2023-03-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det förefaller ändå som att det påverkat Ts möjligheter till motvärn eftersom några sådana skador inte funnits. I den förlängningen ser jag det som fullt möjligt att J är ensam gm till själva dödandet.
Fast sättet hon dödades på- skadorna talar för att det är två personer.
Citera
2023-03-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
När delar av den rättsmedicinska rapporten visas upp i rättssalen tittar 18-åringen ned i golvet och håller ena handen för pannan. 20-åringen är fortsatt samlad men tittar inte längre på åklagaren.

Från SVT
Toves anhöriga gick ut när rättsmedicinska rapporten redogjordes
Citera
2023-03-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är bara M som fått insyn i hur störd hennes tankeverksamhet varit. Och hon satte tyvärr sitt eget välbefinnande före J s alla hatobjekt som riskerade livet.

Ja fullt ut är det bara M.
Dock är det väl vissa som sett fragment, te x hennes ex F (J gjorde slut för knappt ett år sedan) som hon ska ha berättat för om branden utanför H.
Citera
2023-03-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Det står att appen har registrerat steg vid 02:19 sen vid 02:43 (inte helt 100 på tiderna)
33 steg vid ena tillfället och 44 vid det andra.

Frågan är hur dessa appar registrerar steg, hon har ju knappast gått 33 steg på under 1 minut 02:19 sen 44 steg under en minut 02:43.

Appen måste väl spara stegen kanske var 20de minut? Att den räknar stegen sen sparas det var 20de minut eller något sådant?

alltså har hon gått dessa 44 steg mellan 02:19 och 02:43?

Jag vet faktiskt inte hur det fungerar, har funderat på samma sak i ett tidigare postat inlägg. Det kanske finns någon på tråden som kan klargöra?
Citera
2023-03-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Fast sättet hon dödades på- skadorna talar för att det är två personer.

Njae. Enligt rättsläkaren kan både MH:s och JJ:s version stämma.

Toves medvetandegrad var sänkt av alkohol, samt troligtvis även av slaget mot huvudet.

"Utom rimligt tvivel". Hur mycket jag än vill se MH åka dit så har jag svårt att se hur skadorna måste ha uppstått genom två personers verk. Rättsläkarens bedömning är att JJ på egen hand kunnat orsaka detta.

Åklagarens enda egentliga "bevis" är Majas hälso-apps registreringar.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja och även bråket på utestället med kontakt med ordningvakt och polis gör att de inte går under radarn. Det är tur att de inte är så smarta när allt kommer omkring. Sen ser vi hur viktigt det är med poliser som agerar snabbt, här måste vi berömma att de tog tag i det och inte lät tiden rulla som händer i en del fall och platser i landet pga nonchalans och inkompetens.

Fast visste Rullman om kontakterna med ordningsvakterna/polis redan på måndag morgon?

Jag tycker inte att varken ordningsvakterna eller polisen verkar ha gjort något fel. De såg inte bråket själva, de inblandade hade inga synliga skador och de hörde ändå lite de inblandade. Hänvisade seda till att anmäla hos polisen/ 114 14.

Tycker inte att de varit nocnchalanta eller verkat inkompetenta.

Det man däremot kan ha invändningar mot, särskilt nu med koll i backspegeln, är mordbränderna. Vet inte (har inte läst hela FUP och skumläst en del) om man kunnat göra mer vad gällde mordbränderna. Kanske det inte då fanns någon misstänkt, och därmed svårt att gå vidare.

En allvarlig varningssignal är ändå att om någon tuttar eld på annans bostad, då är det otroligt viktigt att ta reda på vem det är. Inget busstreck det där.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Har konsekvenserna kommit ut än ?
Citera
2023-03-27, 12:28
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/others/f%c3%b6rsvaret-i-tovefallet-h%c3%a4vdar-annan-d%c3%b6dsorsak/ar-AA1977K9?ocid=mailsignout&li=BBqxCu3

20 åringens försvarare vill få henne frikänd?
Citera
2023-03-27, 12:30
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag vet faktiskt inte hur det fungerar, har funderat på samma sak i ett tidigare postat inlägg. Det kanske finns någon på tråden som kan klargöra?

Den räknar start på aktivitet tror jag.

Går du 100 steg, och påbörjar stegen 0800, står det 0800: 100 steg. Men promenaden pågår mellan 0800-0805.

Min snabba tolkning, men kan ha fel.
Citera
2023-03-27, 12:31
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vacker? Så du menar att polisens bilder på henne är direkt missvisande... eller har hon sminkat sig delux?

Det var inte direkt några skönheter dessa två som visats bild på...

På hennes mugshot ser hon ut att vara Sid’s borttappade syster, men kollar man på henne på hennes egna bilder och i verkligheten så är hon naturligt vacker.
Hon är ju inte ful, men handlingen gör henne ful.
Citera
2023-03-27, 12:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är bara M som fått insyn i hur störd hennes tankeverksamhet varit. Och hon satte tyvärr sitt eget välbefinnande före J s alla hatobjekt som riskerade livet.
Ja, M verkar vara fullt medveten både om att J påverkat henne Js hatiska sida, men accepterat det för sitt eget välmåendes skull. Hon har gjort ett medvetet val. Kanske har hon redan varit insnärjd när hon blir varse Js kapital.
Citera
2023-03-27, 12:32
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Toves anhöriga gick ut när rättsmedicinska rapporten redogjordes

Tro fan det, de vill väl inte se bilder på sin anhörige - halvobducerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in