2023-03-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det du skriver är fullständigt logiskt. Jag å min sida tror att de kommer skicka några kärnvapenrobotar vid ett eventuellt nederlag, mot Ukrainsk mark, just för att markera - det som inte vi får, ska ni inte ha heller. Då har man redan dragit tillbaka trupper och svarta havsflottan.
Dragit tillbaka, var då? Såväl trupper som flotta är legitima mål oavsett var de är ankrade/förlagda. Vid kärnvapenanvändning är inte heller Kreml fredat.
Citera
2023-03-25, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vilka vidriga och fula Z-orcher! Är de genetiskt skadade allihopa...eller är det drickande föräldrar som skapade dessa varelser? Vi får hoppas att UAF-hjältarna eliminerar alla dessa så vi slipper att se dem här i Sverige!

https://twitter.com/wartranslated/status/1639390679670374403

Vad som är förvånande är hur ett så naivt folk har blivit såna nihilister totalt utan moral, hm. Kanske därför.

Det enda som verkar finnas i det landet är människor som vill roffa åt sig, lögner är naturliga, eller kanske en naturlag rentav. Man stjäl allt man kan, även från staten. Sedan anser man att staten ska ha hjälpa en. Nä, jag fattar inte logiken heller, och det är nog problemet, de fattar inte heller, men de tror att det är bäst så. Status quo. Typ. Ryssjävlar.
Citera
2023-03-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scissorhands
Dragit tillbaka, var då? Såväl trupper som flotta är legitima mål oavsett var de är ankrade/förlagda. Vid kärnvapenanvändning är inte heller Kreml fredat.

Vem tänker du ska anfalla Kreml? Med risk för MAD?
Jag tror inte att något land skulle våga anfałla ryska fastlandet oavsett. Därför behöver Ukraina vårt stöd nu, och stödet har varit mjäkigt.
Citera
2023-03-25, 01:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
De verkar ha ett väldigt effektivt stridsledningssystem för artilleriet. De lyckas leverera både vad som ser ut som 155mm och granatkastare med väldigt bra precision. Lite luftbrisad också.

Med så statiska fronter har de säkert redan skjutit in sig och har färdiga koordinater att rikta mot.
Citera
2023-03-25, 01:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Intressant.

Nu vet jag förvisso inte vilken lägesinformation dessa spjut satt på men de framstår jue som genuint hjärnskadade.
Frontalangrepp över öppen terränglåda mot negrävda ukrainare istället för att fullt ut utnyttja skogskorridoren till höger kanske ansågs för töntigt.

Helvetesterräng för sådana anfall, men de verkar ha bra moral som inte bryter.

Det är bara 3,5 mil från Bakhmut, så där tror jag man ser just hur porösa fronterna är: soldaterna räcker för tillfället inte till för att göra något som har någon betydelse annat än på individnivå.

Ser det ut så där vill det till att de stridande har mobila reservförband, för ett överraskande anfall på rätt plats skulle annars kunna få stora konsekvenser.

Jag fattar ärligt talat inte hur ryska högre befäl och den ryska ledningen kan skicka ut folk på det sättet, för det ser nästan ut som en dödsdom: antingen har de ingen hjärna, eller inget hjärta.

Riktigt trist, men förstås bra för Ukrainas chanser att vinna.
Citera
2023-03-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Med så statiska fronter har de säkert redan skjutit in sig och har färdiga koordinater att rikta mot.

Ja precis....med så statiska fronter att allt det handlar om är att Ivan pluggar kanonen och skriker - foooooooore, medans Vova håller på att ladda på andra sidan fältet. Ekot av dumhet har fått en hel värld att skratta trots det sorgliga resultatet. Reload!!!
Citera
2023-03-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Avdiivka är nu nästan omringat, stora ukrainska förluster enligt reporter från kyiv independent.

https://rumble.com/v2eb1co-ukraine-is-taking-huge-losses-in-avdeevka-says-ukrainian-journalist.html

Kyiv independent har börjat komma med kritik mot kriget och en del av slakten av Ukrainas unga män. De offras ibland helt meningslöst i idiot offensiver eller för att hålla oviktiga frontavsnitt.

De som verkligen ligger bakom kriget bryr sig inte om att vita ukrainska pojkar och män dör i tusentals varje vecka. Det är en del av planen med detta krig.
Citera
2023-03-25, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Som förväntat, så ser stackarna ut som offras i krig av hänsynslösa ledare. Hela kriget är en bluff.

Dessa luffare hade aldrig kommit en meter över gränsen till Baltikum eller Finland. Globalister bedriver ett folkmord på vita män i detta krig, Putin är en del av dessa köpta ledare och lakejer.
Ja tyvärr börjar saker peka är det hållet, men fan så svårt att svälja den medicinen. Vill väldigt gärna att det inte ska vara så
Citera
2023-03-25, 01:36
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En grym film som visar verkligheten. En 20-30 ryssar som ger sig på 5 ukraianare och blir mosade. Det är 1:6 om en ukrainare blev skadad, men de verkar ha klarat sig trots sin truppnära Beskjutning. Vore kul att höra en analys från akademikerfyllot.

Nähä, vi har ju lärt oss från Nidbögen mfl att det går åt 7 ukrainare för varje ryss,så detta måste vara fejk!
Citera
2023-03-25, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Ja tyvärr börjar saker peka är det hållet, men fan så svårt att svälja den medicinen. Vill väldigt gärna att det inte ska vara så

Har insett det sedan länge, en meningslös slakt av vita män över oviktiga områden i östra Ukraina.

Hålla Bakhmut med tusentals skadade och döda soldater för Ukraina i veckan? Det är ett medvetet folkmord.

Putin och Zelensky är med på det hela, finns mycket mäktiga krafter som vill driva detta krig vidare. För dem är ryska eller ukrainska män inget värda.
Citera
2023-03-25, 01:41
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Oavsett var de kommer ifrån så kommer de inte att göra någon skillnad. Ryssland har förlorat det här kriget och de vet om det. Frågan är vad kommer de att göra nu? Fan vet? Jag hoppas att de väljer förnuftets väg.

Jag hoppas jag har fel, men att helt ändra inriktning kan bli väldigt svårt i det här läget. Putin har gått "all in", det är vinna eller försvinna för hans del nu. Nu skall han nog vara glad om han kan behålla makten ö.h.t. och då blir det sannolikt någon nordkoreansk lösning. Släpper han på det kommer han ryka.

Men problemet är att han och hans lojala kompisar sedan lång tid tillbaka säkrat makten. Och för en ändrad politik behövs det någon som genomför den, problemet är att det inte finns mycket till opposition som kan vid. De som skulle kunna det har antingen fängslats, flytt landet, "råkat ut för någon olycka" eller "tagit självmord".

M.a.o. lyckas Putin hålla sig kvar blir det värre och om han störtas blir han nog ersatt av någon annan med ungefär samma politk, helt enkelt eftersom det inte finns så många andra kvar med förutsättningar att lyckas ta över.

I bästa fall kanske det kan bli någon plutokrati (eller möjligen oligarki?) med stora inslag av kleptokrati.

Men jag hoppas jag har fel.
Citera
2023-03-25, 01:55
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag hoppas jag har fel, men att helt ändra inriktning kan bli väldigt svårt i det här läget. Putin har gått "all in", det är vinna eller försvinna för hans del nu. Nu skall han nog vara glad om han kan behålla makten ö.h.t. och då blir det sannolikt någon nordkoreansk lösning. Släpper han på det kommer han ryka.

Men problemet är att han och hans lojala kompisar sedan lång tid tillbaka säkrat makten. Och för en ändrad politik behövs det någon som genomför den, problemet är att det inte finns mycket till opposition som kan vid. De som skulle kunna det har antingen fängslats, flytt landet, "råkat ut för någon olycka" eller "tagit självmord".

M.a.o. lyckas Putin hålla sig kvar blir det värre och om han störtas blir han nog ersatt av någon annan med ungefär samma politk, helt enkelt eftersom det inte finns så många andra kvar med förutsättningar att lyckas ta över.

I bästa fall kanske det kan bli någon plutokrati (eller möjligen oligarki?) med stora inslag av kleptokrati.

Men jag hoppas jag har fel.

Problemet för Putin är att Ryssland är väldigt stort. Skulle nåt område få för sig att bli självständiga så är det inte helt lätt för Putin att göra nåt då han har de flesta trupperna i Ukraina och ett inbördeskrig skulle liksom inte fungera. Och helt osannolikt att det skulle inträffa är det inte. Ryssland har redan mängder med republiker som har olika grad av autonomi. Så de har redan en självständig organisation från början. Nu tror jag inte det kommer hända just ju men framöver vet man ju aldrig. Börjar en republik så kanske fler följer och då rasar Putins korthus snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in