2023-03-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Grannarnas vittnesmål är de enda vi kan vila på när det gäller mordtiden. Tar man dessa, och räknar baklänges, säger de runt, eller strax efter, 02.40.

Dvs de var i lägenhet 40-50 minuter innan dåd. Vad de gjorde denna tid är en av de stora gåtorna i detta fall.

Ja, de har varit ” i lgh” enligt koordinater vid ca 02….
Fick inga svar igår men vore intressant att höra vad ni andra tänker?
Vad har de gjort i 30-40 min innan dunsarna? JJs version stämmer inte om att hon fällde Tove ganska fort efter de kom in.. SÅVIDA de inte de står utanför huset och pratar ( snap osv visar alltid mina tjejer utanför huset fast de är hemma tex, ibland tvärtom)… bara för koordinater visar JJs adress o kanske även kopplar upp mot hennes Wi-Fi behöver de inte vara i lgh.
Tagit mig några nätter o timmar att tänka i de banorna…
Så Tove kanske ångrar sig efter ha pratat med A på vägen till JJ att han inte tyckte det var en bra idé att följa med hem, hon kanske tog hans råd o sa att ” nej vi kan prata utanför en stund ”… då kan det förklara JJs berättelse.
Sen har JJ varit så gullig o falsk o Maja började må illa så tillslut går de upp ändå för Maja mår dåligt, kanske måste hjälpa henne upp…..
Citera
2023-03-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Förutom försök till mordbränder, vittnar M om en villa under renovering. Även den ska J ha tänt på.
M säger att J var både besviken och arg 1-2 veckor efteråt för att ha misslyckats ha ihjäl sina hatobjekt.

GW:s uttalande om två ostraffade tjejer är ju en sanning med modifikation. J har aldrig blivit upptäckt, trots att hon har varit ute efter att döda två gånger. Och dessutom fjuttar hon på ett renoveringsobjekt som väl brann ner?
Så J:s brottsliga bana påbörjades redan innan mordet. Andra försöket på T.

Det framgår faktiskt inte av utredningen om M var med eller inte vid branden utanför T och tvillingsysterns dörr. Klart är att hon var medveten om planen och eventuellt delaktig i planeringen vilket framgår av sms dom emellan. Ex skriver M något i stil med, jag är inte rädd så, men vet inte om det är risky. Detta efter att hon skrivit att hon känner sig sjuk.
Senast redigerad av Heretic77 2023-03-26 kl. 18:43.
Citera
2023-03-26, 18:47
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jag drog upp den för att du inte verkar förstå hur personer inom autismspektrat resonerar.
Jag har en anhörig som har autism och jag vet om du menar att Maja har samma diagnos? Dessutom blir det ändå patetiskt att dra upp vad som visas i en fiktiv Beckfilm. Sen är det konstigt hur många här som beter sig som läkare och vet exakt hur Maja fungerar och det är bokstäver både hit och dit. Nästa vecka vet vi hur pass korkad och tafatt Maja är eller om hon är den hjälpsamma mördare som vi andra tror. Bara för att hennes morsa sa att hon hade svårt med tider så är det som att detta skulle vara nåt slags förmildrande omständigheter för att man med berått mod dödar en person. Hoppas hon får livstid så att inte folk tror att man kan döda hej vilt efter behag och klara sig undan. Tycker fortfarande bilden är makaber då Maja springer tillbaka in på Nöjet för att lurpassa på Tove.
Citera
2023-03-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det framgår faktiskt inte av utredningen om M var med eller inte vid branden utanför T och tvillingsysterns dörr. Klart är att hon var medveten om planen och eventuellt delaktig i planeringen vilket framgår av sms dom emellan. Ex skriver M något i stil med, jag är inte rädd så, men vet inte om det är risky. Detta efter att hon skrivit att hon känner sig sjuk.

Det må stämma, men den andra planerade mordbranden på Julia (?) skulle MH delta på och det enda som stoppade dom den kvällen var regnet.
Citera
2023-03-26, 18:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej precis, syftade enbart på J som anläggare av samtliga bränder. Står ingenstans om att M ska ha varit delaktig.
Citera
2023-03-26, 18:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pffixvontrix
Jag sätter mig bara in i situationen. Att gå från ord till gärning är ett långt steg.
Tror inte MH trodde det skulle bli så.
Misshandel var hon med på. Men att hon skulle dö tror jag inte mh var med på.
Bara min tanke ingen källa. Killgissar
Vidrigt att ens planera hur man ska misshandla någon och bara det säger allt om hur farlig Maja är. Ingen normal människa tänker i dom banorna och umgås med någon som velat elda inne folk. Klart att Maja är samma slags råskinn som Johanna. Lika barn leka bäst.
Citera
2023-03-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Den påtänkta mot Julia (var det väl) om det är den du menar är väl i och för sig M som själv berättat om. Så vi vet inte om det stämmer. Hon uppger att hon försökte få J att tänka på annat. Lite märkligt att M väljer att berätta om detta även om det förstärker bilden av Js tankar på att döda. För samtidigt så visar det att M väl kände till de. Och kunnat avslöja planerna.

Ja, men MH placerar sig själv som deltagare i den planerade branden och att enda anledningen till att den uteblev var för att det regnade. Så hon placerar sig själv i planeringen av en mordbrand tillsammans med JJ. Mitt syfte med inlägget är att påvisa att MH och JJ har varit ett ”killing-team” tidigare och att mordet på Tove inte är ett undantag.
Citera
2023-03-26, 18:53
Medlem
Och GW….. gud… Han har ju inte läst igenom speciellt mycket som han påstod på Nyhetsmorgon….
Jag skrattade… för visst sa han verkligen att ”det här är inget planerat” det är en olyckshändelse ” ?!!!!???
Så han kan ju knappast läst allt …
Han är inte heller ” påläst ” om betydelsen för ” I samförstånd ” som jag själv fick se igår av en annan medlem här men han borde ju ha koll,
Det är tydligt att han typ läst obduktionsrapporten o lite här o var i deras förhör… är min åsikt som är helt okunnig i ämnet men engagerad och läst typ 96% av FUP…
Citera
2023-03-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Det må stämma, men den andra planerade mordbranden på Julia (?) skulle MH delta på och det enda som stoppade dom den kvällen var regnet.

Nu minns jag inte datumet för den andra planerade branden. Du får gärna upplysa mig.

Om den är efter branden vid T s dörr så kan man tolka det som en eskalering i hennes delaktighet i J s planer. Först tvekar hon, sen bestämmer hon sig för att hänga på. Då förefaller även hennes psykologiska delaktighet i mordet än tydligare.
Citera
2023-03-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vidrigt att ens planera hur man ska misshandla någon och bara det säger allt om hur farlig Maja är. Ingen normal människa tänker i dom banorna och umgås med någon som velat elda inne folk. Klart att Maja är samma slags råskinn som Johanna. Lika barn leka bäst.
Maja är inte så oskyldig som vissa får det att framstå, men du måste också lära dig att inte tänka så svartvitt. Det är två olika personer med två olika slags problem.
Citera
2023-03-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nä, en helt annat slags råskinn skulle jag säga, inte oskyldig alls, men helt annorlunda. J är iskall grandios narcisisst, slug men fåfäng, känslokall men inte så smart. M är korttänkt, känslostyrd och traumatiserad med svårt att läsa av folk, att förstå gränser och säga nej. Dåligt begrepp om rätt och fel, svårt att uttrycka sig. Perfekt partner för J.
Citera
2023-03-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nej precis, syftade enbart på J som anläggare av samtliga bränder. Står ingenstans om att M ska ha varit delaktig.

M skulle delta på mordbranden på Julia men den blev avblåst till följd av regn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in