Citat:
Ursprungligen postat av
bergen28
Hennig-Dahlqvist-situasjonen er vel det man må kunne kalle en racing incident. Ikke spesielt fan av at man tar etter sykkelsporten i Ilar-situasjonen. Gjør meg ingenting at det blir disk når det er så åpenbart (og det kunne fint vært brukt i andre situasjoner tidligere). Dog tviler jeg sterkt på at ikke Sveits hadde gjort akkurat det samme hvis de hadde hatt muligheten til det.
Og hva gjelder Sundling, så er det rimelig åpenbart at hun er i toppform og ikke i nærheten av sliten. Har vært veldig store avstander ned til alle andre enn Skistad i det siste. Skistad er rett og slett bare bedre akkurat nå og har hevet seg til nivåer man ikke trodde hun hadde inne på en stund ennå. Så blir det spennende å se hva Sundling kan gjøre neste år. Hun kan enten bli enda bedre kapasitetsmessig (vanskelig, men ikke umulig) eller bli bedre i avslutningsfasen (litt vanskeligere, men heller ikke umulig). Og så får man se hva Svahn kan gjøre neste år. Slik jeg ser det har hun ikke den samme farten som hun hadde før skaden, men kapasiteten er jo ikke blitt noe dårligere. Så får man se om hun greier å trene opp igjen den farten hun hadde.
Äh du vet inte vad du pratar om. Jonna har kört fler lopp än vad skistad har gjort, givetvis är det skillnad när man kör stafettlopp dagen innan som skistad inte har gjort. Det är både mentalt och fysiskt påfrestande att köra som så Sundling har gjort. Skistad hade sannolikt inte vunnit idag om hon också kört stafetten. Det var ju sjukt jämnt trots att Jonna kört dagen innan. Varför körde inte skistad dagen innan? Jo för att hon ville spara sig. Dessutom körde skistad över Jonnas skidor i Tallinn. Hade Skistad verkligen varit så bra som du tror så hade hon inte blivit
5a i vm efter fyra svenskor som var helt överlägsna. Lär dig att formtopp är allt i den här sporten. Och Sundling har kört både hårdare och fler lopp sista tiden. När det verkligen gäller har skistad inget att säga till om.