2023-03-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Förlåt att jag inte orkar läsa hela tråden

Men om det är hans hus från början och han varit dum ihuvudet att ge bort halva så undrar jag bara varför hon inte bor i gästhuset?

Ursäkten är godtagen!
Citera
2023-03-16, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Förlåt att jag inte orkar läsa hela tråden

Men om det är hans hus från början och han varit dum ihuvudet att ge bort halva så undrar jag bara varför hon inte bor i gästhuset?

Mannen viker sig för kvinnan, tror inte hon vill bo i gästhuset och hon har lika stor rätt att bo i huset som han och hon bor där med sina barn.
Citera
2023-03-16, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPellerin
Viken åklagare som helst måste se att "golddigger" är en sol-o-vårare. Rickard har blivit förd bakom ljuset. Det beror enbart på hennes slughet, han är en klok och varm människa som absolut inte förtjänar detta. Låt gåvobrevet annuleras och kvinnan kan ta sitt pick och pack och dra...Huset tillhör honom. Endast en psykopat beter sig som hon.

Rickard är en i högsta grad fullvuxen individ som frivillig har skrivit under ett avtal om att dela på husets värde med sin dåvarande fru. Det var idiotiskt av honom att inte fundera på varför lagen inte medger 50/50 förrän efter fem års äktenskap. Han valde att ignorera alla varningsklockor och satte sin nya kärlek framför sin dotter och sig själv. Såna människor finns det tyvärr rätt gott om.

Jag tycker inte synd om honom för fem öre. Gisele kommer att ta sin del, hon har ju redan puttat ut honom till uthuset medan hon bor i stora huset med sina barn. Så kan det gå!
Citera
2023-03-16, 13:04
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Rickards enda chans är att försöka bli retroaktivt omyndigförklarad pga alkoholskador på hjärnan och få en godman som river upp gåvobrevet.
Citera
2023-03-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Rickard är en i högsta grad fullvuxen individ som frivillig har skrivit under ett avtal om att dela på husets värde med sin dåvarande fru. Det var idiotiskt av honom att inte fundera på varför lagen inte medger 50/50 förrän efter fem års äktenskap. Han valde att ignorera alla varningsklockor och satte sin nya kärlek framför sin dotter och sig själv. Såna människor finns det tyvärr rätt gott om.

Jag tycker inte synd om honom för fem öre. Gisele kommer att ta sin del, hon har ju redan puttat ut honom till uthuset medan hon bor i stora huset med sina barn. Så kan det gå!
Det går absolut att tänka som du gör, Rickard är vuxen och definitivt klok. Människor, också kloka, som blivit lurade på stora belopp via nätet med kvalificerad manipulation är att likställa med det här fallet. Helt klart ett sol-o-vårar-knep som han utsatts för.
Citera
2023-03-17, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPellerin
Viken åklagare som helst måste se att "golddigger" är en sol-o-vårare. Rickard har blivit förd bakom ljuset. Det beror enbart på hennes slughet, han är en klok och varm människa som absolut inte förtjänar detta. Låt gåvobrevet annuleras och kvinnan kan ta sitt pick och pack och dra...Huset tillhör honom. Endast en psykopat beter sig som hon.

Vilken 'klok och varm människa' skickar "dick-pics" och kör rattfull på en vardagsmorgon utanför en förskola?
Clownen får skylla sig själv. Den enda det är synd om i den här historien är hans dotter.
Men visst fan är "skaldjurs-Giggi" en hänsynslös golddigger av rang, möjligen psykopat. Men som sagt: han får skylla sig själv. Går man på Tinder och tänker med kuken och tar till sig ett beläte från Asien får man stå sitt kast (ja, jag vet att hon bodde i Karlstad - men vem som kan ju se att hon inte är född i Karlstad...."Asien ludret").
Citera
2023-03-17, 01:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Efter att ha skinnat Rickard på halva huset så vill Giséle bara gå vidare. Ingen skam alls i kroppen.

"Till Aftonbladet säger Giséle Essé Olsson att hon tycker att situationen är ”jättejobbig”.

– Det är ju ingenting man önskar såklart, det är en jättemärklig situation på alla sätt och vis. Jag tror att när man kommer fram till ett sånt här beslut så vill man ju helst att det ska gå så snabbt som möjligt, så att både han och jag kan få börja leva våra egna liv. Men den här tvisten i bodelningen gör ju någonstans att vi sitter fast."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/695zE8/gisele-esse-om-skilsmassan-fran-rickard-olsson

Hon tycker att situationen är jättejobbig (!)
Rätt åt henne, hoppas att stackars Rickard tar sig igenom detta med hälsan i behåll.

Hur försörjde sig den där varelsen innan hon sög sig fast vid Rickard?
Citera
2023-03-17, 02:59
Medlem
Gisele vilken satmara

Man skiljer sig inte efter två år och plockar ett halvt hem man aldrig lagt en krona på

Hoppas hon får cancer
Citera
2023-03-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry

Ja, osedvanligt korkad man. Dessutom har han gått igenom tidigare separationer, vilket brukar öppna ögonen inför det faktum att kärleken ofta inte håller för evigt tyvärr.

Gisele kommer gå rikare ifrån detta och Rikard kommer vältra sig i bitterhet resten av livet. Möjligen har han lärt sig något DENNA gång, men förmodligen inte.

Dottern klarar sig, hon vet nog hur farsan fungerar.
Citera
2023-03-17, 08:16
Medlem
Var tvungen att googla - en karl som hånglar så djävla tafatt som på denna bild (scrolla ned) ska kanske inte fundera på varför kvinnan drog 😁

https://hemnytt.com/skankte-bort-halva-villan-sa-manga-miljoner-forlorar-rickard-olsson-i-skilsmassan/
Citera
2023-03-17, 08:49
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Var tvungen att googla - en karl som hånglar så djävla tafatt som på denna bild (scrolla ned) ska kanske inte fundera på varför kvinnan drog 😁

https://hemnytt.com/skankte-bort-halva-villan-sa-manga-miljoner-forlorar-rickard-olsson-i-skilsmassan/

Så du tycker att en enda stillbild kan bevisa hur Rickard "hånglar"?
Citera
2023-03-17, 08:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent

Haha, och "manlig" i hipsterkläder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in