2022-09-24, 17:33
Medlem
Kedoxs avatar
Svider att säga men Janne verkar ha tappat det. Han har alltid vart en bra "talare" inför media och kunde tidigare backa upp det med resultat.

Han kunde kräma ur mer än man kunde begära av spelare som Toivio och Berg och VM 2018 var en succé.
Men känns så jävla uppenbart att nu när yngre spelare kommit in som är uppväxta i en helt annan typ av anfallsfotboll så är det så långt ifrån Jannes comfortzone. Mycket ursäkter och visst kanske han "testar" lite. Men känns som att han egentligen inte vill, inte så han tränar fotboll. Och har man en förbundskapten som är osäker och saknar vana av det som behövs då är det dags att byta.
Nu tror jag vi klarar oss kvar i B-divisionen men det är sekundärt.
Han var rätt - inte nu!

Janne, du kommer alltid ha högre status än Hamrén, det hedrar dig.

Senast redigerad av Kedox 2022-09-24 kl. 17:40.
Citera
2022-09-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
I EM kvalet går både 1 och tvåan till EM, 3an till playoff

24 lag till EM, bara 13 till VM
Treorna går inte alls till play-off, det baseras i stället på Nations League, och då går gruppsegrarna som inte kvalificerar sig via kvalet dit, sedan de bästa av övriga lag.

12 playoff-platser, där 4-6 stycken redan känns ganska klara (Bosnien, gruppsegrarna i division C + förmodligen bästa gruppsegraren från D). Om Sverige avslutar svagt nu är det inte särskilt stor chans att vi får en playoff-plats. Då gäller i stället tur med lottning, men när var senaste gången vi hade det?
Citera
2022-09-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
TV6/Viaplay..

Tack!

Blir radio för gamlingen.

Tippat: 2-0, 1-1, 3-1, 4-0....osv

Fick rätt på Ungern igår iaf.

Ska inte vlahovic spela?
Citera
2022-09-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Svider att säga men Janne verkar ha tappat det. Han har alltid vart en bra "talare" inför media och kunde tidigare backa upp det med resultat.

Han kunde kräma ur mer än man kunde begära av spelare som Toivio och Berg och VM 2018 var en succé.
Men känns så jävla uppenbart att nu när yngre spelare kommit in som är uppväxta i en helt annan typ av anfallsfotboll så är det så långt ifrån Jannes comfortzone. Mycket ursäkter och visst kanske han "testar" lite. Men känns som att han egentligen inte vill, inte så han tränar fotboll. Och har man en förbundskapten som är osäker och saknar vana av det som behövs då är det dags att byta.
Nu tror jag vi klarar oss kvar i B-divisionen men det är sekundärt.
Han var rätt - inte nu!

Janne, du kommer alltid ha högre status än Hamrén, det hedrar dig.

Håller med.

Givetvis borde han köra 4-3-3 och om vi hittar tre bra backar nånstans kan vi testa 3-4-3. Och när Zlatan kommer tillbaka kan vi testa 3-3-4 med Zlatan och Isak på topp. Kulan på ena kanten och elanga på den andra. Sen fyller vi med ffa defensivt starka spelare. Det blir helt enkelt farfar Zlatan med kidzen. Om vi lyckas leda och vill säkra backåt flyttar vi ner Zlatan till backlinjen eller lite ovan för att nicka bort bollar.
Citera
2022-09-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Inte en chans att Janne ställer upp sådär. Här är Jannes elva:
Olsen
J. Andersson - Lindelöf - Hien - Augustinsson
Claesson - Olsson - Cajuste - Forsberg
Kulusevski - Gyökeres

Janne gillar inte elanga?? Trots att han är mer ordinarie än Victoria. Skumt. Mitt elaka jag Hoppas Serbien kör över lilla Sverige så kanske man högre upp börjar fundera på farfar Jannes vara eller icke vara. Vad heter Jannes boss? Är det Håkan Sjöstrand?
Citera
2022-09-24, 18:18
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Håller med.

Givetvis borde han köra 4-3-3 och om vi hittar tre bra backar nånstans kan vi testa 3-4-3. Och när Zlatan kommer tillbaka kan vi testa 3-3-4 med Zlatan och Isak på topp. Kulan på ena kanten och elanga på den andra. Sen fyller vi med ffa defensivt starka spelare. Det blir helt enkelt farfar Zlatan med kidzen. Om vi lyckas leda och vill säkra backåt flyttar vi ner Zlatan till backlinjen eller lite ovan för att nicka bort bollar.

Nej, Zlatan är färdig enligt mig. Skulle avslutat på topp med Scudetton, få förunnat att vinna en titel vid 40.
Ja, ingen kan mäta sig med hans skott men han behöver få bollen vid fötterna då han inte springer och så länge vi inte har en passningsläggare i klass med De Bruyne så är det dödfött. Karlsson är väl närmast vad gäller precision.
Det är dags för föryngring, Zlatten har redan gjort bort sig.

Vi kan ju höra MrSkargards åsikt i frågan
Citera
2022-09-24, 18:18
Medlem
Kommer det bli en matchtråd eller nations League är inte så intressant?

Hade ni föredragit träningslandskamper eller att man strukit det helt och bara kört på med ligaspelet? Kanske träningsmatcher mot klubblag för att göra det mer sexigt.

Annars hade man ju kunnat utöka vm och em kval så att man hade fler lag i varje grupp och och således fler matcher och kanske spelade 4 matcher över 2 veckor vid varje landslagssamling.
Citera
2022-09-24, 18:21
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Kommer det bli en matchtråd eller nations League är inte så intressant?

Hade ni föredragit träningslandskamper eller att man strukit det helt och bara kört på med ligaspelet? Kanske träningsmatcher mot klubblag för att göra det mer sexigt.

Annars hade man ju kunnat utöka vm och em kval så att man hade fler lag i varje grupp och och således fler matcher och kanske spelade 4 matcher över 2 veckor vid varje landslagssamling.

Om du tycker träningsmatcher mot klubblag är sexigt så vill jag inte veta vad du och din fru gör i sängen...

Nations League är kul tycker jag.
Citera
2022-09-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Nej, Zlatan är färdig enligt mig. Skulle avslutat på topp med Scudetton, få förunnat att vinna en titel vid 40.
Ja, ingen kan mäta sig med hans skott men han behöver få bollen vid fötterna då han inte springer och så länge vi inte har en passningsläggare i klass med De Bruyne så är det dödfött. Karlsson är väl närmast vad gäller precision.
Det är dags för föryngring, Zlatten har redan gjort bort sig.

Vi kan ju höra MrSkargards åsikt i frågan

Det ultimata hade ju varit om han lagt av efter att han slagit målrekordet. Det var väl 2016. Då hade han blivit en superlegend. Nu är väl risken att han bara blir en legend. Jag har för mig att han sa att han skulle sluta på topp. Nu är det som att han blir en parodi på sig själv. Nu tycker jag gott Zlatan kan spela tills han blir 50 eller dör på plan.
Citera
2022-09-24, 18:23
Medlem
Smithsonians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Inte en chans att Janne ställer upp sådär. Här är Jannes elva:
Olsen
J. Andersson - Lindelöf - Hien - Augustinsson
Claesson - Olsson - Cajuste - Forsberg
Kulusevski - Gyökeres
Möjligt Claesson är en arbetshäst men jag tycker att Olsson och Cajuste ungefär har samma egenskaper. Svanberg är den jag tycker mest uppenbart bör starta, sen en defensiv mitt bredvid antingen Cajuste eller Olsson. På anfallet tycker jag Elanga ska starta före Gyökeres. Kulusevski kanske då som släpande anfallare men jag hoppas som högerytter i ett 442 med Elanga och Gyökeres på topp.
Senast redigerad av Smithsonian 2022-09-24 kl. 18:25.
Citera
2022-09-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
Möjligt Claesson är en arbetshäst men jag tycker att Olsson och Cajuste ungefär har samma egenskaper. Svanberg är den jag tycker mest uppenbart bör starta, sen en defensiv mitt bredvid antingen Cajuste eller Olsson.

Tror inte det räcker.

Serbien kommer käka upp oss och spotta ut oss medan legenden stojkovic står på sidlinjen o dirigerar så som han dirigerade på planen i slutet av 80-talet början av 90-talet. Du var väl inte ens påtänkt då. Balkans Maradona helt klart. Många säger savicevic men för mig var Dragan alltid ett snäpp bättre. Ja, herrejösses vilka lirare juggarna har o har haft. Man blir tårögd. Det är väl bara Brasilien som i produktion kan mäta sig med gamla Jugoslavien.
Citera
2022-09-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
Möjligt Claesson är en arbetshäst men jag tycker att Olsson och Cajuste ungefär har samma egenskaper. Svanberg är den jag tycker mest uppenbart bör starta, sen en defensiv mitt bredvid antingen Cajuste eller Olsson. På anfallet tycker jag Elanga ska starta före Gyökeres. Kulusevski kanske då som släpande anfallare men jag hoppas som högerytter i ett 442 med Elanga och Gyökeres på topp.

Problemet med ynglingarna i dagens fotboll är vana vid tremannaanfall. De är vilsna i tvåmannaanfall.
Isåfall hade jag rekommenderat farfar Janne att köra 4-5-1 med kulan på ena kanten och elanga på andra och där de inte behöver jobba hem så mycket. Cajuste o Olsson får täcka upp bakom. Stoppar in Foppa på mitten i en fri (Maradona)-roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in