Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Naturligtvis finns det betydligt bättre historier, anledning till att jag postade den var ju den bisarra slutklämmen som en människa aldrig kommit fram till. Men du har nog rätt i att det borde varit något som "det är samma skit" baserat på hur den skrev resten av skämtet. Men på nåt sätt blev det fel.. Den kanske tänkte skithål som skithål :P

Jo, den föll nog precis innan mållinjen ungefär så som du beskriver.
Citera
2023-03-26, 01:36
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Ja du får tillgång till det när du blir accepterad på waitlist..Du får ett mejl då.
Ja precis, det verkar så. Har du gjort detta själv då eller? Har du den pluginen?
Citera
2023-03-26, 07:59
Medlem
Soterns avatar
Kommer någon våga släppa loss en AI utan några som helst PK-filter?
Citera
2023-03-26, 08:51
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kommer någon våga släppa loss en AI utan några som helst PK-filter?

Nej, den blir helt hjärndöd om den ska anpassas efter gemene man, se hur det gick när Bing släppte lös den för några år sedan. sådant trams kan man inte syssla med idag. Gå på Facebook eller Flashback om du vill ha idioti.
Citera
2023-03-26, 09:12
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Nej, den blir helt hjärndöd om den ska anpassas efter gemene man, se hur det gick när Bing släppte lös den för några år sedan. sådant trams kan man inte syssla med idag. Gå på Facebook eller Flashback om du vill ha idioti.

Om man vill ha den osminkade sanningen då?
Citera
2023-03-26, 09:17
Medlem
X3treams avatar
Citat:

Varför skulle du ha behov av det? Ditt liv blir knappas mer meningsfullt av det. Nu kan du ju starta en egen ai, så bara laga en sådan och lägg in alla rednecks, så får du det du är ute efter, absolut inget som hindrar dig.
Citera
2023-03-26, 10:13
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Vilken osminkade ” sanning” tänker du dig?
Jag gissar att din osminkade sanning är en rad subjektiva åsikter .(Det brukar folk som pratar om PK och att de vill berätta sanningen tydligt illustrera)

Du kan inte få en språkmodell att ha åsikter.

Då det gäller tillståndet i världen , hur samhällen fungerar, vilken politik som orsakat vad , så finns mest statistik och spekulationer och mer eller mindre grundade åsikter. Rikta dina frågor så de kan besvara utifrån den information som finns, så kanske du kan få nåt som liknar sanning
Citera
2023-03-26, 10:18
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vilken osminkade ” sanning” tänker du dig?
Jag gissar att din osminkade sanning är en rad subjektiva åsikter .(Det brukar folk som pratar om PK och att de vill berätta sanningen tydligt illustrera)

Du kan inte få en språkmodell att ha åsikter.

Då det gäller tillståndet i världen , hur samhällen fungerar, vilken politik som orsakat vad , så finns mest statistik och spekulationer och mer eller mindre grundade åsikter. Rikta dina frågor så de kan besvara utifrån den information som finns, så kanske du kan få nåt som liknar sanning

Alla människor är subjektiva men en maskin borde kunna vara objektiv och det är den jag är ute efter, oavsett hur den ser ut. Om den inte är objektiv har vi ingen nytta av den.
Citera
2023-03-26, 10:35
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Alla människor är subjektiva men en maskin borde kunna vara objektiv och det är den jag är ute efter, oavsett hur den ser ut. Om den inte är objektiv har vi ingen nytta av den.

Som sagt, det är fritt fram att bruka Openai, så skapa din objektiva chatgpt om du vill det, är du vuxen så ska du klara det själv, du kan inte kräva att andra ska laga saker till dig hela tiden. De har rätt att bygga sin ai precis hur de vill, du har rätt att bygga din precis hur du vill, så ta och skapa, posta här sedan så kan vi jämföra svaren mellan din ai och deras chatgpt.
Citera
2023-03-26, 10:38
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Som sagt, det är fritt fram att bruka Openai, så skapa din objektiva chatgpt om du vill det, är du vuxen så ska du klara det själv, du kan inte kräva att andra ska laga saker till dig hela tiden. De har rätt att bygga sin ai precis hur de vill, du har rätt att bygga din precis hur du vill, så ta och skapa, posta här sedan så kan vi jämföra svaren mellan din ai och deras chatgpt.

Jag saknar den erforderliga kompetensen i datorprogrammering.
Citera
2023-03-26, 10:41
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Jag saknar den erforderliga kompetensen i datorprogrammering.

Om du lade din energi på något vettigt så skulle du förstå att du kunde ha byggt en sådan med Chatgpt. Men istället för att skylla på att världen är ond med dig eftersom de döljer "sanningen", så klarar du inte ens av en sådan uppgift, vad ska du med "sanningen" till om du inte ens klarar en sådan basic uppgift?
Citera
2023-03-26, 10:48
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Om du lade din energi på något vettigt så skulle du förstå att du kunde ha byggt en sådan med Chatgpt. Men istället för att skylla på att världen är ond med dig eftersom de döljer "sanningen", så klarar du inte ens av en sådan uppgift, vad ska du med "sanningen" till om du inte ens klarar en sådan basic uppgift?

Varför sådan hätskhet mot min stilla undran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in