu3

20 åringens försvarare vill få henne frikänd?

Försvararen gör sitt jobb.

Åklagaren vill få bägge fällda. Han gör sitt jobb.

Som det ska vara.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Alltså MH även om hon går fri som många här tror... vad tror ni hon kmr ha för liv ute i det fria? Folk kommer ju garantera smälla på henne så fort de får en chans... hon kör ju få bo som i ett fängelse hemma hos mor o far sin... ständigt rädd för att någon kommer ge sig på henne hon kommer inte kunna bo kvar i Vetlanda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det förefaller ändå som att det påverkat Ts möjligheter till motvärn eftersom några sådana skador inte funnits. I den förlängningen ser jag det som fullt möjligt att J är ensam gm till själva dödandet.

För att lyckas med detta vill jag påstå att T måste varit helt utslagen av smällarna i huvudet. Inga inre blödningar i hjärnan hittades. Så någon större hjärnskakningar verkar det inte handla om.

Är man inte helt utslagen så kämpar man med allt man har. Skriker, vevar med armar och ben, vrider sig, ja all kraft och varenda muskel används för att slå sig fri. Nästan uteslutande hittar man avvärjningsskador på gm där dom vanligaste är rivsår på armar och hals.

Och om inte tjejerna kan ge en rimligt förklaring till dom ca 5 sparkliknande ljuden i väggen var får man anta att detta var T som var vid medvetande. Ledsen, men jag har väldigt svårt att tro att spasmer kan avge den styrka som grannen beskriver som sparkljud.
Citera
2023-03-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag vet faktiskt inte hur det fungerar, har funderat på samma sak i ett tidigare postat inlägg. Det kanske finns någon på tråden som kan klargöra?

En stegräknare registrerar bara steg som man går. Och man måste ha stegräknaren på sig.
Citera
2023-03-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Njae. Enligt rättsläkaren kan både MH:s och JJ:s version stämma.

Toves medvetandegrad var sänkt av alkohol, samt troligtvis även av slaget mot huvudet.

"Utom rimligt tvivel". Hur mycket jag än vill se MH åka dit så har jag svårt att se hur skadorna måste ha uppstått genom två personers verk. Rättsläkarens bedömning är att JJ på egen hand kunnat orsaka detta.

Åklagarens enda egentliga "bevis" är Majas hälso-apps registreringar.
Någon skrev för en tid sedan att skadorna på T vader kunde mycket väl uppkommit av att M ev tryckte ner eller satt på dem
Kan det ev stämma?
Citera
2023-03-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja fullt ut är det bara M.
Dock är det väl vissa som sett fragment, te x hennes ex F (J gjorde slut för knappt ett år sedan) som hon ska ha berättat för om branden utanför H.

Ja, och alla dessa har lämnat J. Hon har avverkat vänner på löpande band dom senaste 2-3 åren.
Citera
2023-03-27, 12:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja fullt ut är det bara M.
Dock är det väl vissa som sett fragment, te x hennes ex F (J gjorde slut för knappt ett år sedan) som hon ska ha berättat för om branden utanför H.

Usch.
Dubbelbestraffning där för honom.

Att dels varit utsatt för den här Johanna och hennes som man nu ser, väldigt otäcka personlighet. Drar i trådar och bestraffar på de mest lömska sätt. Där kan det hon berättar också vara underliggande hot; se vad jag är kapabel till.

Sedan att veta att det han visste, det han inte gick vidare med slutade så här...

Jag lägger ingen skuld på honom. Jag tror att man inte har samma djupare förståelde för hur allvarligt detta är, och at man bör agera med anmälning. Kanske också att man själv är traumatiserd av att h haft en relation med en så störd människa, gör att man inte tänker riktigt klart.

Han får nu ett tungt ok på sina axlar.
Citera
2023-03-27, 12:36
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Försvaret gör sitt jobb; att så tvivel.

Jo, men provocerande icke desto mindre. Har för egen del inget pokeransikte, så skulle aldrig klara av att vara försvarare.

/AI
Citera
2023-03-27, 12:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
På hennes mugshot ser hon ut att vara Sid’s borttappade syster, men kollar man på henne på hennes egna bilder och i verkligheten så är hon naturligt vacker.
Hon är ju inte ful, men handlingen gör henne ful.

Hon är ju sminkad och tillgjord på sina egna bilder... så naturligt vacker är hon inte... för då skulle hon sett bra ut även på polisens bilder...

Men visst jag ser inte hur hon ser ut nu och om hon är sminkad eller ej jag utgår bara ifrån polisens bilder.
Citera
2023-03-27, 12:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Fast sättet hon dödades på- skadorna talar för att det är två personer.
Enligt rättsläkarna är båda scenarierna lika troliga.
Citera
2023-03-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch.

Att dels varit utsatt för den här Johanna och hennes som man nu ser, väldigt otäcka personlighet. Drar i trådar och bestraffar på de mest lömska sätt. Där kan det hon berättar också vara underliggande hot; se vad jag är kapabel till.

Sedan att veta att det han visste, det han inte gick vidare med slutade så här...

Jag lägger ingen skuld på honom. Jag tror att man inte har samma djupare förståelde för hur allvarligt detta är, och at man bör agera med anmälning. Kanske också att man själv är traumatiserd av att h haft en relation med en så störd människa, gör att man inte tänker riktigt klart.

J senaste ex beskriver en hel del om hans nerbrytande psykiska mående av relationen med J
Citera
2023-03-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch.

Det var dessutom hon som var otrogen mot honom! Hon tyckte att han var tråkig och han hade svårt att släppa henne efter att hon dumpat honom. Att då försöka bränna inne honom är bortom stört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in