2023-03-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Det är klart att det var osportsligt av Ilar, och det går inte att utgå ifrån att Maja hade spurtat förbi Ilar om hon hade haft hela stavar.

Maja säger att hon inte tvingade nån av de andra tjejerna att köra för henne. Ändå säger Moa i intervjun efteråt att hon hör Maja skrika hennes namn. Jag antar att det sker på upploppet.
Det är väl ändå tillräckligt för att ge en åkare framför samvetskval. Jag förstår Moa, annars hade hon sannolikt blivit utstött av lagkamraterna.
Mycket skitsnack hade det iallafall blivit.

(Som en parentes kan ju nämnas att i stort sett alla här inne var rörande överens om att Linn Persson gjorde rätt i att snuva Elvira Öberg på masstartscupsegern förra året. Nu hade Persson inte helt koll på läget, men dom båda var efteråt inne på att göra det bästa när det är tävling. (Vi ska inte diskutera skidskytte här. Det är bara lite märkligt att flera här nu inte ser nåt problem med dagens händelse.))

Det är även lite märkligt av Maja att skämta om att hon ska ge bort en stor procent av bonusen. Särskilt när cupen är säkrad. Jag tolkar det inte som skämt, knappast Ilar heller.

Ribom blev nog sexa både genom taktik och en sämre dag. Taktiken väger antagligen lite tyngre.

Lite stolpe ut för Anger, mest hela tiden. Regelrätt diskning, även om den känns lite fånig. Han kommer igen nästa säsong.

Kul för Calle.
Synd att Wille inte åkte avstannande och gav bort sin bronspeng på 5-milen. Lagkörning liksom.

Kul för Skistad.
Tråkigt att läsa om alla dopinganklagelser i tråden och att flera av er länkar till samma tidningsartikel, utan att ens läst mer än rubriken. Ännu tråkigare att läsa negativa kommentarer kring hennes utseende. Undrar vad era flickvänner skulle tycka om dom fick reda på det...
Jag tycker hon är skön i segerintervjuer.

Tråkigt för Ilar.
Att hon kände sig manad att ge upp en plats i semi.

Tråkigt för Fähndrich.
Eftersom incidenter i sprint händer mest hela tiden så hade hon ju väldans otur att det just idag av alla dagar skulle vara en svenska som låg före Maja i spåret.

Karlsson & Lundgren försvann i bruset.

Om Skistad kommer in med samma form nästa säsong som hon visat nu blir det intressant att se svenskornas taktik. Om dom inte väljer att gå över till ski classics.
Många tänkvärda synpunkter. Möjligen håller jag inte med dig fullt ut, men nästan.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja Putin håller med dig.

Guilt by association. Inget argument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Äh du vet inte vad du pratar om. Jonna har kört fler lopp än vad skistad har gjort, givetvis är det skillnad när man kör stafettlopp dagen innan som skistad inte har gjort. Det är både mentalt och fysiskt påfrestande att köra som så Sundling har gjort. Skistad hade sannolikt inte vunnit idag om hon också kört stafetten. Det var ju sjukt jämnt trots att Jonna kört dagen innan. Varför körde inte skistad dagen innan? Jo för att hon ville spara sig. Dessutom körde skistad över Jonnas skidor i Tallinn. Hade Skistad verkligen varit så bra som du tror så hade hon inte blivit 5a i vm efter fyra svenskor som var helt överlägsna. Lär dig att formtopp är allt i den här sporten. Och Sundling har kört både hårdare och fler lopp sista tiden. När det verkligen gäller har skistad inget att säga till om.
Du har alltid en unnskyldning ja. Det er det eneste jeg registrerer. Med den logikken kan man jo egentlig la være å arrangere V-cup og kun arrangere VM, siden det tross er det eneste som "virkelig teller".
Citera
2023-03-25, 20:47
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Smart av Skistad att vila och ge sig själv bästa möjliga förutsättningar till en fjärde raka.
Men så kommer det inte att bli. Jonna kommer knäcka henne, har fördel av att gått banan på tävling och vet var stöten ska sättas in. Tyvärr tror jag det är kört för Maja också av samma anledning.
Citera
2023-03-25, 20:48
Medlem
Moa Ilar vilken kamrat , en sån skulle alla ha .
Grattis Maja och bjud på middagen när ni ses nästa gång.
Citera
2023-03-25, 20:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hade du varit lika positiv om det som Ilar gjorde hade missgynnat Sverige? Med andra ord gillar du att åkarna inte gör sitt bästa för ett resultat grundat på prestation och i stället påverkar genom att lämna fördel till andra på olika sätt? Det verkar som om du inte bara tycker att det är okej. det verkar som du tycker det är värt att applådera eftersom du ska heja lite extra på Ilar i morgon.

På vilket sätt är det bra för längdåkningen att de tävlande gör som Ilar gjorde?

Ah, så du vill inte diskutera din felaktiga beskrivning av mig.

Jag gör en annan tolkning av situationen med Ilar och drar därför andra slutsatser.

Jag har inte sagt något om varför jag kommer heja extra på Ilar imorgon.
Citera
2023-03-25, 20:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Guilt by association. Inget argument.

Argument? Det var ett kallt konstaterande. Det var du själv som drog slutsatserna och jag förstår att polletten ändå ramlande ner.
Citera
2023-03-25, 20:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ah, så du vill inte diskutera din felaktiga beskrivning av mig.

Jag gör en annan tolkning av situationen med Ilar och drar därför andra slutsatser.

Jag har inte sagt något om varför jag kommer heja extra på Ilar imorgon.

Finns väl inget att diskutera om dig. Du ser vad jag skrev och jag förklarar varför.

Vad gör du för tolkning om Ilars agerande?

Varför kommer du att heja extra på Ilar i morgon?
Citera
2023-03-25, 20:51
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Men så kommer det inte att bli. Jonna kommer knäcka henne, har fördel av att gått banan på tävling och vet var stöten ska sättas in. Tyvärr tror jag det är kört för Maja också av samma anledning.

Kanske lite sen kommentar med tanke på att tävlingen gick av stapeln för flera timmar sedan?

Men, bättre sent än aldrig antar jag.
Citera
2023-03-25, 20:52
Medlem
rainbowias avatar
Just det. Maja ropade på Ilar på upploppet. Den här cupsegern smakar allt mer o mer avdankad böcklingpastej. Kan Maja sova gott inatt?

Lider med Fähndrich.
Citera
2023-03-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Du vet att tävlingen redan är avslutad va....
Citera
2023-03-25, 20:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Men ropade inte Maja på Ilar om en stav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in