2023-03-25, 00:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Vi får se om dom klarar av att serva. Deras mindre försök sista tiden blev ju katastrof. Tror att ukraina har börjat känna huvudvärk nu. Och någon överraskning som senaste offensiven kommer bli svårt nu.

Håller inte med om att Ukraina har fått serva fram tills nu, utan man har svarat med en bra backhand. Vi kommer att bli klokare till sommaren.
Citera
2023-03-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Håller inte med om att Ukraina har fått serva fram tills nu, utan man har svarat med en bra backhand. Vi kommer att bli klokare till sommaren.

Finns ju videos från både backmut och i syd där ukrainska styrkor med pansar blir utslagna i offensiver. Vist, det är inga jätteoffensiver, men resultatet blev mindre bra.
Citera
2023-03-25, 00:32
Medlem
Avdiivka är nu nästan omringat, stora ukrainska förluster enligt reporter från kyiv independent.

https://rumble.com/v2eb1co-ukraine-is-taking-huge-losses-in-avdeevka-says-ukrainian-journalist.html
Citera
2023-03-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Den var nog rätt bra för sin tid vad jag förstått. Men som sagt var -för sin tid...

Men nä, Ryssland har inga sådana kvar annat än några stycken på museer som används vid militär parader för att fira 2:a världskriget slut.

Då är vi utav olika uppfattning om vad som är bra och vad som inte är Ancistrus. Men självklart innefattade jag en stor dos humor i mitt inlägg om deras uppståndelse på fält i Ukraina. En uselt konstruerad vagn var och är det, men självklart tror jag inte att den kommer användas i Ukraina oavsett . Den statusen den sorgliga skapelsen har fått kommer varken från kvalitet eller att den i sig själv var bra, utan ifrån att den syntes så mycket som den gjorde. Oftast stillastående eller utbränd på grund utav oljebrand o dyl. Myten är lika ihålig som all annan dröm från den ryska historien.

Här har du lite mer ingående fakta - https://www.youtube.com/watch?v=CIZ6PFYUM5o&ab_channel=LazerPig
Citera
2023-03-25, 00:38
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ett 20tal ryssar blir dödade en efter ev av artilleri och skytte när dom i köttkvarnsstil anfaller ett ukrainskt värn. Ser ut som alla strök med.

https://twitter.com/DefMon3/status/1639342501059260416?t=d_wlEZ77iBhSp22ukrU5bw&s=19

Intressant.

Nu vet jag förvisso inte vilken lägesinformation dessa spjut satt på men de framstår jue som genuint hjärnskadade.
Frontalangrepp över öppen terränglåda mot negrävda ukrainare istället för att fullt ut utnyttja skogskorridoren till höger kanske ansågs för töntigt.
Citera
2023-03-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Knappast.
Som bäddat för "katastrof".

Trodde jag har varit tydlig men jag vet dock att jag ibland kan bli lite väl "babblig".
Kanske poängen ej går fram då.

Sorry.

Den gick fram, så ett bra inlägg som beskriver detaljerna utan att peka ut dem med en uppstyltad punktlista av tråkig fakta som ältats miljoner gånger i tråden. Som sagt, ett bra inlägg
Citera
2023-03-25, 00:44
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det sista är ju Rysslands problem, deras hot biter inte längre för att de inte gjort något de femtioelva gångerna de tidigare hotat med kärnvapen. Nu måste Putin agera om någon skall bry sig, men USA har också hotat Ryssland i privata överläggningar om vad USA kommer svara med. Jag tror inte Putin vågar.

Är det att skicka kärnvapen på Ukraina så kommer ju Ukraina inte bli mycket att ha för Ryssland och dessutom är det sannolikt att fler länder dras in i kriget, vilket knappast kommer vara till Rysslands fördel. Är det att skicka kärnvapen på andra länder än Ukraina är det bombsäker att fler länder kommer dras in i kriget, sannolikt hela NATO, vilket definitivt inte kommer vara till Rysslands fördel.

Därtill lär det bli väldigt svårt att stödja ett sådant agerande för de få länder som trots allt stöjer Ryssland. Och förmodligen lär även stora delar av den ryska befolkningen, liksom många i ledande befattningar, ogilla det då de uppfattar att deras egna liv är i stort fara vilket kan resultera i interna strider och/eller statskupp.

M.a.o. är det bara till nackdel för Ryssland att använda kärnvapen, detta oavsett vilket land de än skickar kärnvapen på. Det finns så att säga ingen fördel för Ryssland att använda kärnvapen, bara nackdelar.
Citera
2023-03-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Intressant.

Nu vet jag förvisso inte vilken lägesinformation dessa spjut satt på men de framstår jue som genuint hjärnskadade.
Frontalangrepp över öppen terränglåda mot negrävda ukrainare istället för att fullt ut utnyttja skogskorridoren till höger kanske ansågs för töntigt.

Lägesinformation? Really? De fick nog bara en order. Backar man får man smaka på barriärtrupp i bästa vk1 style.

Jag tror att det är lika hopplöst för de ryska soldaterna som vi andra föreställer oss, börjar kanske närma sig tidpunkten där tyska soldater försökte sig på uppror, men utan ideologi eller ledare har man nog inte mycket att välja på.
Citera
2023-03-25, 00:51
Medlem
KillPus avatar
Vilka vidriga och fula Z-orcher! Är de genetiskt skadade allihopa...eller är det drickande föräldrar som skapade dessa varelser? Vi får hoppas att UAF-hjältarna eliminerar alla dessa så vi slipper att se dem här i Sverige!

https://twitter.com/wartranslated/status/1639390679670374403
Citera
2023-03-25, 00:55
Medlem
Citat:
Är det att skicka kärnvapen på Ukraina så kommer ju Ukraina inte bli mycket att ha för Ryssland och dessutom är det sannolikt att fler länder dras in i kriget, vilket knappast kommer vara till Rysslands fördel. Är det att skicka kärnvapen på andra länder än Ukraina är det bombsäker att fler länder kommer dras in i kriget, sannolikt hela NATO, vilket definitivt inte kommer vara till Rysslands fördel.

Därtill lär det bli väldigt svårt att stödja ett sådant agerande för de få länder som trots allt stöjer Ryssland. Och förmodligen lär även stora delar av den ryska befolkningen, liksom många i ledande befattningar, ogilla det då de uppfattar att deras egna liv är i stort fara vilket kan resultera i interna strider och/eller statskupp.

M.a.o. är det bara till nackdel för Ryssland att använda kärnvapen, detta oavsett vilket land de än skickar kärnvapen på. Det finns så att säga ingen fördel för Ryssland att använda kärnvapen, bara nackdelar.

Det du skriver är fullständigt logiskt. Jag å min sida tror att de kommer skicka några kärnvapenrobotar vid ett eventuellt nederlag, mot Ukrainsk mark, just för att markera - det som inte vi får, ska ni inte ha heller. Då har man redan dragit tillbaka trupper och svarta havsflottan.
Citera
2023-03-25, 00:56
Medlem
Citat:

Helt rätt. Det där var ingen analys det, utan mer utav den exakta verkligheten. Bugar och tackar för det. Du fick med allt som gör att tjatet om kärnvapen skall stanna vid Medvedevs twitterföljare och inget mer
Citera
2023-03-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vilka vidriga och fula Z-orcher! Är de genetiskt skadade allihopa...eller är det drickande föräldrar som skapade dessa varelser? Vi får hoppas att UAF-hjältarna eliminerar alla dessa så vi slipper att se dem här i Sverige!

https://twitter.com/wartranslated/status/1639390679670374403

Som förväntat, så ser stackarna ut som offras i krig av hänsynslösa ledare. Hela kriget är en bluff.

Dessa luffare hade aldrig kommit en meter över gränsen till Baltikum eller Finland. Globalister bedriver ett folkmord på vita män i detta krig, Putin är en del av dessa köpta ledare och lakejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in