2023-03-19, 18:53
Medlem
Var kan man se avsnittet med Arga Snickaren btw?
Citera
2023-03-19, 23:07
Medlem
Citat:
”Vi har kastat allt för att det skulle bli vårt. Stommen är kvar, men allting innanför är bytt och det är viktigt. Nu känns det som att det är vårt hem”, sa Giselle Esse Olsson till Aftonbladet efter att hon flyttat in.
– Ja, det är definitivt inte mitt, det är vårt, sa Rickard då.

Stackars sate, hon pressar honom att skriva gåvobrev (vilket man förstår i arga snickaren), sedan tar hon ut skilsmässa efter 2 år och vill ha hälften. Hur kan hon ens med att ta dessa 10+ miljoner?? Skulle inte förvåna mig om hon planerade skilsmässan redan innan giftemål. Jävla bedragerska!
Citera
2023-03-20, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SirCastaloz
Stackars sate, hon pressar honom att skriva gåvobrev (vilket man förstår i arga snickaren), sedan tar hon ut skilsmässa efter 2 år och vill ha hälften. Hur kan hon ens med att ta dessa 10+ miljoner?? Skulle inte förvåna mig om hon planerade skilsmässan redan innan giftemål. Jävla bedragerska!

Nja, hade han fortfarande varit programledare för bingolotto och därmed dragit in hyfsat med pengar tror jag inte hon separerat. Men en radiopratare som inte har så hög lön är en annan sak.
Citera
2023-03-20, 08:06
Medlem
Citat:
Han är en fri man som skriver under vad han vill. Det var bara det att han inte trodde att de någonsin skulle skiljas. Att han skrev gåvobrevet för att hon skulle vara skyddad om han gick bort eller nåt. Att man kan vara så dum när man är medelålders kan inte sägas vara hennes fel.

Vi andra har inte råkat ut för det så det får stå för honom. Hans val…

Om huset nu är värt 20 miljoner kan de båda köpa varsin fin lägenhet när bodelningen är klar. Han måste ju ha velat detta för henne, annars skulle han inte skrivit gåvobrevet.

Sedan är det väl så att hon har yngre hemmavarande barn än han. Därmed får hon bo i huset under skilsmässan.

Det här är nog inte det sista dåliga beslutet han kommer ta i livet. Vissa lär sig endast genom personliga erfarenheter.
Citera
2023-03-20, 08:21
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:

Hon verkar ju dessutom ha pressat honom att blåsa ur hela huset (”slänga allt utom stommen”) bara för att hon skulle få pinka in revir.
Citera
2023-03-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Hon verkar ju dessutom ha pressat honom att blåsa ur hela huset (”slänga allt utom stommen”) bara för att hon skulle få pinka in revir.
Och för att allt de har skaffat gemensamt så får hon hälften även av det . Är det inte så ?
Annars hade kanske iallafall möbler o sånt han haft sen tidigare gått till honom .

Och huset lär ha uppvärderats åtskilligt om det nu dessutom är helt nyrenoverat ?
Som han har lagt ned arbete o pengar på .
Så tack vare det får hon ut ännu mer .

Hur länge bodde hon ens där ? Ett år ?
Citera
2023-03-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPellerin
Det går absolut att tänka som du gör, Rickard är vuxen och definitivt klok. Människor, också kloka, som blivit lurade på stora belopp via nätet med kvalificerad manipulation är att likställa med det här fallet. Helt klart ett sol-o-vårar-knep som han utsatts för.

Hon känns som en psykopat , allt gick så otroligt snabbt förlovning , påstridig om gåvobrev , giftermål , slänga ut alla hans grejer , nytt nytt , yta yta .
Han var hemma med hennes barn när hon var på resor och hon var fly förbannad att han inte hade vikit och strukit tvätten som hon så duktig hade slängt in i tvättmaskinen .
Hon har sagt att hon har svår pmds så han har säkert inte ens fått doppa spec ofta .
Jag tror hon har använt sig av pms för att trycka ned han och sen de gånger hon har varit älskvärd , så har hon varit oemotståndligt charmig mot han så har han blivit så glad att han gjort allt för att det ska fortsätta vara så .
https://stoppapressarna.se/svenskt/rickard-olssons-svara-aktenskapskris-avslojad/
Citera
2023-03-23, 18:11
Avslutad
Parterapi innan bröllopet.. borde vara en varningsklocka redan där.
Citera
2023-03-23, 19:11
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Rickard på Cypern.

https://nyheter24.se/noje/1135562-rickard-olsson-attackerad-av-foljare-efter-semesterbilden-lagt-och-hanfullt
Citera
2023-03-24, 00:41
Medlem
Citat:

Vaddå vill ha hälften - hon vill väl ha det som gåbrevet utlovar
Citera
2023-03-26, 16:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Vill åldras där"

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6VR7A/rickard-olsson-efter-skilsmassan-radd-att-forlora-sitt-hus
Citera
2023-03-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Nu var huset tydligen värderat till närmare 20 000 000 och inte 10 000 000 som florerar i tråden. Att köpa ut henne för 10 000 000 kan han bara glömma, det blir att boka flyttfirma.. om inte hon får alla möblerna också.
DEt är endast taxeringsvärdet som spelar roll, inte marknadsvärdet.

Visst, det är lite synd om Rickard men hur jävla dum får man vara, hur mycket styr kuken vid 55 års ålder egentligen, lika mycket som vid 20?
Senast redigerad av ReinfeldtM 2023-03-26 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in